ESP Kokonaan pois päältä.
Valvoja: ffp jäsenet
ESP Kokonaan pois päältä.
Saakohan -08 VW Golf 2.0 TDI 4Motion:sta ESP:n kokonaan pois päältä ilman VAG-comia, vai saako edes silläkään?
Samasta aiheesta juttua: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=108777
Kokeillaas tätä topiccia. Profiilin kulkine, mk20 abs/tcs/esp systeemi. Eli perus absit, ajovakaudenhallinta ja luistonesto. ESP ei ole ikinä toiminut, tästä valo palaa. Ratin vaihtoa suunnitellut, niin pitäisi tuo ratin asentoanturi poistaa sovitteen tieltä mitä ilmeisemmin, ainakaan mitään muuta tapaa en keksi tuon asentamiseen. Saakos tota ESP:tä pois esim. vag-comilla kokonaan, ohjainlaitteen vaihtamalla tms. ? Tästähän on ollut malleja ihan perus abs jarruilla kuitenkin.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Nokun se ei oikein valita mitään vikaa. Vikakoodia ei ole mistään, parilla pajalla tutkittu antureiden arvoja ja itsekkin niitä vcds litellä tutkinut ja oikeissa arvoissa mennään kyllä. Vika on niinsanotusti siis mysteeri. Mutta sellainen kutina perseessä kuitenkin on, että tuo ratin asentotunnistin voisi olla kuitenkin se syypää kaikkeen. Ja sehän olikin sitten niin suolaisen hintainen, että elettiin kyllä mieluusti ilman esp:tä..
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kunnon aito kaapeli on kyllä hankintalistalla ja tuleekin hommattua piakkoin. Mutta mites tossa sitten käy, jos sen asentotunnistimen joutuu ottamaan sieltä pois? Vikakoodia varmasti jää jos jonkinmoista, mutta vaikuttaakohan moinen mihinkään ihan konkreettisesti. Tommonen "ralli" ratti olis vähä käteenkäyvämpi kuin tuo vakio ja siistimmän näköinenkin viellä. Ja sen sovite kyllä vaatii tuon asentotunnistimen hukkaamisen, ellei pistäydy sorvin ääreen ja suunnittele uutta.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Turvatyynyä ei saa poistaa lain mukaan, mutta mentiikös näissä aina pykälien mukaan ;). Merkkihuolto kehui pystyvänsä koodaamaan(ohjainlaitteen uudelleenkoodaus) esp:n pois käytöstä kokonaan, pitänee varmaan käväistä kokeilemassa onko näin todella. Silloinhan sen pitäisi onnistua ihan vcds:lläkin, ainakin periaatteessa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mikäänhän ei estä vakiorattia sovittamasta katsastuksen ajaksi, kuitenkin niin simppeli homma vaihtaa ratti. Vika on nyt kyllä paikallistettu tuohon ratin asentoanturiin, koska antaa näköjään vääriä asteita. Tämän uusiminen (650€) ei todellakaan tule mieleen ensimmäisenä, jos joku koodaa muutamalla kympillä ESP:n pois, jolloin kyseistä anturiakaan ei oletettavasti tarvita. Vai tarviiko abs tietoa mihin pän ratti osoittaa?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ootko ettinu paljonko anturi muualla maailmassa maksaa? Eiks ESP kumminkin olis ihan kiva? :)
Ja kai sen vastaavalla vaivalla vaihtaa kun ratinkin. Muut varmistakoot.
Minkä vuoden auto? Tossa on esim. -05.
Ja kai sen vastaavalla vaivalla vaihtaa kun ratinkin. Muut varmistakoot.
Minkä vuoden auto? Tossa on esim. -05.
Tää on vuosimallia 2001. Osanumero tälle palikalle on 6N0959654. Ebaystä ei ole tullut vastaan näitä, ainakaan uutena. Tepolla tais olla satasen edullisempi kuin slamitilla... Olisihan se ESP toiminnassa ihan kiva ja mieluiten sen korjaisinkin, mutta jos se anturi on noin tyyris(500-600€), niin tästä ominaisuudesta kyllä luovutaan jos sen vaan saa fiksusti pois.
Vaihto ei oo ihan yhtä helppoa kuin ratin(ellei omaa siroja ja pitkiä käsiä), johtojen liittimet on syvällä kojelaudan alla, enemmän purkamista. Ei kuitenkaan mahdoton juttu :).
Vaihto ei oo ihan yhtä helppoa kuin ratin(ellei omaa siroja ja pitkiä käsiä), johtojen liittimet on syvällä kojelaudan alla, enemmän purkamista. Ei kuitenkaan mahdoton juttu :).
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Suomihinta onkin nykyään noin 700 €. Alan ihan erilailla ymmärtää sun pointtia. On muuten ihan vitunmoinen hinta kyseiselle mokkulalle keksitty. Onko toi jostain adamantiumista tehty?!
Tollasia kannattaa tietysti pitää silmällä.
Se ABS-yksikön koodaus vois mennä niin että sinne laitetaan koodi sellaisesta mallista joka on muuten vastaava mutta ilman ESP:tä. Ite vaihdoin aikanaan A3:een ABS-yksikön Octavista ja siihen oli viisi tai kuusi koodausta varusteiden mukaan. Tuli esille kun edellisen auton koodaus oli väärä ja sytytti vikavalon.
Tollasia kannattaa tietysti pitää silmällä.
Se ABS-yksikön koodaus vois mennä niin että sinne laitetaan koodi sellaisesta mallista joka on muuten vastaava mutta ilman ESP:tä. Ite vaihdoin aikanaan A3:een ABS-yksikön Octavista ja siihen oli viisi tai kuusi koodausta varusteiden mukaan. Tuli esille kun edellisen auton koodaus oli väärä ja sytytti vikavalon.
Muovia, yksi kuparinen rinkula ja muutama vastus ja jonkinlainen silmä mikä haistelee tuon kuparirenkaan lovia. On melko jännä systeemi ja hintava. Kiitti tuosta ebay linkistä, jäänyt itseltä huomaamatta :) Pitänee tutkia tuota, tai sitten kokeilla koodata sitä vaan avun kanssa.
Käsittääkseni tt:hen noita jotku teki ulkomailla kun ei tykänny esp:stä. Syöttivät vaan koodin autosta missä oli ollut pelkkä abs/edl. Jätti mahdollisuuden kuitenkin saada myöhemmin se esp toimimaan, uudelleen koodaamalla alkuperäisellä koodilla.
Ilmotellaan, mikäli toi koodaushomma toimisi, saattaisi auttaa muitakin :)
Käsittääkseni tt:hen noita jotku teki ulkomailla kun ei tykänny esp:stä. Syöttivät vaan koodin autosta missä oli ollut pelkkä abs/edl. Jätti mahdollisuuden kuitenkin saada myöhemmin se esp toimimaan, uudelleen koodaamalla alkuperäisellä koodilla.
Ilmotellaan, mikäli toi koodaushomma toimisi, saattaisi auttaa muitakin :)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jos oot ihan-ihan-ihan ja vielä ihan³ varma että toi on viallinen, niin uskaltaisko sitä varovasti vaikka puhdistaa? Aloittaa paineilmalla ja jatkaa siitä pikkuhiljaa radikaalimpia menetelmiä.
Meinaan jos toi ei ookaan syy ja se tulee rikottua, ni sit vituttaa niin paljon että melkein jopa harmittaa.
Ite opin kantapään kautta ja 155 € ABS-yksikön oston jälkeen että vika voi olla myös virtapuolella jonka korjaus ei maksanut mitään.
Meinaan jos toi ei ookaan syy ja se tulee rikottua, ni sit vituttaa niin paljon että melkein jopa harmittaa.
Ite opin kantapään kautta ja 155 € ABS-yksikön oston jälkeen että vika voi olla myös virtapuolella jonka korjaus ei maksanut mitään.
Putsattu on ja juotoksetkin tutkittu tarkasti, mutta viisaammaksi ei ole tultu. Tuo ratin asentoanturi on tosiaan ainut anturi mikä tällä hetkellä antaa vääriä lukemia ja välistä näköjään vilauttaa vikakoodiakin näkösälle. 00778 - Steering Angle Sensor (G85): Faulty ja perään sitten viellä 00778 - Steering Angle Sensor (G85): No or Incorrect Basic Setting / Adaptation . Koitettu nyt basic settings pariin kertaan uusia, johdot tutkittu jne. Kyllä se alkaa näköjään viittamaan vahvasti tuon asentoanturin rikkinäisyyteen :( .
Seuraavaksi pitänee sitten kokeilla vaan kylmänviileesti koodata se ABS boksi uudelleen, ilman esp:tä olevan koodilla. Pitää vain jostain metsästää kyseinen koodi, onkohan noihin missään elsassa tms. olemassa ohjeita? Tolla VCDS litellä tuskin toi koodaus onnistuu? Ei löytyny ross techin sivuilta suoraa mainintaa onnistuuko vai ei.
Itse olen myös samaisen ABS-yksikön oston jälkeen muistanut tutkia ensin hieman tarkemmin. Se ehjältä näyttävä sulake ei välttämättä olekkaan ehjä :D .
Seuraavaksi pitänee sitten kokeilla vaan kylmänviileesti koodata se ABS boksi uudelleen, ilman esp:tä olevan koodilla. Pitää vain jostain metsästää kyseinen koodi, onkohan noihin missään elsassa tms. olemassa ohjeita? Tolla VCDS litellä tuskin toi koodaus onnistuu? Ei löytyny ross techin sivuilta suoraa mainintaa onnistuuko vai ei.
Itse olen myös samaisen ABS-yksikön oston jälkeen muistanut tutkia ensin hieman tarkemmin. Se ehjältä näyttävä sulake ei välttämättä olekkaan ehjä :D .
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ongelma ratkennut. Huolto ei suostunut loppupeleissä tätä koodausta edes yrittämään ja itse otin sitten härkää sarvista. Valmista koodia en mistään saanut käsiini, mutta ulkomaan palstalla oli TT:n kohdalla maininta, että kun tuosta nykyisestä koodista miinustaa 2048, saadaan espittömän version koodi. Eli minun tapauksessa 18946 -> 16898.
Koodi sisään ja koeajolle, vikavalo ei enään pala, ei vikakoodia enään ratin asentoanturista ja abs toimii entiseen malliin.
Luistonestoa en kyllä huomannut testata, katosiko sellainen samalla, mutta ainakin harmittava vikavalo saatiin pois ja abs toimi. Tämähän meni vähän liiankin kivuttoman oloisesti loppupeleissä(koputtaa puuta)..
Koodi sisään ja koeajolle, vikavalo ei enään pala, ei vikakoodia enään ratin asentoanturista ja abs toimii entiseen malliin.
Luistonestoa en kyllä huomannut testata, katosiko sellainen samalla, mutta ainakin harmittava vikavalo saatiin pois ja abs toimi. Tämähän meni vähän liiankin kivuttoman oloisesti loppupeleissä(koputtaa puuta)..
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jep, pitänee viikonlopun jälkeen lukaista koodit, että löytyykö mitään ihmeellisyyksiä. Huoltsikan tai siis itseasiassa merkkihuollon tiskillä olivat sitä mieltä, että eivät saa poistaa autosta turvalaitetta. Vaikka väitti vastaan, että onhan noita saanut ilman tota espiä, että eikö sitä voi muuttaa sitten sellaiseksi malliksi. No ei, kun pitäisi olla kaikki sitten vaihdettu vastaamaan sitä mallia missä ei ole espiä. Ja ei ole tehtaan ohjeistama toimenpide ja vaikka mitä tekosyitä, ettei vaan tarvi tehdä mitään mikä ei tuo tarpeeksi fyffeä kassaan.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Nyt löytyy kilsoja takaa taas lisää, koodeista takaisin palasi 00778 - Steering Angle Sensor (G85): Faulty . Mutta ESP on selkeästi pois päältä, eikä varoitusvalot enään pala, tämän kanssa tullaan toimeen siis ja pitäisi konttorillakin kelvata. Etsitään uus anturi tilalle, kun sattuu sopiva vastaan ja muut tärkeämmät hankinnat tehtyä.
Vrmaan katottu paljonko ohjauskieroksia näyttää kun auto kulkee suoraan? Ettei olisi ratin akseli pyörähtänyt 360 astetta ja siksi herjaa tuota sensoria, esim vakkaria asentaessa? Mk20 ja MK60 espejä ja abseja saa pois kun ottaa tosiaan jotakin koodia pois tuolta boksilta. Brittiläisellä forumilla oli ohjeet ainakin mk4...
Katsottu on ja perusasetuksetkin palauteltu. Näyttää kierrokset/asteet oikein, mutta ilmeisesti anturin lukijassa vikaa, koska saattaanäyttää käännettäessä aivan oikein esim 40 asteeseen saakka, kunnes rupee arpomaan lukemia milloin mitenkäkin. Elijos kääntää rattia myötäpäivään 40 astetta, se voi näyttää alkuun oikein, mutta jossain kohdassa menee lukemat joko yli tai ali.
Ulkoisesti ja sisäisesti anturi näyttää ehjältä, keltainen merkkikin on kohdallaan ratti suorassa. Kyllä se vaikuttaa olevan kaput..
No onneksi varotusvalo saatiin pois, esp:n poiskoodaamisella, joten ei leimalla pomppaa vikavalosta. Uusitaan kyseinen osa, kun aika on sopiva, kulkuunhan tuo ei vaikuta, niin ei ole akuutti vika :)
Ulkoisesti ja sisäisesti anturi näyttää ehjältä, keltainen merkkikin on kohdallaan ratti suorassa. Kyllä se vaikuttaa olevan kaput..
No onneksi varotusvalo saatiin pois, esp:n poiskoodaamisella, joten ei leimalla pomppaa vikavalosta. Uusitaan kyseinen osa, kun aika on sopiva, kulkuunhan tuo ei vaikuta, niin ei ole akuutti vika :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa