Takapyöränlaakerit löystyvät
Valvoja: ffp jäsenet
Takapyöränlaakerit löystyvät
Vaihdoin tuohon kakkikseen takapyöränlaakerit. Olen jo kerran kiristänyt ne ja kävin ajamassa n.10km lenkin. Taas ne olivat löysät. Onko ihan normaalia tuo löystyminen vai, mitä olen mahdollisesti tehnyt väärin? Olen kiristänyt laakerit niin, että se prikka liikkuu meisselin kärjellä tahmeasti.
Mie oon vetässy ensin niin tiukkaan jotta rilla jumahtaa juntturaan, sitten löysänny soppeliin kireyteen, niin kuin ifa jo kertoikin. Välystä ei laakeriin tarvitse jättää, ne on VW:llä suunnitelleet näihin hienon automaattilöysytyksen. :)
Laakereita menee noneen muuhun vehkeeseen verrattuna kyllä kuin leipää, ne kun ovat alimitoitettuja käyttötarkoitukseensa nähden. Onneks ovat halapoja.
Laakereita menee noneen muuhun vehkeeseen verrattuna kyllä kuin leipää, ne kun ovat alimitoitettuja käyttötarkoitukseensa nähden. Onneks ovat halapoja.
HVM kirjoitti:Laakereita menee noneen muuhun vehkeeseen verrattuna kyllä kuin leipää, ne kun ovat alimitoitettuja käyttötarkoitukseensa nähden. Onneks ovat halapoja.
Käyttötarkoitus noissa onkin alunperin ihan eri - varaosalistojen mukaan täsmälleen sama osa on ollut käytössä jo vuoden ´66 Kuplan etupyörän laakerina :D
Jatketaas vielä. Miten paljon sitä mukana tullutta rasvaa sinne pitäis laittaa ja mihin tarkalleen? Eli täytyykö laakerit uittaa ihan vaseliinisiksi vai? Katselin eilen toisen puolen pienempää laakeria, se kuori ei ollut enää pyöreä vaan vähän soikean näköinen, miksiköhän? Olen kyllä ennenkin vaihtanut tuollasisia laakereita, mutta kyllä ne on toimineet ihan ok.
Eipä ole itellä ollu ongelmia laakerien kireyden kans muissa kuin +500t ajetuissa, vaikka on kiriny ehjät/uudetkin laakerit kunnolla kiinni niin silti siellä on välystä. Ei olis haitaksi uusia napoja jos meinaa tuntua että lenkkasee vaikka on vedetty niin lujaan ku perse kestää.
Rasvaa vaan huolella sinne laakeriin/pesään, samoten napakuppiin. Ei aivan järettömästi kumminkaan että tursuavat sitte rumpuun sisälle, mutta pitää ne laakerit nyt olla senverta liejussa etteivät kuivana pyöri. Tullu yleesä tarkasteltua omista kulkineista oston jälkeen jos on vaihdettu hiljan takalaakereita, eräässä puuttu lähestulkoon kaikki rasvat sieltä ja n.1000km ajettu laakeri..
Rasvaa vaan huolella sinne laakeriin/pesään, samoten napakuppiin. Ei aivan järettömästi kumminkaan että tursuavat sitte rumpuun sisälle, mutta pitää ne laakerit nyt olla senverta liejussa etteivät kuivana pyöri. Tullu yleesä tarkasteltua omista kulkineista oston jälkeen jos on vaihdettu hiljan takalaakereita, eräässä puuttu lähestulkoon kaikki rasvat sieltä ja n.1000km ajettu laakeri..
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”