Xenonvalo sammuu käynnistäessä
Valvoja: ffp jäsenet
Xenonvalo sammuu käynnistäessä
Eli ongelmana on se, että käynnistettäessä repsikan puolen ajovalo sammuu ja syttyy heti uudestaan. Ei tee joka kerta, mutta useimmiten. Eli siis vähän niinkuin nikkais silmää.
-Juuri vaihdettu uudet xenonpolttimot. Ei auttanut ongelmaan.
- Autona Seat Leon 2008, jossa on kääntyvät xenonvalot.
Onko kenelläkään ehdotuksia, mikä voisi olla ongelmana?
-Juuri vaihdettu uudet xenonpolttimot. Ei auttanut ongelmaan.
- Autona Seat Leon 2008, jossa on kääntyvät xenonvalot.
Onko kenelläkään ehdotuksia, mikä voisi olla ongelmana?
Monestihan nuo xenonit ei tuppaa syttymään tai syttyy mutta sammuu heti jos jännite ei piisaa. näin ainakin valoautomatiikalla varustetut autot johon jälkiasennetut xenonit.Valoautomatiikan jännite kun ei riitä sytyttämään xenonia..
Tuossa taitaa kuitenkin olla tehdasasennetut?
Ai kappas, tarkistin sun tekstin ja tämä ilmeisesti oireilee juuri toisinpäin eli sammuu mutta kuitenkin syttyy ja jää palamaan? Sopis kyllä siihen että startatessa jännite notkahtaa liiaksi ja sen takia räpsäsee. Kokeileppas muutaman kerran startatessa kääntää parkit päälle ja vasta sen jälkeen ajovalot kun auto on käynnissä, vieläkö räpsyy.
Ja hei, älä sokeana usko siihen tarkistussilmään siinä akun päällä, monesti on työpaikalla tullut testattua akkuja jossa silmä killuu vihreänä ja starttivirtaa puskee esim luvatusta luvusta hädin tuskin puolet.. :)
Tuossa taitaa kuitenkin olla tehdasasennetut?
Ai kappas, tarkistin sun tekstin ja tämä ilmeisesti oireilee juuri toisinpäin eli sammuu mutta kuitenkin syttyy ja jää palamaan? Sopis kyllä siihen että startatessa jännite notkahtaa liiaksi ja sen takia räpsäsee. Kokeileppas muutaman kerran startatessa kääntää parkit päälle ja vasta sen jälkeen ajovalot kun auto on käynnissä, vieläkö räpsyy.
Ja hei, älä sokeana usko siihen tarkistussilmään siinä akun päällä, monesti on työpaikalla tullut testattua akkuja jossa silmä killuu vihreänä ja starttivirtaa puskee esim luvatusta luvusta hädin tuskin puolet.. :)
Juu siis alkuperäiset valot ovat ja tosiaan molemmat syttyy, kun virrat laittaa, mutta startatessa vain repsikan puolen valo sammuu ja syttyy heti uudestaan.
Pitää koittaa laittaa tuo akku vähän elvytykseen tuolla älylaturilla. Jos vaikka auttais.
Niin ja tosiaan jos kääntää ensin parkeille ja sitten vasta valot päälle kun auto on jo käynnissä, niin toimii normaalisti. Ei siis vilkuttele eikä pätki. Tätä keinoa olen käyttänytkin, ettei turhia sytytyksiä tule polttimoille.
Pitää koittaa laittaa tuo akku vähän elvytykseen tuolla älylaturilla. Jos vaikka auttais.
Niin ja tosiaan jos kääntää ensin parkeille ja sitten vasta valot päälle kun auto on jo käynnissä, niin toimii normaalisti. Ei siis vilkuttele eikä pätki. Tätä keinoa olen käyttänytkin, ettei turhia sytytyksiä tule polttimoille.
Itse myös opettelin laittamaan aina ensin parkit ja käyntiin jonka jälkeen vasta valot päälle, tuli nopeasti tapa jota tuli tehtyä myös muissa autoissa :D
Kyllähän tuo vähän haiskahtaa siltä että jännite notkahtaa juuri startatessa sen verran että räpsäyttää valoa. Ei muutako akkua latinkiin ja katotaan helpottaisko!
Kyllähän tuo vähän haiskahtaa siltä että jännite notkahtaa juuri startatessa sen verran että räpsäyttää valoa. Ei muutako akkua latinkiin ja katotaan helpottaisko!
Joo, se akun "silmä" ei kerro todellakaan akun todellista kuntoa. Vihreää se näyttää monesti, vaikka olisi kenno tai jopa kaksi oikosulussa ja tällöin startatessa jännite voi käydä oikeasti todella alhaalla, siis helposti jopa kuudessa voltissa.
Jos et suoriltaan viitsi akkua uusia, niin käytäppä akku jossain testerissä, missä mitataan akun kuormituksen kesto. Ei siis mitään pelkkää elektronista "akkutesteri" mittausta, joka ilmoittaa että "lataa akku" tai "akku ok", vaan ihan oikea kuormituskestotesti.
Hätäapua voi tarjota laturilla, mutta jos akku on oikeasti rikki, niin se latailu ei auta kuin siihen ekaan starttaukseen.
Ootko btw. ladannut akkua milloin? Onko autossa polttoainekäyttöinen lisälämmitin?
Jos et suoriltaan viitsi akkua uusia, niin käytäppä akku jossain testerissä, missä mitataan akun kuormituksen kesto. Ei siis mitään pelkkää elektronista "akkutesteri" mittausta, joka ilmoittaa että "lataa akku" tai "akku ok", vaan ihan oikea kuormituskestotesti.
Hätäapua voi tarjota laturilla, mutta jos akku on oikeasti rikki, niin se latailu ei auta kuin siihen ekaan starttaukseen.
Ootko btw. ladannut akkua milloin? Onko autossa polttoainekäyttöinen lisälämmitin?
Auton ostin reilu vuosi sitten, en ole itse ladannu kertaakaan.
Ja on juu eberi laitettu. Suurin osa ajosta tulee aika lyhyttä ajoa, jolloin tietysti akkukin on kovilla. Eihän vielä oo paljon ollut lämmitystarvetta, kun kelitkin on lämpösiä, mutta kuitenkin.
En tiä oliko sattumaa, kun eilen kävin kaupassa autolla niin valot toimivat moitteetta molemmilla käynnistyskerroilla. Vaimo oli käynyt autolla juuri aamupäivällä vähän kauempana, jolloin oli tullut matka-ajoa.
Ja on juu eberi laitettu. Suurin osa ajosta tulee aika lyhyttä ajoa, jolloin tietysti akkukin on kovilla. Eihän vielä oo paljon ollut lämmitystarvetta, kun kelitkin on lämpösiä, mutta kuitenkin.
En tiä oliko sattumaa, kun eilen kävin kaupassa autolla niin valot toimivat moitteetta molemmilla käynnistyskerroilla. Vaimo oli käynyt autolla juuri aamupäivällä vähän kauempana, jolloin oli tullut matka-ajoa.
Kyllä tuo pätkäajo on akulle hyvinkin rasittavaa käyttöä, ei ehdi milloinkaan latautua kunnolla. Pakkasten kiristyessä tuo sitten vain korostuu koska kylmä akku ei ota yhtä hyvin virtaa vastaa kuin täysi.
Jos vain on mahdollista niin kannattaa säännöllisesti ladata akku täyteen ja käyttää mahdollisimman ahkerasti lohkolämmitintä johon voi vaikka yhdistää vielä jonkin pienen ylläpitolaturin esim sisätilalämmittimen pistokkeeseen.
Jos vain on mahdollista niin kannattaa säännöllisesti ladata akku täyteen ja käyttää mahdollisimman ahkerasti lohkolämmitintä johon voi vaikka yhdistää vielä jonkin pienen ylläpitolaturin esim sisätilalämmittimen pistokkeeseen.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
Ei välttämättä ole edes vikakoodia tuosta jos ballasti vikaa noin "lievänä". Mahdollinen herja saattanut jäädä katkoksesta.
Kyllähän tuo ballastien vaihto päittäin kovasti valottaisi tilannetta, siirtyykö ongelma vai pysyykö samalla puolella.
Tuollainen toisen puolen sammuminen/ välähtäminen ei ole kovinkaan todennäköisesti akusta johtuvaa. Vaikuttaa molempiin puoliin jos jännite kyykkäisi riittävästi, tosin starteissakin huomaisi todennäköisesti oiretta akun hiipumisesta.
Kyllähän tuo ballastien vaihto päittäin kovasti valottaisi tilannetta, siirtyykö ongelma vai pysyykö samalla puolella.
Tuollainen toisen puolen sammuminen/ välähtäminen ei ole kovinkaan todennäköisesti akusta johtuvaa. Vaikuttaa molempiin puoliin jos jännite kyykkäisi riittävästi, tosin starteissakin huomaisi todennäköisesti oiretta akun hiipumisesta.
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 22.8.2014 18:09
Tietääkseni taitaa olla suurimmassa osassa vaggilaisista autoista nolla asennolla jännitteen alennin. Eli ei anna täyttä jännitettä kun taas 1 asennolla antaa. Mutta sun ongelma enemmänkin vaikuttais ballasti ongelmalta. Koita vaihtaa ballasti eka, jos ei silläkään hoidu niin uskoisin että sen pystyy palauttaan sitten liikkeeseen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa