Cupra rötää
Valvoja: ffp jäsenet
Cupra rötää
Mikähän tossa 2007 mk2 Leon Cuprassa voi olla, kun tyhjäkäynnillä ihanku se kävis kolmella pytyllä tai rötäilee. Samoin kun vedättää täyskiihdytystä nelosvaihteella(vitosella en ole edes kokeillut), niin yläkierroksilla alkaa moottorin vikavalo välkkymään noin viisi kertaa, jonka jälkeen vikavalo sammuu. ja antaa kolmospytyn sytkähäiriötä vikakoodiksi. Kaikki tulpat on vaihdettu, myös kolmospytyn puola on vaihdettu ja on kokeiltu puolia viereiseen pyttyyn ristiin. Tyhjäkäynti oli puolan vaihdon jälkeen mielestäni normaali, mutta alkaa rötäämään aina sen vedon jälkeen, jolloin moottorin vikavalo välkkyy noin 5 kertaa, ja vikavalo sammuu kokonaan. Pitäskö seuraavaks kokeilla vaikka suuttimen vaihtoa tai bensapumpun vaihtoa? Mikä vika voi rikkoa puolan toistuvasti?
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 24.6.2014 21:34
Juuri ko. autosta ja moottorista en tiedä mutta hyvin monessa VAGgineessa lämpömittarilla on eri anturi kuin moottorinohjauksella ja sillätavalla vielä että samassa "anturimötikässä" on kaksi eri anturipiiriä. Eli vaikka lämpömittari näyttäisi oikein niin moottorinohjaus voi saada silti väärän tiedon lämpötilasta.
Millä vikakoodinlukijalla vikakoodit luettu? -yleismallin lukijat eivät osaa antaa lähellekkään kaikkia vikakoodeja joita vikamuistissa saattaa silti olla -lämpöanturin viasta pitäisi vikakoodi kyllä jäädä, mutta tästä en sitten kyllä tiedä osaisko yleismallinkin lukijat tämän näyttää.
Mutta jos vikakoodeja ei ole luettu merkkikorjaamon testerillä, VAG-COM/VCDS:llä tai varmasti osaavalla lukijalla niin koodit uudestaan lukuun ja samalla voisi lukea onko moottorinohjauksen saama lämpötilatieto kohdillaaan.
Millä vikakoodinlukijalla vikakoodit luettu? -yleismallin lukijat eivät osaa antaa lähellekkään kaikkia vikakoodeja joita vikamuistissa saattaa silti olla -lämpöanturin viasta pitäisi vikakoodi kyllä jäädä, mutta tästä en sitten kyllä tiedä osaisko yleismallinkin lukijat tämän näyttää.
Mutta jos vikakoodeja ei ole luettu merkkikorjaamon testerillä, VAG-COM/VCDS:llä tai varmasti osaavalla lukijalla niin koodit uudestaan lukuun ja samalla voisi lukea onko moottorinohjauksen saama lämpötilatieto kohdillaaan.
Suuttimen vaihto vaattii erikoistyökalut koska on teflon tiivisteet. Siis niihin mihin ei suutinta uusita kuuluu vaihtaa tiivarit. Tuurillaan voi kokeilla meniskö vanhoilla mut voi jäädä vuotaan.
Tässä autossa vedenlämpöanturi on sama molemmille piireille eli jos mittarin lämpö on ok niin sit on moottorinkin.
Tässä autossa vedenlämpöanturi on sama molemmille piireille eli jos mittarin lämpö on ok niin sit on moottorinkin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa