Viritetyn auton katsastaminen
Valvoja: ffp jäsenet
Viritetyn auton katsastaminen
Mitäs konttorilla tuumaavat lastutetusta 1,8 turbosta? Vaikuttaako päästöihin? Entä jos mennään 230-250 hv:n tienoille???
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
no itse kävin katsastamassa oman auton ja ei sanonut mitään vaikka a-pilarissa oli ahto- ja seos suhdemittari ja siis autoa on viritetty, nyt siinä on n.260hv! päästöistä meni läpi ihan helpolla, itseä silloin kyllä jännitti vähä että mitä sanoo coolerista ja ahtoputkisto kun ne putket tulee puskurin aikoista läpi ja coolerikin näkyy ihan selvästi :D
Ei täälläpäin ainakaan ole koskaan mitään obd-mittauksia katsastuksen aikana tehty, konttorista se on hyvin pitkälle kiinni että mitä tekevät ja mistä motkottavat.
No kyllä se tämän mukaan pitäisi tehdä http://www.ake.fi/pdf/19-208-2004.pdf
Muutenkin kuulostaa aika mielenkiintoiselta katsastuskonttori joka itse määrittelee haluamansa testit ja tarkastukset, kun käsittääkseni niistä kaikista on aika tarkat määräykset olemassa.
no onko täällä ketää jolla on lastutetu auto ja sille on tehty OBD testi konttorilla katsastuksessa ja ei oo mitää huomattu? jos on oo niin väärässä.:)
Minä. Edelliseen Seat Leon 1.8t:hen oli laitettu softa ja putkisto oli vaihdettu Downpipesta taaksepäin isompaan rööriin, eikä ollut mitään sanomista.
no onko täällä ketää jolla on lastutetu auto ja sille on tehty OBD testi konttorilla katsastuksessa ja ei oo mitää huomattu? jos on oo niin väärässä.:)
Olet väärässä, viri ohjelma ei eroa vakio ohjelmasta millään tavalla OBD testissä. Tosin voihan ohjelman tehdä niin munilleen ettei auto edes käynnisty...
Mutta siis, OBD ei erota ohjelmaa toisesta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”