Lamda anturin kanssa ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Lamda anturin kanssa ongelma
Laitoin corradoon (9a kone) uuden pakosarjan mikä tulikin pitemmellä kuin vanha sarja jolloin jouduin siirtämään kattia taaksepäin, lamdan piuhat ei riittänyt joten jouduin poikkasemaan johdot.
Piuhojen väritykset oli kaks valkoista ja musta, joten en tietenkään niitä merkannut, no nyt kun löin auton tulille, aluks toimi ihan ookoo ja pikkuhiljaa kun kone lämpes niin alko röpöttömään, käymään huonosti ja sitten ei enää lähtenyt ollenkaan käyntiin.
Kun kone vähän viileni niin sen jälkeen taas hörähti käynttiin.
Viittaako noi oireet, siihen että lamda ei toimi ollenkaan vai voisko noi piuhat olla vaan väärin. eli valkoiset piuhat olisi kuitenkin menneet ristiin?
Piuhojen väritykset oli kaks valkoista ja musta, joten en tietenkään niitä merkannut, no nyt kun löin auton tulille, aluks toimi ihan ookoo ja pikkuhiljaa kun kone lämpes niin alko röpöttömään, käymään huonosti ja sitten ei enää lähtenyt ollenkaan käyntiin.
Kun kone vähän viileni niin sen jälkeen taas hörähti käynttiin.
Viittaako noi oireet, siihen että lamda ei toimi ollenkaan vai voisko noi piuhat olla vaan väärin. eli valkoiset piuhat olisi kuitenkin menneet ristiin?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Edelleenkään en ymmärrä, miten juottaminen tuhoaa/pilaa lambdan toiminnan.
Tosin johdot ovat usein kuin vaijeria mitä on erittäin hankala juottaa.
Johtojen väristä päätellen arvaisin että valkoiset ovat lämmityksen johtoja ja musta signaali.
Jos noin ovat ei pitäisi olla merkitystä, tosin vannomaan en mene.
Tosin johdot ovat usein kuin vaijeria mitä on erittäin hankala juottaa.
Johtojen väristä päätellen arvaisin että valkoiset ovat lämmityksen johtoja ja musta signaali.
Jos noin ovat ei pitäisi olla merkitystä, tosin vannomaan en mene.
No en ihan tarkkaan tiedä tota et mihin sitä ilmaa tarvitaan, mutta johonkin sitä silti menee johdon ja eristeen välissä. Eikä se varmaan sieltä liittimestä ulos tule vaan menee varmaanki ihan ecu:lle asti, mutta miksi, sitä en tiedä!? Joku joka tietää tarkemmin, niin selittäköön...
Niin ja niillä valkosilla ei ole mitään väli, ne on lämmityksen johdot, näin ainakin tossa mun tapauksessa...
Niin ja niillä valkosilla ei ole mitään väli, ne on lämmityksen johdot, näin ainakin tossa mun tapauksessa...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jatkoin sitä johtoa tavallisella sähköjohdolla ja kietasin päälle sähköteippiä... ja siis liittimet ovat ihan bilteman huippu liittimiä.. hmm. mistäköhän sitä vikaa lähtis hakemaan.
Olisko jollain sellaista raudan lujaa ässää hihasta miten tuota lamdan toimintaa voisi testailla/tutkia missä kohtaa homma kusee.
Ja siis se että sekoilu alkaa silloin kun kone lämpiää ei ilmeisesti auta suuntaan tai toiseen?
Jouduttiin myös hieman kääntäämään putkea/lamdaa eri asentoon tässä uudessa asennuksessa, mutta tuskin tälläkään on vaikutusta tähän.
Olisko jollain sellaista raudan lujaa ässää hihasta miten tuota lamdan toimintaa voisi testailla/tutkia missä kohtaa homma kusee.
Ja siis se että sekoilu alkaa silloin kun kone lämpiää ei ilmeisesti auta suuntaan tai toiseen?
Jouduttiin myös hieman kääntäämään putkea/lamdaa eri asentoon tässä uudessa asennuksessa, mutta tuskin tälläkään on vaikutusta tähän.
Ihan ensiksi kokeilisin vaihtaa ne valkoiset johdot ristiin jos napaisuudesta ei ole tietoa.
Tuosta Jormalaisen mainitsemasta happihommasta muistan jostain kuulleeni/lukeneeni, mutta Googlella ei löytynyt mitään asiaan viittaavaa. Kai Corradossakin on joku testipistoke, josta voi lueskella vikakoodeja?
Meikäläisen entisessä kakkosgolfissakin oli testipistoke, josta pystyi leditesterillä tutkimaan lambdan toimintaa ja muuta mukavaa. Luulisi tuostakin saavan jotain tietoa pihalle.
Tuosta Jormalaisen mainitsemasta happihommasta muistan jostain kuulleeni/lukeneeni, mutta Googlella ei löytynyt mitään asiaan viittaavaa. Kai Corradossakin on joku testipistoke, josta voi lueskella vikakoodeja?
Meikäläisen entisessä kakkosgolfissakin oli testipistoke, josta pystyi leditesterillä tutkimaan lambdan toimintaa ja muuta mukavaa. Luulisi tuostakin saavan jotain tietoa pihalle.
Olisko jollain sellaista raudan lujaa ässää hihasta miten tuota lamdan toimintaa voisi testailla/tutkia missä kohtaa homma kusee.
Oskilloskoopilla olen aina mittaillut noitten antureiden toimintaa ja on kyllä loistava vekotin siihen hommaan. Näkee toimiiko se anturi edes osittain tai antaako turhia piikkejä yms. Tosin sellaista ei ihan joka talllilta löydy. Yksinkertaisuudessaan oskilloskooppihan on jännitemittari joten hyvälaatuisella yleismittarillakin saattaa saada fiksuja mittaustuloksia.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa