Golf mk2 ja mk3 1.8 moottorien erot

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Vainika
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 2.2.2015 19:04

Golf mk2 ja mk3 1.8 moottorien erot

ViestiKirjoittaja Vainika » 8.2.2015 11:36

Täällä kirjoittaa uusi vw konsernin tuotteiden virittämisestä kiinnostunut henkilö.
Aikaisemat moottorin rakentelu kokemukset on USA V8 puolelta.

Nyt on alkanut kiinnostamaan rakentaa pieni ahdettu moottori pieneen/kevyeen koriin.
Olen iskenyt silmäni mk2 golfin koriin siihen kun saa vaikka millasita palikkaa ja ilmeiseti lukemani perusteella saa kilvitettyä laillisesti 1.8l moottorin turbolla.

Minua on jääny vaivaamaan selainen asia että onko uudemman mk3 golfin/jetan/venton 1.8 moottorinlohko saman lainen kuin vanheman mk2 mallin ja sopiiko vanheman mallin kansi uudemman päälle ja päinvastoin?
Tähän kun saisin vastauksen pääsisin hankkimaan/suunnittelemaan projektia eteen päin.
Kiitos jo etukäteen vastauksista.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 8.2.2015 12:50

Perusmoottorit ja kannet samat. Vanhemmista moottoreista ei kannata haaveilla kuin 16V koneen ahtamista.

Helpoiten pääsee kun laittaa suoraan 1,8t 20v koneen.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 8.2.2015 13:01


Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 8.2.2015 15:24

1.8 lohko ja kampura. G60 männät ja veivit. 8v gtin kansi. G60 imusarja ja läppärunko. Kynttiläjalkapakosarja, mitsun tdo 4 hl 15 tai 17 ahtimeksi. Helppoja ahtimia, herää alhaalta, kestää hyvin ahtoja, ahtimissa yleensä by-pass, hukkaportti itsessään ja vesijäähdytetty keskiosa.
Ruisku vapaavalintainen.
= ahdoista riippuen 180-230hp.
Itsellä edellä kuvattu paketti, ilman välijäähdytintä ja ruiskuna k-jetti. ahtimena T5 volvon mitsun tdo4 hl15g7, nokka 300° cranen turbonokka = 0,9 ahdoilla 227hp. Vakio gtin nokalla ja 0,5ahdoilla 179hp.
Koneessa oli muitakin muutoksia. G60 öpumppu, TD loiskelevy, Arp pultit veiveissä, Arp pinnapultit kannessa, G60 kannentiiviste. audi TD:n jäähdytin lähdöilä varustettu ösuodattimenjalka..... yms.
Laatikkonan 8v Gtin 020 4 lapasella sintterillä.
Ja oli hulvaton peli Golf II kopassa :)

Vainika
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 2.2.2015 19:04

ViestiKirjoittaja Vainika » 8.2.2015 16:36

Kiitos vastauksista!

Jotain tuon tyylistä olin ajatellut rakentaa.
Tuossa tulikin hyviä vinkkejä mitä hyödynnän kiitos Slantsix.
Mitenkäs tuo laatikko kestää itsessään?
Kytkinhän pitää vahtaa sintteriksi.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 8.2.2015 16:58

Itsellä kesti ihan surutonta polkemista n. 5tkm toi 020, sen jälkeen toimi vielä moitteettomasti 30tkm vakio Jetassa.
Veikkaan että pidon puute ja kevyt koppa auttoi asiaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa