Lämmityslaitteenkennon vaihto Seat Alhambra / VW Sharan

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

Lämmityslaitteenkennon vaihto Seat Alhambra / VW Sharan

ViestiKirjoittaja boliisi » 9.6.2014 21:27

Auto Seat Alhambra vm 1999 2,0i
Lämppärin kenno varmaan vuotaa hiukan kun lämmityslaitteen käyttöaikana eli syksy-talvi-kevät häviää hiukan nestettä mutta näin kesällä ei yhtään. Mitään vuotoja tai höyryjä laseissa sisällä eikä pakkasnesteen hajuja ole ollut. En myöskään moottorin puolelta ole löytänyt merkkejä vuodosta.

Kysymys: pitääkö vaihtoa varten purkaa kojelauta pois niinkuin esim Golfmk3/ventossa??
Osaako joku antaa purkuohjeet tai linkin hyviin ohjeisiin??

VW Sharan ja Ford Galaxy ohjeet käy kun periaatteessa samoja autoja.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 19.9.2014 6:04

??

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.9.2014 7:21

2 sekunnin Googletus kertoo että auto on rakennettu lämmityslaitteen kennon ympärille.
Ja vaatii kojelaudan poistamisen kokonaan.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 19.9.2014 12:46

Näin minä arvelin että joutuu poistamaan kojetaulun... joku on kuulemma Ventoon/Golf mk3 seen vaihtanut apukuskin jalkatilan kautta kennon??

Golfmk3/Venton kojetaulun irroitus ja takasin laitto onnistuu kyllä., mutta nyt on kysessä hiukan erilainen kokonaisuus joten sen takia olisin vinkkejä kaipaillut VW Sharain / Ford Galaxyn omistajilta jotka ko operaation on tehneet.

Suomenkielistä ohjekirjaa tuolle kulkineelle en ole löytänyt ja englanti taittuu huonosti.... pitänee sitä guuklea tutkia sitten

LH
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.5.2004 9:46

ViestiKirjoittaja LH » 19.9.2014 18:48

Lämmityslaitteen kennossa kiertää neste kesälläkin samanlailla kuin talvella.
Kyllä itse ainakin etsisin vielä vuotoa muualta, ennen kennon vaihtoa.
Esim. jäähdytin voi vuotaa pakkasella, muttei välttämättä vuoda kesällä.
Jäähdytinnesteen sekaan voi tarvittaessa lisätä uv-väriainetta vuodon haun helpottamiseksi.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 20.9.2014 8:36

Tarkoitin että kun kesällä puhallin on kokoajan kylmällä asenolla niin ei häviä nestettä ja kun kelit muuttuivat hiukan viileämmäksi ja puhallinta käytettiin myös lämpimässä asennossa niin hiukan hävitti nestettä.'

Pitänee kokeilla tuota uv väriainetta.....


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa