bensa -> diesel tekniikkamuutos neliveto golffiin?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

bensa -> diesel tekniikkamuutos neliveto golffiin?

ViestiKirjoittaja Tapsala » 25.6.2008 21:56

Eli onko mahdollista vaihtaa bensakoneella olevaan neliveto kakkikseen diisselipata? Tehot kuitenkin pysyy matalempina diisselinä kuin bensamoottorilla, niin jarruihinhan ei pitäs tarvita kajota. Mites sitten lohkojen sopivuus vaihteistoihin, onko mahdollisia kompinaatioita yhtään?

EDIT. Wikipedian mukaan ainakin golf countria on saanut 1,6 GTD koneella eli siinähän olis sama tekniikka mitä täs haen...

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 25.6.2008 23:00

pitäisi olla mahdollista lain mukaan.. ainaski pohjosessa on yks syncro diesel kakkis.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 25.6.2008 23:03

Olen toteuttanut moisen. hiukan imrovisointia, mutta onnistuu kohtuu helposti.

kulmavaihteen kiinnitys moottorin lohkoon täytyi tehdä itse, samoin downpipe.

jotain kuvia on saattanut projektista jäädä. jos tulee pulmia niin vastailen mielellään.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 26.6.2008 8:45

EDIT. Wikipedian mukaan ainakin golf countria on saanut 1,6 GTD koneella eli siinähän olis sama tekniikka mitä täs haen...

Ihan kaikkea ei kannata uskoa mitä sinne on kirjoitettu.

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 26.6.2008 11:38

Ja eikös kakkakopan saa vielä pakuksi rekisteröityä, niin silloinhan siinä alkas olla kaikki ominaisuudet jokapoäiväiseen liikenteeseen...

Jekku, jos kerran kuvatuksia löytyy ni olis kiinnostusta niitä kattella ennen mahdollista rojektin alottamista. Ja menikö se diisseli pata suoraan siihen bensakoneen askiin kiinni? Ettei tartte mitään sovituspaloja kytkinkotelon väliin?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 26.6.2008 11:53

Ja eikös kakkakopan saa vielä pakuksi rekisteröityä, niin silloinhan siinä alkas olla kaikki ominaisuudet jokapoäiväiseen liikenteeseen...


Ei saa.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 26.6.2008 13:25

Kytkin kopat on samat. mutta kulmavaihde jokas on normi laatikon jatkeena, tulee kiinni moottorin lohkoon pakosarjan alapuolelle. siellä voi olla valmiit paikat tai sitten ei, mutta kiinnityksestä selviää lattaraudalla, poralla ja jengatapilla.

Ei siinä muitaakseni mitään kovin erikoista ollut. Pienta ja palkitsevaa askartelua.

Tuleekos millainen solmu putkeen? ;)

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 26.6.2008 15:42

Olis tossa yks syncro golffi tiedossa, ei rekisterissä nyt. Myyjä pyytää 600€ kuulostaako pahalle pyynnille teistä? Mun mielestä se on aika edullisen kuulonen, jos siitä sais vaikka hiukan tingittyä vielä...

Aattelin et jos semmosen nyt hommaa ni rakentaa siitä citymaasturin :D Eli hiukan korotella ja koristella asiaan kuuluvilla osasilla, kuten pieni karjarauta ja helmaputket. Ja ehkä hiukan kutitella sitä diisselipataa...

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 26.6.2008 17:10

no eikö se oo sama laittaa country sitten?

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 26.6.2008 22:39

Countryn hintapyyntiin saa laittaa vieläkin nollan perään ;) kyllä syncro kakkis kannattaa tuohon rahaan ostaa vaikka sijoitus mielessä. noissahan ei tule konttorilla tehorajatkaan ihan heti vastaan.

Erittäin hupaisa laite suosittelen!

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 21.7.2008 14:30

Mikäs mahtaa olla tehokkain vertailumoottori tuommosessa -87 kakkiksessa, onko g60 samaa mallisarjaa?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 21.7.2008 14:44

On, GTI G60 syncro malli on olemassa.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 21.7.2008 15:07

No hitto sinähän taitaa olla koko voimansiirto ja jarrut erilaiset?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 21.7.2008 18:55

Jep, ei mopolla motarille.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 21.7.2008 19:02

Taitaa olla aika kiven alla nuo 02C laatikolla levyllisellä taka-akselilla olevat...

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 21.7.2008 22:40

Omaan -91 syncroon sai levyjarrut taakse niin, että irrotti rummut ja rälläköi sen jarrukilven irti. Sitten hain marmoritiskiltä uudet jarrusatulan kannakkeet ja jarrukilvet. Satulat on samat kuin etuvetoisessa. Homma oli ihan bolt-on. Toki sitten menee uusiksi vielä käsijarruvaijerit, pienet pätkät jarruputkea ja niiden perään vielä jarruletkut.

Näin ainakin uudemmissa. Vanhemmissa (en osaa sanoa nyt tarkemmin) on vähän erilaiset tukivarret, enkä tiedä käykö nuo kannakkeet suoraan siihen.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 22.7.2008 12:48

Mahtaakohan tuohon löytyä mistä listaa mitä osia pitää vaihtaa 1.8 8v -> 2.0 16v.
Tietty voishan sinne istuttaa 90hp tdi:n suoraan mut sitä laatikko ei kestä mitenkään....

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 23.7.2008 9:10

miten onnistuukohan syncro golffia rinnastaa limited editionin tehoille? eli jos nyt oikein muistan niin 208hp.. tämähän tekis laillisena sitten jos 208x1.20=249.6hp :) olen miettiny että miten ja en ainaskaan muista olisko kukaan antanu vastausta tähän. eli siis rinnastetaanko LE golffin mallisarjaan

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 23.7.2008 9:17

^ei mitenkään kun ei ole VW:n tehtaan valmistama sarjatuotantomalli. Näin se jotenki meni.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 23.7.2008 10:21

Ei onnistu. LE on tehtaan erikoismalli, jota ei ole tyyppihyväksytty suomeen ja ei löydy AKE:n tiedoista.
Kysytty on konttorilta parisen vuotta sitten ja inssin kanssa AKE:n kantaa tutkittiin ja tehokkain MK2 malli on G60 118Kw.
Siinä vastaus.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 23.7.2008 10:58

eli ensin pitää olla ey-tyyppihyväksyntä ja sitten vielä suomen tyyppihyväksyntä jos oikein ymmärsin? ei tsiisus..

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 23.7.2008 11:07

Elämä on... ja mukava asua suomessa.

"on kuin lottovoitto syntyä suomeen" Mieluummin ottais sen lottovoiton.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 27 vierailijaa