kokemuksia jarrulevyistä/paloista
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 140
- Liittynyt: 19.9.2006 17:18
kokemuksia jarrulevyistä/paloista
no nyt on sitten levyt ja palat tulleet tiensä päähän, onko noissa tavallisissa levyissä hirvittäviä eroja merkkituotteisiin?? ja onko mitään vaikutusta jos esim levyt on reiitetty / uritettu?? kokemuksia kaivataan
ja miten on palojen suhteen myynnissähän löytyy greenstuffia ym ym paloja onko ihan humpuuki kamaa nuo vai onko jarrutusteho todellakin parempi kuin normi paloilla??
ja miten on palojen suhteen myynnissähän löytyy greenstuffia ym ym paloja onko ihan humpuuki kamaa nuo vai onko jarrutusteho todellakin parempi kuin normi paloilla??
Jarrupaineet
Tereve!
Ollaan broidin -98 scenikkiin vaihdettu taakse uudet jarrukengät ja sylenterit +yksi jarruputki. Kaikki istui hienosti paikalle. Ilmattiin jarruja, ekalla yrittämällä jarrupoljin kävi lattia-tasolla, tokalla hieman parani. Jarruttaa ihan hyvin, mutta vieläkin painuu liian alas. Onko kellään mitä ohjetta, neuvoa, mitä voisi tehdä, jotta poljin olisi 'jäykempi', pysyis jarruttaessa vähän ylempänä? Veikkaan että katsastusmieheltä saattaa olla sanomista tuohon.
Etujarrut kunnossa, tehostin myös. Voiko mahdollisesti ABS-jarrujärjestelmä millään tavalla puuttua peliin?
Neuvoa kaivataan
Ollaan broidin -98 scenikkiin vaihdettu taakse uudet jarrukengät ja sylenterit +yksi jarruputki. Kaikki istui hienosti paikalle. Ilmattiin jarruja, ekalla yrittämällä jarrupoljin kävi lattia-tasolla, tokalla hieman parani. Jarruttaa ihan hyvin, mutta vieläkin painuu liian alas. Onko kellään mitä ohjetta, neuvoa, mitä voisi tehdä, jotta poljin olisi 'jäykempi', pysyis jarruttaessa vähän ylempänä? Veikkaan että katsastusmieheltä saattaa olla sanomista tuohon.
Etujarrut kunnossa, tehostin myös. Voiko mahdollisesti ABS-jarrujärjestelmä millään tavalla puuttua peliin?
Neuvoa kaivataan
Viimeksi muokannut Ari Karhu, 14.9.2008 15:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Luokkaa kymmenen levyn kokemuksella ei ole vielä tullut viallisia vastaan motonetin tai biltsun levyistä. Eikä kuluvuudessa ole huomattu mitään eroa.Motonetin levyt ainakin ovat usein valmiiksi kieroja
Panostaa mielummin paloihin kun levyihin. Niissä ne suuremmat laatuerot on.
Ja kyllä Ferodon punaiset tarraa pidemmässä jarrutuksessa paremmin kun tavispalat. Eri asia että kuinka usein sellainen tilanne tulee katukäytössä.
-
- -
- Viestit: 140
- Liittynyt: 19.9.2006 17:18
no niin kiitoksia vastanneille =)
onko kukaan laittanut autoonsa noita zimmermann nin levyjä että onkohan laadukkaat, jos tota ulkonäkö asiaakin ajatellaan vähän, tietysti se jarrujen toimivuus on tärkeintä,
http://cgi.ebay.de/ZIMMERMANN-SPORTBREM ... 286.c0.m14
onko kukaan laittanut autoonsa noita zimmermann nin levyjä että onkohan laadukkaat, jos tota ulkonäkö asiaakin ajatellaan vähän, tietysti se jarrujen toimivuus on tärkeintä,
http://cgi.ebay.de/ZIMMERMANN-SPORTBREM ... 286.c0.m14
Omakohtaista kokemusta tarvikelevyistä ja paloista:
Yhdet etulevyt hommattu Biltemasta vuonna -96, 16v GTI Golf ja levyt valmiiksi kierot. Takaisin pilailukauppaan ja rahat takas Sen jälkeen en ole ko. puljusta varaosia ostanut.
2003-2007 olin keskikokoisessa autoliikkeessä vaihtoautokunnostajana, tuona aikana tein satoja etu/takajarruremppoja joihin käytettiin 99% tarvikeliikkeestä (ei Motonet) hankittuja osia. Levyt lähestulkoon aina merkkiä Foster joista yhdet vaihdettiin kieroutumisen takia, nekin olivat ruostuneet pitkän seisonnan takia jonka jälkeen yritetty jarruttamalla kiillottaa levyjä.
Paloina käytin 90% Remsa-paloja, yksiäkään en joutunut vaihtamaan vikinän tms syyn takia. Pidoltaan ja tuntumaltaan hyviä, liikkeen lähellä oli kilometrin asvalttisuora jossa koeajolla kelasin vauhtia 120-130km/h ja siitä kerralla pysähdyksiin ABS:iä hyödyntäen. Siis kesäkelillä.. :)
Vanhojen pelien jarrujen kanssa touhutessa pyörännavan putsaaminen ruosteesta ym ryönästä on elintärkeää, siinä ei alkuperäislevyt auta jos kiinnityspinta on kuin kynnöspelto.
Edit; korjattu kirjoitusvirhe.
Yhdet etulevyt hommattu Biltemasta vuonna -96, 16v GTI Golf ja levyt valmiiksi kierot. Takaisin pilailukauppaan ja rahat takas Sen jälkeen en ole ko. puljusta varaosia ostanut.
2003-2007 olin keskikokoisessa autoliikkeessä vaihtoautokunnostajana, tuona aikana tein satoja etu/takajarruremppoja joihin käytettiin 99% tarvikeliikkeestä (ei Motonet) hankittuja osia. Levyt lähestulkoon aina merkkiä Foster joista yhdet vaihdettiin kieroutumisen takia, nekin olivat ruostuneet pitkän seisonnan takia jonka jälkeen yritetty jarruttamalla kiillottaa levyjä.
Paloina käytin 90% Remsa-paloja, yksiäkään en joutunut vaihtamaan vikinän tms syyn takia. Pidoltaan ja tuntumaltaan hyviä, liikkeen lähellä oli kilometrin asvalttisuora jossa koeajolla kelasin vauhtia 120-130km/h ja siitä kerralla pysähdyksiin ABS:iä hyödyntäen. Siis kesäkelillä.. :)
Vanhojen pelien jarrujen kanssa touhutessa pyörännavan putsaaminen ruosteesta ym ryönästä on elintärkeää, siinä ei alkuperäislevyt auta jos kiinnityspinta on kuin kynnöspelto.
Edit; korjattu kirjoitusvirhe.
Viimeksi muokannut jyri.h, 14.9.2008 18:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
itselle laitoin zimmermanin levyt koska vakiolevyillä jarrut katosivat rankemmassa ajossa 3 kertaa....vittumainen tunne. jarrupalojen asiaa ajavat motonetin halvimmat palat syystä että maksoivat 33€ ja ferodon palat 110€, joten päätin että testaan motonetin palat ennenkuin raskin tilata noin kalliit palat. takana nyt noin 4000km tiukkaa testiä.
kokemuksista sen verran, että reilummassa ajossa (~10km täysillä) palat näyttivät siltä, että syttyvät hetkenä minä hyvänsä tuleen. savua nousi noin viiden minuutin ajan pysäyttämisen jälkeen ja levyt menivät komean siniseksi. levyt pysyivät suorina kovasta kokemuksesta huolimatta ja jarrut säilyivät koko koetuksen ajan. lämpeämistä edesauttaa varmaan vakio vannekoko (15") kun ilma ei pääse vaihtumaan tarpeeksi tehokkasti vanteen ja levyn välissä. vanteen keskiosa oli myös niin kuuma ettei kättä kestänyt...miten lie vanteen muovinen sovitinrengas nykyään voi...
niin ja sellainen ominaisuus on tullut, että kun on ajanut reilummasti edellisen ajon niin seuraavalla ajolla ensimmäisellä jarrutuksella poljin painuu normaalia hiukan syvemmälle.. ei käyttöä haittaa, mutta on tullut uutena ominaisuutena
kokemuksista sen verran, että reilummassa ajossa (~10km täysillä) palat näyttivät siltä, että syttyvät hetkenä minä hyvänsä tuleen. savua nousi noin viiden minuutin ajan pysäyttämisen jälkeen ja levyt menivät komean siniseksi. levyt pysyivät suorina kovasta kokemuksesta huolimatta ja jarrut säilyivät koko koetuksen ajan. lämpeämistä edesauttaa varmaan vakio vannekoko (15") kun ilma ei pääse vaihtumaan tarpeeksi tehokkasti vanteen ja levyn välissä. vanteen keskiosa oli myös niin kuuma ettei kättä kestänyt...miten lie vanteen muovinen sovitinrengas nykyään voi...
niin ja sellainen ominaisuus on tullut, että kun on ajanut reilummasti edellisen ajon niin seuraavalla ajolla ensimmäisellä jarrutuksella poljin painuu normaalia hiukan syvemmälle.. ei käyttöä haittaa, mutta on tullut uutena ominaisuutena
Luokkaa kymmenen levyn kokemuksella ei ole vielä tullut viallisia vastaan motonetin tai biltsun levyistä. Eikä kuluvuudessa ole huomattu mitään eroa.
Tuo riippuu ihan merkistä, kun motonetistä aina saa mitä sattuu. Itse olen parit levyt ostanut ja toiset oli kierot, mutta olen monelta kuullut että on kieroja levyjä ollut valmiiksi...
Juuri samasta syystä lopetin käytännössä kokonaan osien hommaamisen Motonetistä.
Aiemmin sivuilta näki heti minkä valmistajan osia hyllystä löytyy ja saattoi valita lähteekö jonottamaan tiskille vai ei. Nykyään ei juuri viitsi vaivautua kun nettisivujen saldot on lähes aina päin persettä ja puolen tunnin jonottamisen jälkeen saat eioota. Tai sitte jotain biltema-laatua.. Yök!
Aiemmin sivuilta näki heti minkä valmistajan osia hyllystä löytyy ja saattoi valita lähteekö jonottamaan tiskille vai ei. Nykyään ei juuri viitsi vaivautua kun nettisivujen saldot on lähes aina päin persettä ja puolen tunnin jonottamisen jälkeen saat eioota. Tai sitte jotain biltema-laatua.. Yök!
-
- -
- Viestit: 140
- Liittynyt: 19.9.2006 17:18
Ferodon paloille varaukseton jaa-ääni. Eivät pölise, eivät vingu ja kestävät halpis-paloihin verrattuna kauan. Halpis ilman tunnistimien reikiä 10e ja Ferodo suoraan sopivana vaikkapa 17e, lisänä kaksinkertainen käyttöikä edullisempiin paloihin verrattuna.
Valinnan pitäisi olla periaatteessa jopa helpohko?
Valinnan pitäisi olla periaatteessa jopa helpohko?
Joo, Ferodolle ääni täältäkin. Joskus tuli myös huomattua sellainenkin tilanne, edessä orkkikset (Jurid) ja takana ferodot, takapalat piti ilm. paremmin kun talvella yritti aina perää tarjota isommissa jarrutuksissa rinnalle. Ferodot myös eteen niin feature katosi.
Myös radalla tavis Ferodot pesee muut palat..
Levyissä dissaisin niitä kaikista halvimpia, vaan suosista esim. Zimmermann/Brembo/Ate tms.. Halvoista ainakin sellainen kokemus joskus 10vT Lötkössä, etteivät kestäneet radalla, vaan halkeilivat jne. Brembot kesti hyvin..
Myös radalla tavis Ferodot pesee muut palat..
Levyissä dissaisin niitä kaikista halvimpia, vaan suosista esim. Zimmermann/Brembo/Ate tms.. Halvoista ainakin sellainen kokemus joskus 10vT Lötkössä, etteivät kestäneet radalla, vaan halkeilivat jne. Brembot kesti hyvin..
Taitaa monella valmistajalla olla ongelmana se että paketoidaan muiden valmistajien tavaraa. Käsittääkseni esim. Jurid, Febi ja monet muut valmistuttavat kamansa siellä mistä sitä sopuhintaan saa, lätkästään omaan pakettiin jne. Feredokin taitaa näin tehdä.. Toistaiseksi ainakin täällä ollut ihan ok tavaraa.
Edessä Zimmermannin levyt ja EBC Redstuffit. Kovasta vauhdista (120+ km/h) reilusti jarrutettaessa täristää kunnolla. Normaaleissa jarrutustilanteissa ei mitään ongelmia. Ei kitise eikä pölise. Vakiolevyillä en huomannut vastaavanlaista tärinää, joten itse en oikein voi suositella paljon kehuttuja Zimmereitä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa