2tfsi kone nakuttaa ja sirisee.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

volkkaristi94
-
Viestit: 57
Liittynyt: 1.1.2016 12:20

2tfsi kone nakuttaa ja sirisee.

ViestiKirjoittaja volkkaristi94 » 10.1.2016 17:35

Nyt äsken alkoi kone rohisemaan ja sirisemään tyhjäkäynnillä. Käynnistyksessä kierrokset nousi 1500rpm. Öljyä on tarpeeksi ja ketjuremppa tehty toukokuussa ja jakopää 2viikkoa sitten. 227tkm mittarissa.Huolestuttaa nyt että onko kone kaput?
Viimeksi muokannut volkkaristi94, 19.1.2016 16:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 10.1.2016 19:52

Ääninäytettä kehiin.

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 11.1.2016 16:39

Jos ketjuremppa on tehty oikein, arvaus kohdistuu korkeapainepumppuun.

volkkaristi94
-
Viestit: 57
Liittynyt: 1.1.2016 12:20

ViestiKirjoittaja volkkaristi94 » 19.1.2016 16:09

Ketjuremontti on keväällä entisen omistajan toimesta tehty kaksi kertaa laakkosella syytä en tiedä miksi. Koneesta kuuluu vähän aikaa joskus kauemmin nak nak ääntä luultavasti nokan venttiileistä ja joskus vain tuo korkeapainepumpun sirinä. Öljyt vaihdettu ja lakkasi 2päiväksi ääni. Samalla otettiin vikakoodit ja p0011 vikakoodia syöttää. Tämä alkoi oikeastaan 2viikkoa hihnan vaihdon jälkeen ja 30c pakkasella. Korkeapainepumpun osat vaihdan viikonloppuna

Daatta
-
Viestit: 181
Liittynyt: 10.4.2004 14:16

ViestiKirjoittaja Daatta » 19.1.2016 22:43

Google antaa seuraavaa:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 011/000017

16395/P0011/000017 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)

Possible Causes
Camshaft Adjustment Valve 1 (N205) faulty
Fuel Pump Relay (J17) faulty
Mechanical Timing not correct, including Chain and/or Belt timing.

Laakkosella ajoitus pielessä tai ohjausventtiili sökö? Kannattanee lukea vikakoodit myös VCDS:llä. Korkeapainepumpun ohjainkuppi kannattaa noilla kilometreillä vaihtaa, jos ei ole vielä tehty. Voi mennä nokka-akseli sököksi tai jotain pahempaa.

volkkaristi94
-
Viestit: 57
Liittynyt: 1.1.2016 12:20

ViestiKirjoittaja volkkaristi94 » 20.1.2016 7:39

Nämä on luettu vcds yhden kerran ja toisen kerran autocom merkkisellä ja antaa samat viat. Sain kopion tuosta vcds lapusta että pystynkö siitä nyt tulkkaamaan olisiko n205 venttiili rikki? Voiko mahdollista olla edes että jakohihnan rullan merkki olisi eri kohdassa kuin nokkaketjun rullan merkki? Tämä auto menee nyt ajoituksen säätöön kun varaan ajan. Olen lukenut niin monia kertomuksia tästä ja joillain ei auta säädöt tai venttiilinvaihdot mitään puhumatta ketjunvaihdosta :S
Tuossa oli kaikki vikakoodit mitä löytyi:
intake manifold runner control p3138 -008- regulation devitation 
intake manifold flap bank 1 p2008 -001- electicial mailfunction 
Boost pressure regulation p0299 -002 controll range not reached 
Bank 1: camshaft A (intake) p0011 -004- retard setpoint not reached (over-advanced) mil on

volkkaristi94
-
Viestit: 57
Liittynyt: 1.1.2016 12:20

ViestiKirjoittaja volkkaristi94 » 23.1.2016 15:34

Nyt on outoa -5c pakkasta ja käynnistin ilman roikkaa ja vikavalot sammunut ja nakutus loppunut. Ainoastaan sirinä kuuluu. Olisikohan huohotin jäätynyt? Kitkerä pakokaasun haju ja konehuoneessa palaneen öljyn haju ja vihellys koneesta kuului kun kaasua painoi toissapäivänä -25pakkasella ja 3tuntia roikassa oli. Myös tyhjäkäynnin pätkintää ja röpellystä kuulunut. Lämmötkin pysyneet vaan 50asteessa. Pvc toimii otin öljytikun pois ja kävi heikosti tyhjäkäyntiä. Olisiko n80 venttiili tien päässä?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa