Jarrupalavaihdon jälkeen jarrut eivät ota kuin ennen???
Valvoja: ffp jäsenet
Jarrupalavaihdon jälkeen jarrut eivät ota kuin ennen???
Vaihdettiin veljen -04 a6 automatic quattroon palat eteen, vaihdon jälkeen poljin painuu paljon syvemmälle kuin ennen vaihtoa, ja jarruteho on paljon huonompi. Ilmasimme pariin kertaan etupään, hieman parani mutta vieläkään ei ole lähellekään niin hyvä kuin ennen vaihtoa. Miten sinne ilmaa on päässyt, vai onko joku muu vika? Uusien palojen vaihdon jälkeen täytyi pääsylinteri puristaa kasaan että uudet palat mahtuivat. Onko tässä vaiheessa jotenkin päässyt ilmaa?
BTW, palat ovat motonetin kamaa...Jäi se jousisysteemi ylimääräiseksi, koska palojen takana ei ollut sitä hakasta jonne se kiinnittää...
Ihmetystä aiheutti myös jarrulevy. Kuuluuko sen olla kiinni vain pyörän pulteilla? Puristaessa sylinteriä kasaan, toinen pää puristimesta oli levyä vasten, jonka seurauksena vissiin levy pääsi irti lonksamaan, ja rengasta laittaessa paikalleen täytyi levyä nostaa jotta reijät oli kohdallaan. Tämä aiheutti kovasti ihmetystä, eikö tuo levy muka ole millään kiinni navassa? Aikaisemmin tietty pysyi kiinni paskan ja hiekan avulla ja kun pyörän pultit puristettu kiinni niin samalla puristaa levyä.
BTW, palat ovat motonetin kamaa...Jäi se jousisysteemi ylimääräiseksi, koska palojen takana ei ollut sitä hakasta jonne se kiinnittää...
Ihmetystä aiheutti myös jarrulevy. Kuuluuko sen olla kiinni vain pyörän pulteilla? Puristaessa sylinteriä kasaan, toinen pää puristimesta oli levyä vasten, jonka seurauksena vissiin levy pääsi irti lonksamaan, ja rengasta laittaessa paikalleen täytyi levyä nostaa jotta reijät oli kohdallaan. Tämä aiheutti kovasti ihmetystä, eikö tuo levy muka ole millään kiinni navassa? Aikaisemmin tietty pysyi kiinni paskan ja hiekan avulla ja kun pyörän pultit puristettu kiinni niin samalla puristaa levyä.
Oletkos ikinä kuullut palojen sisäänajosta? Ei ne mallaa sen levyn pintaan täydellisesti ennen kun ne kuluu sopivan mallisiksi. Tästä johtuu tuo epämääräisempi poljintuntuma.
Ja tuskin olet mitään pääsylinteriä sentään puristellut, sehän on jarrutehostimen yhteydessä.. Satulan mäntiä vissiin tarkoitat.
Ja tuskin olet mitään pääsylinteriä sentään puristellut, sehän on jarrutehostimen yhteydessä.. Satulan mäntiä vissiin tarkoitat.
Kiitän vastauksistanne.
Eipä tullut mieleenkään että tosiaan jos levyt vanhat ja palat uudet ne ei heti natsaa. Ja tosiaan tarkoitin jarrusatulan mäntää mitä puristin kasaan ;) Pahoittelen asiavirheitäni ja ammattiaidottomuuttani.
Pääasia, että saitte tekstistäni selvää ja annoitte hienoja vastauksia joita toivoin. Kiitoksia vielä! =)
Eipä tullut mieleenkään että tosiaan jos levyt vanhat ja palat uudet ne ei heti natsaa. Ja tosiaan tarkoitin jarrusatulan mäntää mitä puristin kasaan ;) Pahoittelen asiavirheitäni ja ammattiaidottomuuttani.
Pääasia, että saitte tekstistäni selvää ja annoitte hienoja vastauksia joita toivoin. Kiitoksia vielä! =)
-
- -
-
- -
- Viesti:
Varmasti on vaihtelua kun biltsu oli "luokatonta" laatua edellisessä vertailussa.
Muistan sen tapaisen lauseen että "tätä ei saisi myydä jarrupalana pienen kitkakertoimen vuoksi". Ilman tähtiä se kyllä jäikin. Mutta onhan siitä vuosia aikaa.
Toisaalta ihmettelen ihmisen säästämisen intoa kun palat vaihdetaan vaikka jotain 50 tkm tai neljän vuoden välein ja siinä sitten säästetään neljä kymppiä per akseli eikä osteta Ferodon tai Lucasin peruspaloja vaan halvimpia tuntemattomia mustia tiiliä.
Nimim. "Mulla ei oo ikinä rahaa mihinkään ja kaikki palat Ferodoja. Edessä DS2000."
Muistan sen tapaisen lauseen että "tätä ei saisi myydä jarrupalana pienen kitkakertoimen vuoksi". Ilman tähtiä se kyllä jäikin. Mutta onhan siitä vuosia aikaa.
Toisaalta ihmettelen ihmisen säästämisen intoa kun palat vaihdetaan vaikka jotain 50 tkm tai neljän vuoden välein ja siinä sitten säästetään neljä kymppiä per akseli eikä osteta Ferodon tai Lucasin peruspaloja vaan halvimpia tuntemattomia mustia tiiliä.
Nimim. "Mulla ei oo ikinä rahaa mihinkään ja kaikki palat Ferodoja. Edessä DS2000."
Niin kyllä mä oikeasti itekin mieluusti panostan jarruihin. Ehkä edes luota teknarin testeihin. VTT testit on sitten asia erikseen. Enkä halua tietenkään mollata niitä, jotka ostavat halpis paloja autoonsa. Enkä väittää että ne olisi välttämättä huonommat kuin esim. Ferodot.
Itse mieluusti kuitenkin panostan siihen että on tunnettu valmistaja, jonka tuotteesta olen kuullut vain hyviä asioita. Ja jarrut nyt ovat sellainen missä en ainakaan minä lähtisi tinkimään. Kunnon jarrut saattavat pelastaa ihmishenkiä.
Jormalainen ei meillä köyhillä ole varaa ostaa kuin kallista. :D
Itse mieluusti kuitenkin panostan siihen että on tunnettu valmistaja, jonka tuotteesta olen kuullut vain hyviä asioita. Ja jarrut nyt ovat sellainen missä en ainakaan minä lähtisi tinkimään. Kunnon jarrut saattavat pelastaa ihmishenkiä.
Jormalainen ei meillä köyhillä ole varaa ostaa kuin kallista. :D
Biltemasta tosiaan saattaa tuurilla saada hyvääkin, mutta vaihtelu on sen verran suurta että yksi kokeilu riitti. Golfin paloista nimittäin alkoi irrota kitkapinta reunoiltaan, ikäänkuin käpristyi se kitkapinta irti. Aikamoinen yllätys luvassa jossain jarrutuksessa kun se pinta sieltä irtoaa :(
Testiautona Volvo, Biltemasta saa tietystä syystä Saabiin ja Volvoon ehkä keskimäärin parempaa osaa kuin muihin. Ainakin valikoimaa löytyy ko. merkkeihin enemmän.Eikös tuossa viime vuonna ollut TM tai Tuulilasissa testi, jossa Bilteman palat oli yhtä hyvät, kuin orkkikset. Testiautona oli Volvo S60 tms. Biltemassa lienee vain melkoista vaihtelua noissa osissa, toimittajasta riippuen.
"Toisaalta ihmettelen ihmisen säästämisen intoa kun palat vaihdetaan vaikka jotain 50 tkm tai neljän vuoden välein".
-Jos tuo on todellisuus ferodon ym. kalliimmilla paloilla niin missä se panostus olikaan?
-edellisessä autossani oli tarvike palat ja levyt(V70) 180tkm ilman ongelmia. Voi olla varma että ostin nykyiseenkin "samaa tavaraa".
-täällä kysyjä ihmetteli kummallista poljintuntumaa ja siinä ei ole juurikaan eroa eri merkkien välillä ts. poljin ei jousta kummallisesti halvoillakaan paloilla
-Jos tuo on todellisuus ferodon ym. kalliimmilla paloilla niin missä se panostus olikaan?
-edellisessä autossani oli tarvike palat ja levyt(V70) 180tkm ilman ongelmia. Voi olla varma että ostin nykyiseenkin "samaa tavaraa".
-täällä kysyjä ihmetteli kummallista poljintuntumaa ja siinä ei ole juurikaan eroa eri merkkien välillä ts. poljin ei jousta kummallisesti halvoillakaan paloilla
TM testi vuodelta 2006:
" Bilteman jarrupaloista irtosi kulutuskokeen aikana pintamateriaalia, joten kulutuskokeen rasitus jäi hetki hetkeltä pienemmän pinta-alan kannettavaksi"
Arvostelu:
Biltema: Yleisarvosana 7,4 (kaksi tähteä) =>
VW originaalipalat: Yleisarvosana 9,8 (viisi tähteä)
Viisi tähteä sai:
Jurid, VW, Icer ja Remsa
TM testi vuodelta 2005:
Jurid 9,9 *****
Volvo 9,5 *****
Ferodo 8,9 *****
Biltema 8,8 *****
Eli kovasti vaihtelee tuo laatu. Itse olen kerran ostanut yhdet palat Biltemasta. Vanteet jatkuvasti järkyttävän mustat ja palat kului loppuun alle 15 tuhannen kilometrin jälkeen. Pito oli surkea... En osta enää.
Jurid on voittanut molemmat testit...
Editiä:
Löytyi vielä TM:n testi vuodelta 1998:
Ford alkuperäinen: 9,8 *****
VW alkuperäinen: 9,2 *****
Biltema: 5,5 ei tähtiä
" Bilteman jarrupaloista irtosi kulutuskokeen aikana pintamateriaalia, joten kulutuskokeen rasitus jäi hetki hetkeltä pienemmän pinta-alan kannettavaksi"
Arvostelu:
Biltema: Yleisarvosana 7,4 (kaksi tähteä) =>
VW originaalipalat: Yleisarvosana 9,8 (viisi tähteä)
Viisi tähteä sai:
Jurid, VW, Icer ja Remsa
TM testi vuodelta 2005:
Jurid 9,9 *****
Volvo 9,5 *****
Ferodo 8,9 *****
Biltema 8,8 *****
Eli kovasti vaihtelee tuo laatu. Itse olen kerran ostanut yhdet palat Biltemasta. Vanteet jatkuvasti järkyttävän mustat ja palat kului loppuun alle 15 tuhannen kilometrin jälkeen. Pito oli surkea... En osta enää.
Jurid on voittanut molemmat testit...
Editiä:
Löytyi vielä TM:n testi vuodelta 1998:
Ford alkuperäinen: 9,8 *****
VW alkuperäinen: 9,2 *****
Biltema: 5,5 ei tähtiä
Toi -05 on mielenkiintoinen. Olikohan siinä testissä mistä sarjasta ne Ferodon palat? Meinaan sitä halvempaa sarjaa on kaikki haukkunut, mutta tosta paremmasta en oo kuullut muuta kuin hyviä juttuja. Eli jos pystyisit sen viel kertoon ois tosi jees. Vaikken TM testeistä perustakaan. :D Kiinnostaa se siltikin.
-
- -
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”