G2 nostaminen

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

G2 nostaminen

ViestiKirjoittaja TurboJ » 21.6.2008 17:36

Neuvokaahan VW-aloittelijaa,
miten kannattaa kakkis nostaa pukeille? Saako koko keulan / koko perän kerralla hallitunkilla turvallisesti ylös, ja mistä pitää nostaa? Mihin kohtiin pitäis pukit laittaa ettei mitään väänny?

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 21.6.2008 18:00

Itse olen nelosen kanssa samaa miettinyt. Oon tullu siihen tulokseen että helmoista hallitunkilla. Laittaa jonkun puupalikan tunkin ja auton väliin vaan.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 21.6.2008 18:14

Viiminen virhe on tunkata volkkaria helmoista. Itse olen tunkkaillut kakkoskorista etupäästä niistä nostokohdista eli "kupeista", ja takaa akselista.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 21.6.2008 18:22

Ja sitten kun on tunkilla saatu koppa ylös, niin mihin saa pukit turvallisesti?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 21.6.2008 18:28

etukelkasta saa nostettua keulan kerralla ylös. ja sitte vaan pukit etukelkan reunoille. siis siihen kohille missä on alatukivarret kiinni kelkassa. vaikea selittää :S
pörhön asentaja sano että taka-akselista ei saisi nostaa oikeasti :D eipä siellä oikein muutakaan kunnollista paikkaa ole..

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.6.2008 19:06

ite nostelen takaa siitä mihin taka-akseli tulee koriin kiinni. Siitä akselikiinnityksen etupuolelta.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 21.6.2008 19:18

Ja mitähän vikaa helma nostossa on?
Ja mitä ihmeen puupalikoita.. ne on helvetti autoja eikä naisia.
Kyseessä vielä kakkakippone.. :P
Helmasta ylös vaa =)

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 21.6.2008 20:14

minakaan ei ummarra tuota puukalikkaa :) kyllä ne nahkapöksy insinöörit on suunnitellu volkkarit silleen että niitä voi nostella ilman puukalikkaa

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 21.6.2008 20:21

Ja taakse ne pukit sitten minne...? Kun tarkoitus on, että taka-akselin voi tipauttaa alas kun auto on pukeilla.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 21.6.2008 20:35

Itse nostelin kakkosgolfia helpoista siten, että tunkin päälle helmasauman mittainen lankun pätkä hallitunkin päälle ja koko kylki kerralla ilmaan. Eipä tuosta mitään vaurioita aiheutunut.

Ilman puupalikkaa ei kyllä ainakaan hallintunkilla kannata nostella, joku pehmuste on pakko olla välissä. Muuten hallitunkin metallinen nostokappale hieroo massat pois nostokohdasta, se auto nimittäin väkisin liikkuu hieman sivusuunnassa nostaessa.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 22.6.2008 8:29

Ja mitähän vikaa helma nostossa on?


Kolmosgolfissa menee ainakin kasaan koko helma jos siitä erehtyy nostamaan.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 22.6.2008 8:58

Siellähän on helmoissa vahvistetut nostokohdatki mistä niitä nostetaan.
Mut aivan sama mulle mistä nostatte.

Vaihtoehtoiset paikat itellä on ainoastaan takana taka-akselin kiinnityskohdista.
Edessä ei ole vaihtoehtoja kun ei tunkki mene alle =)

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 22.6.2008 12:10

Takanahan hallitunkilla on hyvä nostaa siitä taka-akselin kiinnityskohdan edessä olevasta ulokkeesta, tai siis sen ulokkeen etupäästä. Edessä taas hallitunkille on tehty ulokkeet sinne roiskeläpän sisäreunan viereen.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 22.6.2008 14:06

Eteen siis ehdotettu pari mahdollista paikkaa pukkeja varten, mutta mihin takana laittaa ne pukit jos pitkittäistukien etupään edestä nostaa tunkilla? Ei mahdu pukki siihen samanaikaisesti..
Uskaltaisiko taka-akselista nostaa? Ohjeiden mukaan ei, mutta ottaako se poikittaispalkki tosiasiassa kipeää jos sieltä nostaa?

Ideana on siis, että miten auton saisi kivuttomimmin nostettua neljälle tolppamalliselle pukille.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 22.6.2008 14:41

nostat vaan taka-akselista ja pukki siihen akslelikiinnityksen eteen. siinä taitaa olla kestävin paikka. =D

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 22.6.2008 14:53

enpä mie ainaskaan ole huomannu että olis ottanu kipiää taka-akselista nostettaessa

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 22.6.2008 15:14

Joopajoo.. ohjeissa kielletään akselista nosto ja silti nostetaan (en minä mitään vikaa ole huomannut)
Sitte helmoista ei uskalleta nostaa vaikka ohjekirjassa on nosto kohdatkin helmoissa. (menee helmat ryttyyn..)
oivoivoi
Muistakaa sitte kanssa kun tunkkaatte niin laittakaa pari kietaisua foliota pään ympäri.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 22.6.2008 16:50

pari vuotta sitten ku oma kippo oli rojekti vaiheessa niin oli kuukauden päivät tuommosessa asennossa. ei voinu laittaa pukkeja oikein muuhun kohtaan ku piti hioa pohjaa. kuva siis otettu auton takaa
Kuva


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa