3BG -04 vie liikaa virtaa levossa
Valvoja: ffp jäsenet
3BG -04 vie liikaa virtaa levossa
Mistähän nyt voisi ruveta etsiin vikaa? Sulakkeen 14 kun nyppää irti niin virrankulutus tippuu lähelle nollaa. Sulake kiinni vie 310mA. Sulakelokeron kannen mukaan kyse on keskuslukon ja sisävalaistuksen sulakkeesta. Mikään valo ei pala kumminkaa turhaa. Vikakoodeja ei ole ja keskuslukko pelaa niin kuin pitää.
Mulla oli aikoinaan tapana talvella kuivatella 3BG:tä tallissa kaikki luukut auki, kunnes huomasin tuon samaisen 0,3A kulutuksen. Virtaa meni vaikka kellon ympäri vaikka mitään selkeää kulutuskojetta ei ollut päällä.
Kulutus loppui sulkemalla ovet. Luulen että mukavuusboxin tms väylä jäi aktiiviseksi, mikä sitten sitä virtaa söi. Ehkäpä jonkun oven ovikytkin ei anna "kiinni" -tietoa. Tsekkaa aluksi, että ovet ovat todellakin lukossa.
Kulutus loppui sulkemalla ovet. Luulen että mukavuusboxin tms väylä jäi aktiiviseksi, mikä sitten sitä virtaa söi. Ehkäpä jonkun oven ovikytkin ei anna "kiinni" -tietoa. Tsekkaa aluksi, että ovet ovat todellakin lukossa.
Puoli tuntia odottelin mutta virta ei muuttunu mihinkään. VCDS:llä oon tarkistanut että kaikki ovet on varmasti kiinni. Myöskään lätäkkövalot ei jää palamaan. Hanskalootaan valo syttyy vasta kun parkit kääntää päälle. Vika on nyt ilmaantunut pari päivää sitten kun on aamuisin startannut vähän laiskan oloisesti Onkohan aivan hukkaan heitettyä rahaa hommata käytetty ohjainlaite ja kokeilla sillä? Aiemmin tätä ongelmaa ei ole ollut kun oon aiemminki mittaillut virrankulutusta levos. Sillon näytti n. 20mA.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”