Passat ei kulje suoraan
Valvoja: ffp jäsenet
Passat ei kulje suoraan
Ongelman kohteena farmarikorinen 3BG passat. Auto hankittu heinäkuun alussa ja silloin todettu että pyöränkulmat oli viturallaan. Nyttemmin kulmat on laitettu ohjearvoihin, mutta siltikin ohjaus puoltaa voimakkaasti oikealle. Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia? Tarkoitus on laittaa talven aikana etupään tukivarret uusiksi koska montuissa kuuluu jo hieman kolinaa. Voiko väljät tukivarret aiheuttaa tuon puoltamisen?
^^Ihan mielenkiinnosta kysyisin että oliko kyseessä "nelipyöräsuuntaus" kunnollisine raportteineen vaiko ihan perinteinen käsiin tehty etupyörille "mittatikku" -hommana.
Jos oli ensimmäinen niin olihan auto käynnissä kun ratti lukittiin kohdilleen. Meinaan että toi ohjaustehostimen vaikutus tekee joskus tepposia - tai teki ainakin omassa Ventossani vuosia sitten...
Eikä auto ole saanut aiemmin sivutälliä taka-akselille?
Jos oli ensimmäinen niin olihan auto käynnissä kun ratti lukittiin kohdilleen. Meinaan että toi ohjaustehostimen vaikutus tekee joskus tepposia - tai teki ainakin omassa Ventossani vuosia sitten...
Eikä auto ole saanut aiemmin sivutälliä taka-akselille?
Autoon tehtiin nelipyöräsuuntaus kunnon laitteilla ja siitä saatiin kunnollinen raportti. Etupää on ohjearvoissa. Ei ole tietoa oliko auto käynnissä lukituksen aikana kun en itse ollut paikalla. Luultavasti ei.
Mutta mutta, tänään olin yhteydessä suuntauksen tehneen kaverin kanssa ja tutkailtiin raportin arvoja. Takapään auraus on poissa kohdaltaan. Huoltoheppu arveli että ohjauksen vänkääminen johtuu taka-akselin aurauksesta. Ensitöiksi menee taka-akselin isot puslat vaihtoon. Juttua on ollut ennenkin noista isoista puslista. Miten puslien vaihto on vaikuttanut muilla auton käyttäytymiseen?
Mutta mutta, tänään olin yhteydessä suuntauksen tehneen kaverin kanssa ja tutkailtiin raportin arvoja. Takapään auraus on poissa kohdaltaan. Huoltoheppu arveli että ohjauksen vänkääminen johtuu taka-akselin aurauksesta. Ensitöiksi menee taka-akselin isot puslat vaihtoon. Juttua on ollut ennenkin noista isoista puslista. Miten puslien vaihto on vaikuttanut muilla auton käyttäytymiseen?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”