venton laturin valo palaa

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

maxell80
-
Viestit: 3
Liittynyt: 4.7.2008 21:11

venton laturin valo palaa

ViestiKirjoittaja maxell80 » 4.7.2008 21:17

missäs mahtaa vika olla kun vm96 ventossa laittaa virrat päälle laturin valo palaa himmeästi, tyhjäkäynnillä myöskin himmeästi, mutta kierroksilla ajossa kirkkaasti? moniurahihna ja se toinen hihna ovat tarpeeksi kireellä.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 4.7.2008 21:35

Latauksensäädin rikki? Löytyy laturin päästä ja irtoaa parilla ruuvilla. Uusi osa maksaa siinä kympin.

maxell80
-
Viestit: 3
Liittynyt: 4.7.2008 21:11

ViestiKirjoittaja maxell80 » 5.7.2008 13:11

Heh kävin vähän tossa ajelees kun lähin kotoota kaikki toimi normaalisti, mutta kun lähin kaupan pihasta niin valo paloi taas ja kun laittoi ajovalot päälle niin nopeusmittari menee nollaan ja ajovalot pois niin nopeusmittari toimi normaalisti. no sittenpä ajelin kotio ilman valoja ja huomasin että kun laittaa suuntavilkun päälle niin nopeusmittari käväisee 20kmh alempana kun sen vilkun laittaa päälle.
Viimeksi muokannut maxell80, 10.7.2008 14:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 5.7.2008 23:39

Mikäs se jännite oli tyhjäkäynnillä? Tyhjäkäynnilläkin kunnossa oleva laturi tuottaa ~14,30 V.
Sitten tietty kannattaa tsekata maapisteet konehuoneesta ja sisäpuolelta (a-pilarien juuresta).

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 6.7.2008 9:34

Sitten tietty kannattaa tsekata maapisteet konehuoneesta ja sisäpuolelta (a-pilarien juuresta).
Samoin kuin laturin rungon kontakti moottoriin, vaikka irrottaa laturin ja hioo kiinnityskohdat kiiltäviksi. Toki akunkengät kannattaa putsata ihan ekaksi. Mulla oli joskus samanlaisia oireita kakkosgolfissa ja noilla selvittiin.

ahu
-
Viestit: 559
Liittynyt: 24.7.2003 8:53

ViestiKirjoittaja ahu » 6.7.2008 12:53

Vaihdoin autoni mk2 golf, laturiin hiili ja säädinpaketin. Laturi mallia Bosch. Latausjännite näytti reilun 12V, mikähän vikana? Maadotuksen pitsisi pelittää, koska laturi on ollut moensti irti ja vaihdelaatikon ja rungon välistä maadoitusjohtoakin olen irroitellut ja kiinnittittänyt laatikkorempan yhteydessä. Käynnistin auton ja tarvitsi paljon kierroksia, että latauksen valo sammui, ajon aikan välkkyi ja syttyi, pian taas sammui. Ostetaan golf 2 dieselin laturi, ehjä.

Golf-8v
-
Viestit: 902
Liittynyt: 23.7.2003 16:41

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 6.7.2008 13:32

Kaverin kolmosmuru GTI:ssä oli hiilet loppu ja teki juurikin tuota, että paloi himmeesti ja sitten ajossa kirkkaammin. Tuo nopeusmittarin pomppiminen yms. vois johtua siitä kun tulee lisää kuormaa esim. ajovalot tai vilkku ja siksi se sekoittaa tota muuta elektroniikkaa jos niiden tarvitsema jännite putoaa liian alas. Jännitteensäädin-hiili-paketti löytyy edullisesti vaikka motonetistä...

maxell80
-
Viestit: 3
Liittynyt: 4.7.2008 21:11

ViestiKirjoittaja maxell80 » 10.7.2008 14:50

Vika oli laturin diodeissa, vaihdoin koko laturin.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 10.7.2008 16:19

Vaihdoin autoni mk2 golf, laturiin hiili ja säädinpaketin. Laturi mallia Bosch. Latausjännite näytti reilun 12V, mikähän vikana?
Varmista, että se jousi joka laturin sisällä törröttää, saa kunnon kontaktin lataussäätimen metallikontaktiin. Lisäksi saattaa olla, etteivät hiilet saa kunnon kontaktia jos ankkurissa on pahat urat.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa