Olen etsimässä hyvää autosähkökorjaamoa, joka mielellään tuntee VAG autot.
Kyseessä on 2004 Audi A2. Ongelmana on sähkö-hydraulinen ohjaustehostin.
Ehdottamanne autosähkökorjaamo saa sijaita missä tahansa Oulun ja Helsingin välillä.
En ole etsimässä välttämättä halvinta korjaamoa, vaan etsin hyvää korjaamoa joka tietää mitä he tekevät.
--
Tehostimen vika:
Viimevuoden puolella vika alkoi ilmetä kun autolla täräytti isoon kuoppaan. Ohjaus meni jäykäksi ja mittaristoon ilmestyi suuri ohjauspyörän kuva.
Vika lähti pois moottorin sammuttamalla ja uudelleenkäynnistämällä.
Vika paheni viikkojen myötä. Yhä pienempi kuoppa riitti laukaisemaan vian päälle.
Syksyllä tehostimen pumpun sähköjohdot käytiin läpi ja muutama johto tehtiin uusiksi.
Vika pysyi poissa monta kuukautta.
Nyt vika on päällä aina. Vikavalo syttyy heti kun virrat kääntää avaimesta päälle.
Ohjaus ei ole täysin jäykkä vaikka vika on päällä. Autolla ajaa maantietä ihan normaaliin tapaan, mutta parkkiruutupyörityksessä ohjaus on jäykänlainen, mutta sen tuntee että osittain on tehostin mukana.
Ei vikakoodeja. Luettu tavallisella pikkukorjaamon windows läppäri OBD-II laitteistolla.
Kaikenlaisia kommentteja otetaan vastaan.
Kiitos.
ohjaustehostinvika - autosähkökorjaamosuosituksia ?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viesti:
-
- -
Pumppu hyvin todennäköisesti rikki..
Komppaan Jormalaisen ehdotusta että VCDS llä liikkeelle.
Toki ei sekään aivan aukoton ratkaisu ole vaikka hyvä softa onkin , minulla oli niin että vikakoodi herjasi tuosta G250 anturista jonka vaihdoin ja se ei ratkaisua ongelmaan tuonut koska vika oli pumpun sisällä olevalla piirilevyllä.
Tuon G250 anturin siis pitäisi mm haistella sitä kuinka nopeaan rattia käännetään ja sen mukaan sitten pumppu pyörii joko kovempaa tai hiljempaa.
Kuten jo itse totesitkin pumppu pyörii koska jonkin asteinen tehostus havaittavissa eli pumppu täten saa käyttösähkönsä ja pyörii oletuksen noin 1500rpm joka kuitenkaan ei riitä antamaan täyttä tehostusta joka tilanteessa.
Vahva veikkaus että sinulla on TRW valmistama tehostinpumppu joten en uskoisi että uuden tai korjatun taikka peräti romikselta voisit löytää ehjän pumpun tai Ebay on myös mahdollinen ostopaikka jossa myydään käytettyjä ja kunnostettuja pumppuja.
Itse olin tuonne yhteyksissä josta tuli nopeaan vastaus eri vaihtoehdoista mitä heillä oli tarjota oman rikki menneen Koyon valmistaman pumpun suhteen
http://www.ct-lenksysteme.de/
Se mikä sitten on kustannustehokkain ja itselleen sopiva niin kukin päättäköön itse.
EDIT Niin ja mitä itsellä katsatukseen tuli kun kulkineen pumppuvikaisena sinne vein, hieman itseä jännitti mutta ei inssi maininnut asiasta mitään enkä siitä mitään sanonut vaikka tuo härövalo taulussa paloi koska se nyt voi palaa useammastakin syystä esim alhaisesta tehostinnesteen määrästä.
Toki ei sekään aivan aukoton ratkaisu ole vaikka hyvä softa onkin , minulla oli niin että vikakoodi herjasi tuosta G250 anturista jonka vaihdoin ja se ei ratkaisua ongelmaan tuonut koska vika oli pumpun sisällä olevalla piirilevyllä.
Tuon G250 anturin siis pitäisi mm haistella sitä kuinka nopeaan rattia käännetään ja sen mukaan sitten pumppu pyörii joko kovempaa tai hiljempaa.
Kuten jo itse totesitkin pumppu pyörii koska jonkin asteinen tehostus havaittavissa eli pumppu täten saa käyttösähkönsä ja pyörii oletuksen noin 1500rpm joka kuitenkaan ei riitä antamaan täyttä tehostusta joka tilanteessa.
Vahva veikkaus että sinulla on TRW valmistama tehostinpumppu joten en uskoisi että uuden tai korjatun taikka peräti romikselta voisit löytää ehjän pumpun tai Ebay on myös mahdollinen ostopaikka jossa myydään käytettyjä ja kunnostettuja pumppuja.
Itse olin tuonne yhteyksissä josta tuli nopeaan vastaus eri vaihtoehdoista mitä heillä oli tarjota oman rikki menneen Koyon valmistaman pumpun suhteen
http://www.ct-lenksysteme.de/
Se mikä sitten on kustannustehokkain ja itselleen sopiva niin kukin päättäköön itse.
EDIT Niin ja mitä itsellä katsatukseen tuli kun kulkineen pumppuvikaisena sinne vein, hieman itseä jännitti mutta ei inssi maininnut asiasta mitään enkä siitä mitään sanonut vaikka tuo härövalo taulussa paloi koska se nyt voi palaa useammastakin syystä esim alhaisesta tehostinnesteen määrästä.
Viimeksi muokannut Ville-Risto 5 (150hp), 6.3.2015 10:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luettu VCDS -ohjelmalla.
Näyttää valittavan että ei ole kommunikaatiolinjaa tehostimen boksille. Viittaa (minun mielestäni) sähköjohtovikaan tai sitten tehostimen boksin sisältä ei osata jutella ulkomaailmaan.
--
--
Address 17: Instruments Labels: 8Z0-920-xxx-17.lbl
Part No: 8Z0 920 900 T
Component: KOMBI+WEGFAHRS. VDO D04
Coding: 08030
Shop #: WSC 00186
VCID: 4A9B5D8176993371F0B-5140
WAUZZZ8Z25N004708 AUZ7Z0D2646477
2 Faults Found:
01304 - Radio
49-00 - No Communications
01309 - Power Steering Control Module (J500)
Näyttää valittavan että ei ole kommunikaatiolinjaa tehostimen boksille. Viittaa (minun mielestäni) sähköjohtovikaan tai sitten tehostimen boksin sisältä ei osata jutella ulkomaailmaan.
--
--
Address 17: Instruments Labels: 8Z0-920-xxx-17.lbl
Part No: 8Z0 920 900 T
Component: KOMBI+WEGFAHRS. VDO D04
Coding: 08030
Shop #: WSC 00186
VCID: 4A9B5D8176993371F0B-5140
WAUZZZ8Z25N004708 AUZ7Z0D2646477
2 Faults Found:
01304 - Radio
01309 - Power Steering Control Module (J500)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”