Jarrulevyistä

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

der_wagen
-
Viestit: 132
Liittynyt: 5.11.2009 8:55

Jarrulevyistä

ViestiKirjoittaja der_wagen » 17.6.2015 18:16

Tuli kehoitus vaihtaa Passattiin eteen uudet jarrulevyt ja kilvet, ja tossa vaihdon jälkeen koeajolenkillä selvisi, että jarrkukilvet ottivat pienesti levyihin kontaktia. No, kilvet sai helposti taipumaan loitomalle levyistä, mutta vähän jäi mietityttämään tuosta aiheutunut kirskunan ääni, se kun ei ollut tasaista meteliä kuten olisi voinut olettaa, vaan levy oli kontaktissa selvästi vain tietyllä sektorilla (pyörän)kierrosta. Putsasin pyörän navat omasta mielestäni huolella, eikä tuossa näyttänyt olevan mitään ylimääräistä kontaktipinnalla, eli jarrulevynhän pitäisi olla renkaan asennuksen jälkeen aika vaaterissa akselin kanssa. Levyt tuli Zimmermanilta, eli veikkaisin että noi olisivat tehdassuorat hintansa puolesta, eli onkohan tuossa nyt kuitenkin kiekko vinossa, vai voisko toi koko etuakseli (110tkm takana) olla mahdollisesti jotenkin "sijoiltaan"? Jarruttaessa ratissa tai polkimissa ei tunnu mitään tärinää, eli mistään isosta heitosta ei liene kyse. Onko tolle heitolle olemassa jotain toleranssia, jos tota yrittäisi vaikka heittokellolla mittailla?

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 17.6.2015 18:24

Joo, jotain 0.05mm luokkaa maksimissaan vois olla vipotus ulkoreunalla. Jos levy on kohtisuorassa napaan nähden, olisiko napa sitten vähän sijoiltaan laakeripesässä olkavarteen nähden?

der_wagen
-
Viestit: 132
Liittynyt: 5.11.2009 8:55

ViestiKirjoittaja der_wagen » 18.6.2015 8:14

Jos oletetaan että ongelma olisi navan puolella, niin olisiko tuon pitänyt näkyä jollain tapaa nelipyöräsuuntauksessa, jossa auto oli noin tuhat kilometriä sitten (jousien ja iskarien vaihdon takia)?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa