Vw Polo 6N tekniikan vaihto apua kaivataan...
Valvoja: ffp jäsenet
Vw Polo 6N tekniikan vaihto apua kaivataan...
Eli olisko täällä niin viisaita ja osais kertoo mulle että onko mitään mahiksia sada 6N poloon esim 3 korisesta Golffista konetta? Tarkoitus ois laitta TDi tai ihan T kone,ja golffin luulisi olevan helpoin vaihtoehto kun mittaristot yms samoja. vai menisikö eim jostain seatista yms??
APUA kaivtaan!! =), kiitos jo etukäteen
APUA kaivtaan!! =), kiitos jo etukäteen
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Varmaan tulee paljon helpommaksi ostaa tuollainen TDI jo valmiina.
Kova homma vaihtaa tuollainen tekniikka,jarrut,jousitus,mittaristo ja mitä kaikkea,ja sitten se varmaan pitäisi vielä saada katastettua.
Onkohan tuossa TDI:ssä tuo vaihteensiirtokin tangoilla,tuossa sun autossa taitaa lähteä vaijereilla sieltä kepiltä,ohjaustehostinkin sulta varmaan puuttuu.
Kova homma vaihtaa tuollainen tekniikka,jarrut,jousitus,mittaristo ja mitä kaikkea,ja sitten se varmaan pitäisi vielä saada katastettua.
Onkohan tuossa TDI:ssä tuo vaihteensiirtokin tangoilla,tuossa sun autossa taitaa lähteä vaijereilla sieltä kepiltä,ohjaustehostinkin sulta varmaan puuttuu.
eikös tuo cordoba oo vielä lähempänä poloa. Jonkin verran säätöä vaati kun itse tein TDI vaihdon cordoba->MK3 Golf kun noita mk3 TDI luovuttajia on aika niukalti.
Johtosarja kävi sulaketauluun yms oikeastaan senku tökki vaan. Johtojärjestys vaan oli muutaman karvan osalta vähän eri joten pientä askartelua vaati. mm. ecu ei saanu nop. signaalia ja ajonestoa piti askarrella kun jätin golffin alkup. ajoneston paikalleen ni jäi alkup. avaimet toimintaan. Mutta suurin ero on johtojen pituuksissa.
Johtosarja kävi sulaketauluun yms oikeastaan senku tökki vaan. Johtojärjestys vaan oli muutaman karvan osalta vähän eri joten pientä askartelua vaati. mm. ecu ei saanu nop. signaalia ja ajonestoa piti askarrella kun jätin golffin alkup. ajoneston paikalleen ni jäi alkup. avaimet toimintaan. Mutta suurin ero on johtojen pituuksissa.
Ainaki ihan sama sulaketaulu on MK3 Golf ja Seat Cordoba -99 asti, Polo, Ibiza.
Liittimet meni paikoilleen sulaketauluun ihan laittamalla ilman askartelua. Tai mitä nyt pari karvaa piti askarrella kun ei voinut laittaa 2kpl liittimiä samaan reikään. Golffissa kun muutama liitin on korin johtosarjojen puolella ja seatissa taas moottorin johtosarjan.
Näissä tapauksissa piti vaan katsoa tarvittavat johdot samaan liittimeen ja tökätä se sulaketauluun.
Laatikko on 02A ainakin MK3 golf TDI ja Cordoba TDI. Vetarit meni ihan suoraan 020->02A.
Liittimet meni paikoilleen sulaketauluun ihan laittamalla ilman askartelua. Tai mitä nyt pari karvaa piti askarrella kun ei voinut laittaa 2kpl liittimiä samaan reikään. Golffissa kun muutama liitin on korin johtosarjojen puolella ja seatissa taas moottorin johtosarjan.
Näissä tapauksissa piti vaan katsoa tarvittavat johdot samaan liittimeen ja tökätä se sulaketauluun.
Laatikko on 02A ainakin MK3 golf TDI ja Cordoba TDI. Vetarit meni ihan suoraan 020->02A.
Eipä niitä lootia nyt joka malliin erikseen tehdä. Kannakkeet tosin saattaapi olla erilaiset. Mutta nehän on pulteilla kiinnitettävät.
1.9D:ssä on jäähdyttämättömät etujarrut. Samat mini-jarrut on mielestäni 1.6 bensassa. Lie jopa 1.6D:ssäkin, ja ainakin vanhemmassa 86c polossakin. Satulasta en tiiä, voi se ja männän halkaisija vaihdella. Mutta jos meinaat TDI:ksi muutoskatsastaa, niin veikkaanpa kovasti että pitää jäähdytetyt etujarrut löytyä. Kenties jopa levyjarrut takanakin.
Olisikohan Polossa myös sama olka-akseli kuin mk3:ssa? Sittenhän siihen käy jarruista 4x100 jaolla G60 jarruhilut. Eipä sinne pienempiä kannata laittaa jos kerta vaihtamaan joutuu. Taaksekkin samalla levyt. Ei pitäisi enää alustasta kiinni jäädä.
Sama TDI-swappi ollut mielessä jonkunaikaa. Pitäisi pienempi kori saada tuolle koneelle....
1.9D:ssä on jäähdyttämättömät etujarrut. Samat mini-jarrut on mielestäni 1.6 bensassa. Lie jopa 1.6D:ssäkin, ja ainakin vanhemmassa 86c polossakin. Satulasta en tiiä, voi se ja männän halkaisija vaihdella. Mutta jos meinaat TDI:ksi muutoskatsastaa, niin veikkaanpa kovasti että pitää jäähdytetyt etujarrut löytyä. Kenties jopa levyjarrut takanakin.
Olisikohan Polossa myös sama olka-akseli kuin mk3:ssa? Sittenhän siihen käy jarruista 4x100 jaolla G60 jarruhilut. Eipä sinne pienempiä kannata laittaa jos kerta vaihtamaan joutuu. Taaksekkin samalla levyt. Ei pitäisi enää alustasta kiinni jäädä.
Sama TDI-swappi ollut mielessä jonkunaikaa. Pitäisi pienempi kori saada tuolle koneelle....
asiaa taas hieman tutkittu.
1.9 tdi ja 1.9 sdi kone eri kulmassa ku nää 1.9 eko d shaiba mosat...
eli sdi ja tdi ns normaalissa asennossa ja laatikkona 02a tai 020 ja noista muista en tiiä...
onko noissa sdi ja tdi vehkeissä tankissa joku pumppu? entäs 1.9 d tai td?
ja onko samat tankit? entäs onko noissa bensoissa samat tankit?
ite ittelleni vastaten, samat tankit näyttäs kaikissa olevan... ja ei pumppuja ?
1.9 tdi ja 1.9 sdi kone eri kulmassa ku nää 1.9 eko d shaiba mosat...
eli sdi ja tdi ns normaalissa asennossa ja laatikkona 02a tai 020 ja noista muista en tiiä...
onko noissa sdi ja tdi vehkeissä tankissa joku pumppu? entäs 1.9 d tai td?
ja onko samat tankit? entäs onko noissa bensoissa samat tankit?
ite ittelleni vastaten, samat tankit näyttäs kaikissa olevan... ja ei pumppuja ?
onko noissa sdi ja tdi vehkeissä tankissa joku pumppu? entäs 1.9 d tai td?
ja onko samat tankit? entäs onko noissa bensoissa samat tankit?
Omaani kun laitoin TDI tankin niin meni TD tankki paikalleen ja toimii ongelmitta. Entinen kun oli bensakone niin pa-pumpun johdot vaan jäi ylimääräseks kun ei ole mitään pumppua ja mittarin johdot kävi entiset kun vaihtoi vaan liittimen 4nap->2nap. Mittarikin näyttää edelleen oikein. Tuossa omassa ainakin oli Bensa-tankin suussa se kuristin että ei mahdu kuin lyijyttömän pistooli tankkiin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 79 vierailijaa