corradosta takavetoinen? Mitä sanoo suomen laki?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

corradosta takavetoinen? Mitä sanoo suomen laki?

ViestiKirjoittaja atte_o » 1.7.2008 15:15

Ois tarkoitus tehdä etuveto corradosta takavetoinen eli onko suomessa auton vetotavan muuttaminen sallittua ja paljonkohan tulis prosentteja ?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 1.7.2008 15:49

Poikkeuslupa vaan vetämään ja prosentit näkee tästä.

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

ViestiKirjoittaja atte_o » 1.7.2008 16:19

Asia selvä! Mikäköhän ois riittävä peruste..kun poikkeius lupa lomakkeessa sellaista kysytään? Paljonko muuten toi g60 kone kestää voimaa vakio alakerralla?

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 1.7.2008 16:31

Jos keksit hyvän perusteen niin kerro meille muillekki.

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 1.7.2008 16:44

Jos siihen selittäs jotain et tekee ratapeliä, ja siinä tarttis olla takaveto. Mutta tarttis olla tieliikenne hyväksytty, et saa liikennevakuutuksen ja saa siirtää/ajella paikalle yleisellä tiellä...

Ainahan sitä voi yrittaa, keksii vaan urakalla "hyviä" selityksiä ja postittaa kasan hakemuksia :D

mikkis83
-
Viestit: 40
Liittynyt: 21.10.2004 13:30

ViestiKirjoittaja mikkis83 » 1.7.2008 17:33

Ainahan sitä voi yrittaa, keksii vaan urakalla "hyviä" selityksiä ja postittaa kasan hakemuksia :D


Eiks nimim. HVM olis sitten omiaan tähän projektiin? :D

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 1.7.2008 20:24

Kiitoksia vaan kunniasta, mutta en pilaa tätä projektia heti alkuunsa. Käyköön armo oikeudesta, ainakin toistaiseksi. :)

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 1.7.2008 21:47

Ei siihen tarvitse kuulkaa mitään tuollaisia selityksiä siitä, että miksi se pitää tehdä... vaan MITEN se tullaan toteuttamaan niin, että muutos on turvallinen. Pitää vaan perustella hyvin TEKNISESTI ne muutokset... eli kaikki koriin kohdistuviin voimiin, ajettavuuteen, turvallisuuteen, päästöihin yms. yksityiskohdat pitää olla kunnossa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 2.7.2008 7:08

Kysymykseen "miksi" riittää varmaan vastaukseksi se, että kukaan ei ole tuota aikaisemmin toteuttanut.
Olisiko kakkosmallin syncro golf miten sopiva aihiota alakerraksi?

Ketola
-
Viestit: 259
Liittynyt: 6.10.2007 21:54

ViestiKirjoittaja Ketola » 2.7.2008 9:28

^ http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=88606

Eli kyllähän tommonen on jo tehty :p ainakin toi yks... Mut joo eihän se oo mikään kilvellinen vekotin

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

ViestiKirjoittaja atte_o » 2.7.2008 20:27

saasnähdä mitä paikallinen katastus mies asiaan tuumaa kun pääsen alku viikosta sitä jututtamaan..pitää kirjoitella miten tästä selvitään!!

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 2.7.2008 22:18

Tuumaa että ota yhteys Akeen, mutta ilmeisesti nyt on vähän taas sieltäkin tämmöisille muutoksille tulossa vihreää valoa.

motu
-
Viestit: 76
Liittynyt: 30.7.2007 11:16

ViestiKirjoittaja motu » 23.9.2008 11:16

Onko homma edennyt suuntaan tai toiseen?

Tuppe
-
Viestit: 41
Liittynyt: 14.6.2005 8:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuppe » 24.9.2008 22:16

kuulin jotain juttua tossa et kaikkiin EU maihin olisi ainakin tulossa samat katsastus säädökset

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 24.9.2008 22:41

Niin ja EU-maissa pitäisi, huom PITÄISI päteä samat säädökset ja lait kaiken muunkin suhteen. Muunmuassa verotuksen...

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 24.9.2008 23:11

Onhan jo pitkään ollut EU:n laajuiset katsastussäädökset, Suomessakin. Direktiiveissä määritellään vain minimitaso, joista maat voivat vielä tiukentaa. Vertailuksi nyt vaikka Suomessa vanhojen autojen jokavuotinen leimaaminen, minimi on joka toinen vuosi.

JaniV
-
Viestit: 76
Liittynyt: 29.8.2008 4:03

ViestiKirjoittaja JaniV » 25.9.2008 6:08

lakihan sanoo selvästi että vetotapaa ei saa katsastetussa autossa muuttaa. piste.
Punakilpiset yms kilpapelit on asia erikseen. Ei onnistu edes poikkeusluvalla.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 25.9.2008 13:00

lakihan sanoo selvästi että vetotapaa ei saa katsastetussa autossa muuttaa. piste.


Missä?
Joskus kun finlexiä selailin, löytyi vain juttua akselityypeistä.

JaniV
-
Viestit: 76
Liittynyt: 29.8.2008 4:03

ViestiKirjoittaja JaniV » 25.9.2008 13:17

tämmöisen tiedon sain kun mentiin entisen tallikaverin kanssa konttorille kysymään näitä vetotapamuutos asioita, aikomuksena tehdä takavetoinen vm 95 rs2000 escort kilpurista.
Näyttipä se katsuri meille ihan mustaa valkoisella. Tarkkaa sanamuotoa en muista, mutta mikäli minä yhtään ymmärrän lukemaani, niin vetotapmuutokset on mahdottomia toteuttaa normaalissa "katuautossa"

Kilpuri piti pitää katukilvissä ihan sen mahdollisuuden takia, mutta päädyttiin lakikoukeroiden takia tekemään ihan puhdasverinen kilpa-auto.
Katsuri höpisi jopa jotakin omavalmiste autoista, joka taas tarkoittaa törmäystestien läpäisyä silloisen vuoden 2005 normien mukaan. Mihin ei edes vakio vuoden 95 escort pysty.

Onhan noi pykälät voineet muuttua, ja onhan meitä voitu neuvoa väärin. Mutta epäilen.
Jos se mahdollista on, on se TODELLA vaikeaa saada tehtyä laillisesti.

Asia selviää helposti kun menee konttorille tai ottaa yhteyttä akeen suoraan.
Täällä internetin ihmemaassa on meitä virtuaalitietäjiä niin paljon että faktat muuttuu helposti fiktioksi ja fiktiot faktoiksi. Kuva


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa