ohjaustehostinöljy 3B
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 24.10.2009 5:01
ohjaustehostinöljy 3B
Säiliön kannessa lukee nur mineral mutta eikö sinne kuitenkin voi laittaa synteettisen Febin 6161 ?
Aivan näin, 3B:hen esim. Febin G0002000-luokituksen mukainen öljy vaikka motonetistä, ei maksa ihan niin paljon kuin marmoritiskillä.
Synteettisellä ei välttämättä jätä riittävän paksua kerrosta osien väliin, joten rutinaa voisi olettaa tulevan vastaan piakkoin vaihdon jälkeen. Kuten Mak tossa totesi, mieluummin suosituksen mukainen niin välttyy koko ohjausräkin rempalta. On muuten passatissa sitten "kiva" operaatio, varsinkin jos pihalla joutuu tekemään.
Synteettisellä ei välttämättä jätä riittävän paksua kerrosta osien väliin, joten rutinaa voisi olettaa tulevan vastaan piakkoin vaihdon jälkeen. Kuten Mak tossa totesi, mieluummin suosituksen mukainen niin välttyy koko ohjausräkin rempalta. On muuten passatissa sitten "kiva" operaatio, varsinkin jos pihalla joutuu tekemään.
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 24.10.2009 5:01
Ohjaustehostinöljy VAG-G002000/G002500 1L (Kelt/Vihr)
Synteettinen öljy esim. uudempiin VAG ohjaustehostimiin. Uusi, vihreä tunnusväri korvaa edellisen keltaisen. Korvaa alkuperäisnumerot G 002 000, G 002 500 ja G 004 000 M2, BMW 81 22 9 407 758 sekä 82 11 1 468 041, Opel 1940 715 ja 1940 766, GM 93160548 ja 90544116.
Tätä mä hain: Tuo Febin 6161 mikä korvaa G 002 000 on synteettinen öljy. Ja säiliön korkissa lukee, että vain mineraaliöljyä saa käyttää...
...jatkoa: Pörhön mukaan enää löytyy G 004000M2 öljy mitä pitäisi laittaa. Joten pitäisi kai sitten tuo febikin sitten käydä, hinateroa ei tosin ole kuin vajaa 2€
Synteettinen öljy esim. uudempiin VAG ohjaustehostimiin. Uusi, vihreä tunnusväri korvaa edellisen keltaisen. Korvaa alkuperäisnumerot G 002 000, G 002 500 ja G 004 000 M2, BMW 81 22 9 407 758 sekä 82 11 1 468 041, Opel 1940 715 ja 1940 766, GM 93160548 ja 90544116.
Tätä mä hain: Tuo Febin 6161 mikä korvaa G 002 000 on synteettinen öljy. Ja säiliön korkissa lukee, että vain mineraaliöljyä saa käyttää...
...jatkoa: Pörhön mukaan enää löytyy G 004000M2 öljy mitä pitäisi laittaa. Joten pitäisi kai sitten tuo febikin sitten käydä, hinateroa ei tosin ole kuin vajaa 2€
Mun ohjaustehostin on alkanut välillä pitämään aikamoista meteliä. Tai oikeastaan... ei mikään edellinen auto ole ollut noin äänekäs kuin nyt tämä Passat 3B johonka nyt vaihdoin alle. Äänekäs ääni ei kuulunut vain silloin kun ohjaus oli ihan ääriasennossa, vaan myös silloin kun rattia vääntää ja ohjaus siirtyy.
Laitoin Motonetistä jotain ainetta muistaakseni nimeltään "power steering restorer" ja ääni väheni... tai ainakin tuntui siltä. Myöhemmin (noin 2 viikon jälkeen) hörppäsin kaikki TUMMANVÄRISET nesteet säiliöstä yläkautta pois (noin 3dl) ja laitoin tilalle yhtä paljon VAG:n alkuperäistä G 004 nestettä. Silloin ääni tuli mielestäni takaisin.
Ohjaustehostimen säiliössä on kirjan mukaan 1,5 litraa, joten enhän minä ole vaihtanut kuin vain 20% tilavuudesta. Kokeilin nyt laittaa jotain Liqui Moly:n punaista ainetta tehty juuri ohjaustehostimia varten. Saas nähdä miten käy? Säiliössä on nyt myös hiukan liikaa nestettä. Tuskin siitä on haittaa? Tai onko? Voi ehkä vain tulla ulos.
Jostain olen kuullut että Volkkarin ohjaustehostimeen ei pitäisi ikinä laittaa mitään muuta kuin VAG:n omat aineet, koska ne voi vahingoittaa ohjaustehostimen. Ei kai näistä aineista mitä olen nyt laittanut on enemmän haittaa kuin hyötyä?
Olisikohan syytä vaihtaa KAIKKI nesteet pois ja laittaa ihan alkuperäiset nesteet tilalle?
Eikö se ohjaustehostimen ilmaaminen käy ihan vain täyttämällä säiliön ja vääntämällä rattia ääriasennosta ääriasentoon renkaat ilmassa kunnes pinta ei enään laske? Mistä vanhat nesteet olisi paras tiputtaa pois?
Jos mun ohjaustehostin pitää tuommoista ääntä, niin mikähän siinä voisi olla joka pian ehkä sanoo sopimuksensa irti?
Banana
Laitoin Motonetistä jotain ainetta muistaakseni nimeltään "power steering restorer" ja ääni väheni... tai ainakin tuntui siltä. Myöhemmin (noin 2 viikon jälkeen) hörppäsin kaikki TUMMANVÄRISET nesteet säiliöstä yläkautta pois (noin 3dl) ja laitoin tilalle yhtä paljon VAG:n alkuperäistä G 004 nestettä. Silloin ääni tuli mielestäni takaisin.
Ohjaustehostimen säiliössä on kirjan mukaan 1,5 litraa, joten enhän minä ole vaihtanut kuin vain 20% tilavuudesta. Kokeilin nyt laittaa jotain Liqui Moly:n punaista ainetta tehty juuri ohjaustehostimia varten. Saas nähdä miten käy? Säiliössä on nyt myös hiukan liikaa nestettä. Tuskin siitä on haittaa? Tai onko? Voi ehkä vain tulla ulos.
Jostain olen kuullut että Volkkarin ohjaustehostimeen ei pitäisi ikinä laittaa mitään muuta kuin VAG:n omat aineet, koska ne voi vahingoittaa ohjaustehostimen. Ei kai näistä aineista mitä olen nyt laittanut on enemmän haittaa kuin hyötyä?
Olisikohan syytä vaihtaa KAIKKI nesteet pois ja laittaa ihan alkuperäiset nesteet tilalle?
Eikö se ohjaustehostimen ilmaaminen käy ihan vain täyttämällä säiliön ja vääntämällä rattia ääriasennosta ääriasentoon renkaat ilmassa kunnes pinta ei enään laske? Mistä vanhat nesteet olisi paras tiputtaa pois?
Jos mun ohjaustehostin pitää tuommoista ääntä, niin mikähän siinä voisi olla joka pian ehkä sanoo sopimuksensa irti?
Banana
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa