Terve
Apuja tässä kyselisin, perhe kasvaa ja nyt pitkä linja passatteja saisi vaihtua tilavampaan.
Passatin kautta on tyyppiviat tulleet tutuksi, kyselisinkin nyt neuvoja hieman tuosta transporter/caravelle/multivan maailmasta. Tähtäimessä olisi siis yli 6 rekisteröity neliveto, hintahaarukka osuisi välille 20-25000€. Passateissa tuo 2.5l diesel oli ainakin 2000 luvun alussa hieman haasteellinen.
Tiedän että kysymykseen ei ole yhtä selkeää vastausta, mutta silti sitä haeskelen, jos joku 2005-2009 vuoden nelikkobusseista olisi pakko hommata niin mikä ja millä koneella se olisi?
Nelivetoinen pikkubussi
Valvoja: ffp jäsenet
D1- vai B-kortilla ajettava?
VW Transporter tulee ensimmäisenä mieleen, nelikot tahtoo olla vaan harvinaisia. Vitoa ja Sprinteria voi myös löytää mutta etenkin Sprinterit on vielä harvinaisempia ja nelikko Vito ei kyllä laadultaan häikäise, vanhanaikainen nelivetotekniikka ja ainakin alkupäässä vuosimalleja todella helposti ruostuva kori.
Se Transporterin 2.5 TDI on kohtalaisen käyttövarma moottori, se on siis suora 5-kone, ei V6.
VW Transporter tulee ensimmäisenä mieleen, nelikot tahtoo olla vaan harvinaisia. Vitoa ja Sprinteria voi myös löytää mutta etenkin Sprinterit on vielä harvinaisempia ja nelikko Vito ei kyllä laadultaan häikäise, vanhanaikainen nelivetotekniikka ja ainakin alkupäässä vuosimalleja todella helposti ruostuva kori.
Se Transporterin 2.5 TDI on kohtalaisen käyttövarma moottori, se on siis suora 5-kone, ei V6.
Pakko myöntää että kevyehkö fiksaatio on näihin volkkareihin, joten lähinnä nuo aloituksessa mainitut mallit kiinnostaa, ajatuksena vain olisi vältellä ne murheet jotka nyt välittäisin ostaessani 2007 passattia, mm. Painaisin muutaman kerran sähköistä käsijarrua ja saattaisinpa kurkata kulmavaihteenkin tilanteen...
Kyllä ihan henkilöautokortilla mentäisiin ja matkailuautoa en halua, ikinä, ehkä.
Kyllä ihan henkilöautokortilla mentäisiin ja matkailuautoa en halua, ikinä, ehkä.
Transporter ja caravelle on vähän riisutumpia versioita kun multivan. Penkkejä voi liikutella multivanissa portaattomasti. Multivania löytyy ainoastaan lyhyenä. Etuna on tosiaan tuo että voi rekisteröidä retkeilyautoksi, jolloin verot pienenee. Ainoana miinuksena on että ei saa ajaa kun 100km/h.
Koneeksi 2,5tdi ei väliä onko kahdella vai kolmella punaisella kirjaimella. Uudelleen ohjelmoimalla saa kuitenkin tarvittaessa lisää ruutia.
Ruosteitahan noissa joissain on kahvojen ympärillä ja kuskin oven kohdalla kumitiivisteen saumassa. Öljyjen ja jäähdytysnesteen väri kannattaa katsoa että onko vesipumppu tai öljynlauhdutin tiensä päässä. Kyllähän noihin kaikenlaisia vikoja mahtuu, mutta ne on yksilöllisiä.
Koneeksi 2,5tdi ei väliä onko kahdella vai kolmella punaisella kirjaimella. Uudelleen ohjelmoimalla saa kuitenkin tarvittaessa lisää ruutia.
Ruosteitahan noissa joissain on kahvojen ympärillä ja kuskin oven kohdalla kumitiivisteen saumassa. Öljyjen ja jäähdytysnesteen väri kannattaa katsoa että onko vesipumppu tai öljynlauhdutin tiensä päässä. Kyllähän noihin kaikenlaisia vikoja mahtuu, mutta ne on yksilöllisiä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa