60/60 vai 60/40 alusta Ventoon?
Valvoja: ffp jäsenet
60/60 vai 60/40 alusta Ventoon?
Mietinnässä on alustasarja -94 Ventoon. Meneekö perse 60mm madalluksella "liian" alas, olisiko parempi 40mm madalluksella?
Säädettävä setti olisi paras, muttei lompakko helpolla (=lue: ettei emäntä huomaa) taivu sellaiseen suoritukseen..
Pari kuvaa löysin 60/40 madalluksesta, mutta olivat keskenään ristiriitaiset.. toisella takapää liian ylhäällä, etunoja ei kiva, ja toisella taas ryhti väärinpäin; vähemmän kiva.
Säädettävä setti olisi paras, muttei lompakko helpolla (=lue: ettei emäntä huomaa) taivu sellaiseen suoritukseen..
Pari kuvaa löysin 60/40 madalluksesta, mutta olivat keskenään ristiriitaiset.. toisella takapää liian ylhäällä, etunoja ei kiva, ja toisella taas ryhti väärinpäin; vähemmän kiva.
Mietinnässä on alustasarja -94 Ventoon. Meneekö perse 60mm madalluksella "liian" alas, olisiko parempi 40mm madalluksella?
Riippuu paljon alustasarjasta sekä kontissa kuljetettavan tavaran määrästä (subbarikotelo yms.)
Ainakin KW:n -60mm alustalla mitta kaaresta pyörän napaan oli sama joka nurkassa.
Alusta myös piti ryhtinsä sen kolme vuotta minkä ehti Venton alla olemaan.
Noistakin löytyy takaiskareista sokkasäätö, joilla perän korkeutta voi passata mieleisekseen jos takajousille tulee enemmän painoa.
Samaa asiaa kyselin mutta eipä kukaan ole vastannut eli muijan velipojan ventossa on jokin madallus-sarja ja nyt perä roikkuu ja tarkoitus olis sitä nostaa jousen välikumeilla kun ei ole säätöä eikä tietoa monenko millin madallus on jos korkeemmat jouset hommais taakse.
Eli ite suosisin tota 60/40 satsia mikäli se nyt alle on saatava, tuo vento on ainakin aivan hirveä ajettava vaikka alla on uretaanipuslat ym. 17" alut jäi jo tallin nurkkaan kun 185/65/14 nastakumeista nypittiin ne viimesetkin nastat ja niilläkin parempi ajaa.
Eli ite suosisin tota 60/40 satsia mikäli se nyt alle on saatava, tuo vento on ainakin aivan hirveä ajettava vaikka alla on uretaanipuslat ym. 17" alut jäi jo tallin nurkkaan kun 185/65/14 nastakumeista nypittiin ne viimesetkin nastat ja niilläkin parempi ajaa.
M-sarjat joissa sokalla säädettävä korkeus takana
Eli kaipaisin tietoa valmistajista, joilta löytyy madallussarja, joissa ainoa säätö, jota tarvitaan on takapään korkeuden säätö ?
Ainoa, jonka itse tiedän on KONIn jäykkyyssäädettävä setti, mutta tosiaan siinäkin oli jäykkyys säätö turhaan -> lisähintaa toiminnosta, jota en käytä. Eli sarjan hinta (Suomessa) 400-600 euroa.
Ainoa, jonka itse tiedän on KONIn jäykkyyssäädettävä setti, mutta tosiaan siinäkin oli jäykkyys säätö turhaan -> lisähintaa toiminnosta, jota en käytä. Eli sarjan hinta (Suomessa) 400-600 euroa.
Eikös tuohon jo ylempänä vastattu:
Riippuu paljon alustasarjasta sekä kontissa kuljetettavan tavaran määrästä (subbarikotelo yms.)
Ainakin KW:n -60mm alustalla mitta kaaresta pyörän napaan oli sama joka nurkassa.
Alusta myös piti ryhtinsä sen kolme vuotta minkä ehti Venton alla olemaan.
Noistakin löytyy takaiskareista sokkasäätö, joilla perän korkeutta voi passata mieleisekseen jos takajousille tulee enemmän painoa.
Eli kaipaisin tietoa valmistajista, joilta löytyy madallussarja, joissa ainoa säätö, jota tarvitaan on takapään korkeuden säätö ?
Esim. KW, Weitec, G&M, JOM, FK.. nuo nyt ainakin.
Eiköhän tuo sokkasäätö löydy lähes kaikista kakkos-ja kolmoskorisiin myytävistä ei-säädettävien alustasarjojen takaiskareista.
Samaa asiaa kyselin mutta eipä kukaan ole vastannut eli muijan velipojan ventossa on jokin madallus-sarja ja nyt perä roikkuu ja tarkoitus olis sitä nostaa jousen välikumeilla kun ei ole säätöä eikä tietoa monenko millin madallus on jos korkeemmat jouset hommais taakse.
Mahtaakohan kyseisessä ajoneuvossa olla alustasarja (madallusjouset+ niiden kanssa käytettäväksi tarkoitetut iskarit) vai madallussarja (pelkät madallusjouset) vakioiskareiden kanssa?
En ole itse venton alla käynyt mutta luulis että koko sarja koska sinne on uretaanipuslat ym vaihdettu kun konttorisetä sitä niin kehui että oli hyvin tehty ja näyttäis 150tkm tuntumassa olevan venton iskarit loppu kun muijan ventossa tuon verran mittarissa ja takapäästä pumput loppu. Tuossa madalletussa oli jotain 170tkm kun ostettiin ja satsi oli alla jo silloin.
Sama juttu oli kaverin sierrassa, perse makas 40/40 satsilla.
Sama juttu oli kaverin sierrassa, perse makas 40/40 satsilla.
^ Epäilisin että alla on "Golf III + Vento"-sarja jonka mukamas pitäisi olla molempiin sopiva.
Venton painavamman perän takia perä jää kuitenkin matalammalle... tai sitten se on vain kyseisen sarjan ominaisuus.
Paha mennä arvailemaan kun osien merkistä ei ole parempaa tietoa.
Ainakin KW:n setti madalsi Ventoa niin kuin pitikin.
Venton painavamman perän takia perä jää kuitenkin matalammalle... tai sitten se on vain kyseisen sarjan ominaisuus.
Paha mennä arvailemaan kun osien merkistä ei ole parempaa tietoa.
Ainakin KW:n setti madalsi Ventoa niin kuin pitikin.
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... =Vento.jpg
Myyjän puheiden mukaan olis 60/40 mutta koppa suhkoot suorassa.
FK:n setti ja punaisilla jousilla ja näyttää olevan pelkät jouset koska ainakin takana on Monroe -iskarit.
Olihan tuo hieno ajaa Pohjanmaan lakeuksilla mutta Vaasaan kun päästiin niin alkoi raavinta ja nyt pitäis kuulemma korottaa.
Kummit on 17".
Myyjän puheiden mukaan olis 60/40 mutta koppa suhkoot suorassa.
FK:n setti ja punaisilla jousilla ja näyttää olevan pelkät jouset koska ainakin takana on Monroe -iskarit.
Olihan tuo hieno ajaa Pohjanmaan lakeuksilla mutta Vaasaan kun päästiin niin alkoi raavinta ja nyt pitäis kuulemma korottaa.
Kummit on 17".
Jatketaan vanhalla topicilla, kun ei viitti uutta aloittaa samasta aiheesta. Eli tänään väänsin Venton alle guntherin toimittaman Gt cubline 35/40 madallussarjan, ja perse roikkuu todella pahasti. Sarja oli tietysti halvin mahdollinen, minkä kitupiikkinä menin ostamaan, eli ilman korkeus säätöä, takaiskareitten sokkasäätöä lukuunottamatta, mitkä on nyt säädetty korkeimpaan asentoon. Onko tähän perän roikkumisongelmaan muita vaihtoehtoja, kun näyttää etujousille vähän laikkaa, vai laitanko taakse madallusiskareiden kanssa vakio jouset, ja sahailen niistä sopivan mittaiset?
Uutta sarjaa en osta, eli näillä romuilla laitan vielä Renton ojennukseen. Mutta miten?
Uutta sarjaa en osta, eli näillä romuilla laitan vielä Renton ojennukseen. Mutta miten?
Madaltavat jousilautaset..?
About 15mm noiden kai pitäisi keulaa pudottaa...
About 15mm noiden kai pitäisi keulaa pudottaa...
Gt cubline 35/40 madallussarjan, ja perse roikkuu todella pahasti.
No ei tuo nyt mitään vittuilua ollut vaan ihmettelin miksi naristaan jos kerran setti on 35mm edestä ja 40mm takaa, järkikin sen jo sanoo että perse makaa kun se makaa jo 40/40 setilläkin, mitä siinä sitten enää ihmetellään.
Olisit laittanu 60/30 niin oilis ollu perse pystyssä.
No ei tuo nyt mitään vittuilua ollut vaan ihmettelin miksi naristaan jos kerran setti on 35mm edestä ja 40mm takaa, järkikin sen jo sanoo että perse makaa kun se makaa jo 40/40 setilläkin, mitä siinä sitten enää ihmetellään.
Olisit laittanu 60/30 niin oilis ollu perse pystyssä.
niin ja vielä kysytään että ketäköhän tämäkin palvelee vittu! eikun lukkoa vaan!
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=96500&highlight=
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=96500&highlight=
niin ja vielä kysytään että ketäköhän tämäkin palvelee vittu! eikun lukkoa vaan!
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=96500&highlight=
^^Koitas nyt jooseppi rauhottua vittu! Jos nyt vähän lipsahti aiheesta vittu, niin heti ollaan maukumassa vittu. Eihän sun ole pakko näitä lukea!!
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=96500&highlight=
^^Koitas nyt jooseppi rauhottua vittu! Jos nyt vähän lipsahti aiheesta vittu, niin heti ollaan maukumassa vittu. Eihän sun ole pakko näitä lukea!!
Muutama kyssäri noista madallusjousista kun jostakin täältä voorumilta luin että riippuu ihan valmistajasta kuinka kova se madallettu alusta on.
Completoksella näyttäs olevan Konin sarjaa 40/25 & 35/35 sekä Weitec 30/30 & 40/40 & 30/00.
Suunnitelmissa olis vaihtaa tuo FK:n 60/40 sarja korkeempaan ja löysempään sarjaan ja ehkä tuo 35/35 vois olla riittävä että nuo 17" A8 replicat mahtuis alla raapimatta pyörimään kun tuota vannemallia ei taas meidän tuurilla yllättäen saa 16" 4*100 jaolla.
Eli kumpiko olis parempi Koni vai Weitec ja siis pelkät jouset laitetaan.
Completoksella näyttäs olevan Konin sarjaa 40/25 & 35/35 sekä Weitec 30/30 & 40/40 & 30/00.
Suunnitelmissa olis vaihtaa tuo FK:n 60/40 sarja korkeempaan ja löysempään sarjaan ja ehkä tuo 35/35 vois olla riittävä että nuo 17" A8 replicat mahtuis alla raapimatta pyörimään kun tuota vannemallia ei taas meidän tuurilla yllättäen saa 16" 4*100 jaolla.
Eli kumpiko olis parempi Koni vai Weitec ja siis pelkät jouset laitetaan.
TUV -lappua tutkiessa ei silmään osunut jousien korkeutta ja lapun mukaan tyyppi olis vw 011 fk joka nettivaraosan mukaan olis tämä paketti:
http://www.autovaruste.net/content/fi/1 ... /2832.html
Eli tiedä nyt taas mikä pilipalisetti alla sitten on. Perkele pitäis lailla kieltää kaikki helvetin madallussarjat kun ei niillä ihan aikuisten oikeasti suomen teillä mitään tee.
Parempi hommata vakiot jouset ja 14" peltivanteet alle.
http://www.autovaruste.net/content/fi/1 ... /2832.html
Eli tiedä nyt taas mikä pilipalisetti alla sitten on. Perkele pitäis lailla kieltää kaikki helvetin madallussarjat kun ei niillä ihan aikuisten oikeasti suomen teillä mitään tee.
Parempi hommata vakiot jouset ja 14" peltivanteet alle.
Perkele pitäis lailla kieltää kaikki helvetin madallussarjat kun ei niillä ihan aikuisten oikeasti suomen teillä mitään tee.
^Juuri näin! Olen täysin samaa mieltä! :)
FK High Tec springs VW Golf 3 without Variant
Tuotekoodi: FKVW011
Hinta: 89,00€
Lisätietoja:
type 1EXO, 1E year 09.91 - 09.93 Tüv approved lowering 75/60 appendix 10,13
Tuossahan selvästi kerrotaan että kyseessä on Golf 3:n 75/60 mm madaltava jousisarja. Jos se on Ventossa, on se asennettu väärään autoon.
Omassa Ventossa oli aikoinaan seuraavanlainen ratkaisu:
alustasarja: KW Suspension 60/60 Part No: 20080018 (Vento11.91-8.94(1EXO/1E) 1,4-2,040-85 kW)
Vanteet: 8x17, ET edessä 35, takana 30.
Renkaat: 205/40/17 joka nurkassa.
Koriin suoritetut muutokset: Takakaarien "kantin" leveydestä sahattu puolet pois.
Tuolla paketilla renkaat eivät hanganneet kaariin koskaan.
Isoihin heittoihin tuhatta ja sataa ajettaessa takarenkaat pyyhkäisivät johonkin kohtaan pyöräkotelossa.
Ymmärtääkseni 17" 4x100 A8-replicat ovat 7,5" leveät, pienin ET 30 (?), ts. puoli tuumaa kapeammat kuin edellä mainitussa laitteessa.
Muut asiaan vaikuttavat tekijät ovat
- alusta (jouset+iskarit)
- rengaskoko
- kaariin suoritetut muutokset
- kontissa/takapenkillä kuljetettavan kuorman määrä
- ajotapa
Joku noista siis aiheuttaa ongelmia. Akselit molemmissa 4x100-tavaraa joten raideleveyden ei pitäisi poiketa toisistaan.
Joop, satsi asennettu edellisen omistajan toimesta kesäkuun lopulla mutta mun mielestä tuo ei ole noin paljon madallettu vaikka edellisen omistajan mukaan olis 60/40 sarja.
Vanteet on 7,5*17" et 35 4*100 205/40/17 kumeilla ja takakaarista on edellinen omistaja todella tyylikkäästi leikannut koko kantin pois eli siellä harottaa nyt sisempi ja ulompi pelti irti toisistaan (onko tämä nyt sitä tuunausta). Tein tuossa jo korjauspalan jolla saan hitsattua siististi kaaren ja pellit yhteen, onneksi tuo GT:n muovikaari peittää ulommat saumat.
Ongelmana on se että tuosta pitäisi saada hieman pehmeäkyytisempi ja velipoika tuosta vannemallista pitää ja pienempiä vastaavia ei tuolla jaolla saa joten suunnittelin jos nuo jouset vaihtais esim Konin 40/25 sarjaan jolloin noi 17" mahtuis alla raapimatta pyörimään?
Takarenkaat raapii pyöränkoteloon töyssyissä joita vaasassa riittää, tervetuloa asuntomessuille.
Toinen keino olis koneistuttaa vanteiden kiinnityspinnasta 5-10mm pois jolloin et kasvais ja vanne menis enemmän alle.
Vanteet on 7,5*17" et 35 4*100 205/40/17 kumeilla ja takakaarista on edellinen omistaja todella tyylikkäästi leikannut koko kantin pois eli siellä harottaa nyt sisempi ja ulompi pelti irti toisistaan (onko tämä nyt sitä tuunausta). Tein tuossa jo korjauspalan jolla saan hitsattua siististi kaaren ja pellit yhteen, onneksi tuo GT:n muovikaari peittää ulommat saumat.
Ongelmana on se että tuosta pitäisi saada hieman pehmeäkyytisempi ja velipoika tuosta vannemallista pitää ja pienempiä vastaavia ei tuolla jaolla saa joten suunnittelin jos nuo jouset vaihtais esim Konin 40/25 sarjaan jolloin noi 17" mahtuis alla raapimatta pyörimään?
Takarenkaat raapii pyöränkoteloon töyssyissä joita vaasassa riittää, tervetuloa asuntomessuille.
Toinen keino olis koneistuttaa vanteiden kiinnityspinnasta 5-10mm pois jolloin et kasvais ja vanne menis enemmän alle.
mielestä tuo ei ole noin paljon madallettu vaikka edellisen omistajan mukaan olis 60/40 sarja.
Ventosta muistan mitanneeni madallettuna pyöränkaaren ja navan välille 330 mm. Nykyisessä 1.8 Variantisssa sama mitta (ainakin edessä) vakiokorkuisena oli n. 395 mm, joten KW: n ilmoittama -60 mm pitänee melko hyvin paikkaansa.
Mitäs noi SuperSportin kamat olis? Completoksella olis tämä setti:
SUPERSPORT MADALLUSJOUSET VOLKSWAGEN GOLF,VENTO (III) Sedan 1.6-2.0 (40-128kW) Typ: 1HXO,1H vm. 09/94- Akselipaino max: 980Kg / 890Kg 35mm madallus TÜV-Hyväksyntä §19.3
Tuotenumero: SU60018/1
Ja mitä on muuttunu -94 ja uudemmassa kun tuo gt on -93.
SUPERSPORT MADALLUSJOUSET VOLKSWAGEN GOLF,VENTO (III) Sedan 1.6-2.0 (40-128kW) Typ: 1HXO,1H vm. 09/94- Akselipaino max: 980Kg / 890Kg 35mm madallus TÜV-Hyväksyntä §19.3
Tuotenumero: SU60018/1
Ja mitä on muuttunu -94 ja uudemmassa kun tuo gt on -93.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa