golf 2gt vm.89

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

vwd
-
Viestit: 231
Liittynyt: 10.1.2007 17:51

golf 2gt vm.89

ViestiKirjoittaja vwd » 26.9.2008 19:55

käyttäjä kokemuksia kyseisestä autosta kaipailisin.
-onkos helppo dieselöidä,tarvittavat muutokset,dieselveron määrä?
-kalliita ja hankalia vikoja?
-mitä eroa gt-mallissa verrattuna cl-malliin?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 26.9.2008 21:05

Levyjarrut takana ja ajotietokone.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 26.9.2008 21:37

Jatketaan listaa..
GT:ssä matalampi alusta, taka-akselilla vakaaja, etujarrut jäähdytetyt. Etuvakaajakin saattaa olla paksumpi kuin normi 1.8:ssa, muissa perusgolfeissa etuvakaajaa ei olekaan.
Etupenkit taitaa olla erilaiset, takaluukun yläreunassa lippa ja takaikkunan kehys mustalla teipillä kehystetty kuten GTI:ssä sekä kyljen pokkauksessa harmaa raita. Keulassa taisi olla tuplavalot.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 26.9.2008 21:54

Etuvakaajia etuvetoisissa kakkoskorisissa on kahta ja paksumpaa on G60:ssa 23 mm, muut 21,5 mm.

Joitain 1,3 moottorisia on ilman etuvakaajaa, mutta kyllä perus 1,8:ssa ja 1,6:ssa sellainen muistaakseni olisi.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 26.9.2008 22:13

1.6 on myös ilman etuvakaajaa.

Dieselöinti suht simppeliä, mylly vaan vaihtoon ja tankista liemet vaihtoon. Pumpun solenoidille virta virtalukon kautta ja hehkut pitää viritellä toimimaan, helpointa omalla katkasijalla jos ei huvita sähköjen kanssa enempikin säätää. Sen pumpun johdonkin taitaa helpoiten saada jostain puolan johdosta jatkettua, mihin tulee virta kun virrat käännettynä päälle. Olettaen että dieselmoottori mk2 oma mekaanisella pumpulla, tdi:t sunmuut omilla pumpuillaan vaatii jo hivenen enemmän perehtymistä.

D-vero jotain ~320€ luokkaa.

Kallein/hankalin vika GT:ssä on varmastikin takalevyjarrujen täydellinen remontointi. Rumpujarrut paljon käyttäjäystävällisemmät (lue, halvemmat/helpommat rempata), joskaan eivät nekään ikuiset ole.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 26.9.2008 22:29

Oikein käytettynä mallin takajarrut kestää murheitta todistetusti -90...-07 ajan ja 280 tkm :)

Eikö tuosta löydy GTD jota ei tarvitsisi dieselöidä ja muuten vastais toivottua? Vaiks tommonen?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 26.9.2008 22:36

Oikein käytettynä mallin takajarrut kestää murheitta


Jokseenkin harvinaista, mutta toki mahdollista :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 26.9.2008 22:39

Myönnetään että olen ihmetellyt itsekin ihan samaa...

Viime kesänä alennuin vaihtamaan männän ja tiivisteet toiseen takajarrusatulaan kun tuntu vähän tökkivän.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 26.9.2008 22:44

Jotkut volkkarit vaan ihmetyttää, ompa tullu semmonenki tarina vastaan että 1.6 dieselillä ajettu yli 500 000 samalla alkuperäisellä öljynsuodattimella :)

vwd
-
Viestit: 231
Liittynyt: 10.1.2007 17:51

ViestiKirjoittaja vwd » 27.9.2008 10:36

kiitos vastauksista,tuli näköjään tarpeeksi tietoa.suurin murhe taitaa olla nuo takajarrut,liekkö kalliiit uusia vai passaako jostakin muusta volkkarista satulat taakse?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 27.9.2008 10:50

Levyt, palat ja laakerit kun uusii niin olisiko ~100€? Siihen satulat päälle á ~120€ ja vanha pitää viedä vaihdossa.

Rumpujarrut remppailee täydellisesti johonkin 70€ pintaan (rummut, kengät, jarrusylinterit jne.) joskaan rumpuja nyt harvemmin tarvii uusia ja ne on kallein osa rumpujarruissa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 27.9.2008 11:06

Rumpujarrut paljon käyttäjäystävällisemmät (lue, halvemmat/helpommat rempata),


Itse kyllä uskallan väittää että levyjarrut helpommat rempata. =)

vwd
-
Viestit: 231
Liittynyt: 10.1.2007 17:51

ViestiKirjoittaja vwd » 27.9.2008 12:07

no joo,eipä taida olla olemassa sellaista autoa jossa ei laittoa olisi,tuppaa vaan tulla kalliiksi tuollaiset remontit verrattuna auton hankinta hintaan.mitäs virkaa tuo ajotietokone oikein hoitaa,konehan on kuitenkin kaasarilla?onkos katsurilla mitään sitä vastaan kun dieselmotti tulisi vm.83 caddystä ja golf on kuitenkin vm.89,dieselin turbotuskaan tuottaa ongelmia kun kerran levyt takana?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 27.9.2008 12:11

Ajoaika, ajomatka, keskinopeus, kulutus, öljynlämpö ja ulkolämpö.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 27.9.2008 15:34

levyjarrut helpommat rempata


Näin kyllä on, JOS ei tarvi satuloita ropeltaa :)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 27.9.2008 17:30

^siksi niitä uusia satuloita saa kaupasta. ei kai kukaan niitä kehtaa purkaa. =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 24 vierailijaa