Tuli tämäkin päivä nähtyä, että vw ei liiku minnekään. Käyntiin lähti, mutta kytkin lopsahti pohjaan ja jäi sinne.
Konehuoneen puolelta löysin jotain märkää vaihdelaatikon päältä.
Purkamalla ilmanputsarin kotelo, akku ja akun pohjalevy pois pääsi paremmin tutkimaan tilannetta.
Jarrunestesäiliön pinta oli alhaalla (ei herjaa mittaristoon jarrunesteestä, koska kytkimen lähtö on jarrunestesäiliön kyljessä eikä pohjassa kuten jarruilla) ja nestettä lisäämällä pinta laski uudelleen eikä polkimeen ei tullut vastusta. Nestettä lisäämällä, hervotonta poljinta pumppaamalla ja laatikon päässä olevan sylinterin ilmanippaa availemalla polkimeen tuli tuntuma takaisin.
Nesteen vähyyden takia hävisi siis paineet kytkimen puolelta ja vuoto löytyi laatikon pään työsylinteristä.
Uusi sylinteri marmorilta 210€ tai merkkileimat sutattuna Motonetistä 50€.
Uusi sylinteri paikalleen, nesteen lisäys, ilmaus ja paketti uudelleen kasaan. Case closed.
Kyseessä 3C mallinen 5 pykäläisellä manuaalilla ja uudemmalla 1.6 tdi bluemotion koneella, mutta vinkki pätee myös muihin.
Passat 3C kytkin sutii tyhjää
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa