g2 taka-akselin puslien vaihto

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

g2 taka-akselin puslien vaihto

ViestiKirjoittaja jarskii- » 7.7.2008 19:48

minkälainen homma on vaihtaa taka-akselin puslat? kuin vähällä purkamisella voi onnistua? ei oikein nappaa alkaa jarruja ilmailemaan

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.7.2008 19:49

Kyllä se jarrujen ilmaus on pienin vaivoista mitä tuossa urakassa on.

Kai ne satulat voi ottaa akselista irti ja jättää putket kiinni...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 7.7.2008 19:55

Rummuissa harvemmin satuloita.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 7.7.2008 20:04

tarkoitinki juuri että onnistuuko vaihtaa jos irrottaa vaan akselin pultit irti ja sit alkaa väkertään?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 7.7.2008 20:06

Antaa olla auton pyörillään, tunkki siihen akseliin keskelle, pultit auki ja laskee tunkilla sen verran alaspäin että sopii möykkämään ne puslat irti ja uudet tilalle. Laittaa vaikka jotku lankunpalikat renkaan ja kaaren väliin ettei pääse takapyörät muljuilemaan siellä kotelossa.

Tai sitten purkaa koko akselin pois, eipä tuo iso urakka ole.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 7.7.2008 20:08

suunnittelin että jos nostaa perää vähän että itse mahtuu ensin alle. sitten pukkien päälle perä ja tunkki akselien keskelle ja pultit irti

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.7.2008 20:13

Rummuissa harvemmin satuloita.
Ai niin, joillain on vielä niitäkin :)

Itellä ei olis hermo kestäny auton alla äheltämistä. Sen verran sai paukuttaa vanhaa irti ja uutta tilalle.
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 7.7.2008 20:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 7.7.2008 20:14

^ niin onki.. mitä sitten.. eipä tuolla niin lujaa pääse että tarvis jarrut vaihtaa kovempiin

edit: pakollinen xD

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 7.7.2008 20:14

^Eivät sentään ole autoa kalliimpia rempata :)

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 7.7.2008 20:56

Milläs siellä alla sit puristaa puslan irti? Ja uuden kiinni?

GTi85
-
Viestit: 51
Liittynyt: 5.12.2006 5:55

ViestiKirjoittaja GTi85 » 7.7.2008 21:02

Omaan rotteloon tossa vähän aikaa sit vaihettiin nuo puslat. Ei ollut toivoakaan saada vanhoja irti/uusia tilalle ilman että otti koko akselin irti ja käytti VOIMAkeinoja(ilmavasara).

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 14.7.2008 20:46

Toho, rautasahanterä ja asennus oluet, niin onnistuu irroittaminen.
Uusia orggiksia en alkaisi itse asentamaan mutta uretaaniset menee vittuilematta. jarrujen ilmaukseen täytyy varautua koska jarruputken ja letkun liitos on akselin pultin kannan edessä.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 14.7.2008 21:13

^ asennuskaljat järjestyy ;) jos en nyt ihan väärin muista niin taisi lähteä pultit irti ilman jarruletkujen irroitusta

hanski
-
Viestit: 1193
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 14.7.2008 21:29

....Uusia orggiksia en alkaisi itse asentamaan mutta uretaaniset menee vittuilematta....

onkos nuo uretaaniset alunperin jo niin väljiä, vai miks noin..?

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 14.7.2008 22:24

Vähän topikin ohi kun itsellä oli MK3 variantti kyseessä mutta orkkis puslat vaihdoin orkkisten tilalle ja akseli paikallaan. ko. autossa on vaan 2 puslaa per puoli vastakkain samassa kolossa.

Kuitenkin vanhat puslat irrotin eka lämmittämällä että sain sen sisäosan irti kumista/puslasta ja sitten paineilmalla pelaavalla pistosahalla se puslan kehä poikki 2-3 kohtaa niin se on sitten melko löysässä että irtosi ihan käsin vasaroimalla. Uudet puslat puristin pultilla ja parilla metallilevyllä&prikoilla niin että se voima kohdistui puslan kehälle ja M10 pultti meni puslan läpi vastineeseen ja veti sitä paikoilleen. 3h kesti kaikkineen koko operaatio sis. kummankin puolet.

En tiedä sitten tarkalleen minkä muotoiset nuo puslat MK2:ssa on mutta jos tästä hyviä ideoita jollekkin irtoo niin..

Puhalluslamppu
Pistosaha

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 15.7.2008 2:10

Ei ne urtsut väljiä ole muttei niissä ole metallia ulkokehälläkään. Toiseksi ne ovat kaksiosaisia joten ne on kevyempi painaa paikoilleen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa