Lupo 1.4 16V automaatti ei starttaa (vm.2000). Jätti oireilematta parkkipaikalle.
Virrat tulee avainta kääntämällä. Bensapumpun rele ja pumppu ja kaikki muut surisee kun virrat pistää päälle mutta ei lähde starttaamaan avainta käännettäessä lisää. Ei kuulu ääntä että startin solenoidi yrittäisi vetää.
Startille tulee jatkuva sähkö, mutta herätevirtaa ei solenoidille tule avaimen ollessa starttaus asennossa (mitattu). Sulakkeet sulaketaulussa ja akun päällä ehjiä.
Kun virta-avaimesta vääntää starttausasentoo, mittariston valot sammuvat ja automaattiset ajovalot myös, eli voisi tulkita, että virtalukko lähettää jotain tietoa startausasennossa erilailla kun virrat päällä asennossa (päätelmä: mahtaako virtalukko olla ehjä).
Rosstechin kaapelilla ei anna vikakoodia mistään. Aiemmin antoi koodia 01249-01252, jotka ovat fuel injector for cylinter 1, 2, 3 ja 4. Ekaan 26-10 Output open ja kolmeen viimiseen 29-10 Short to Ground.
Rosstechin kaapelilla kun menee engine valikkoon ja ottaa output testin niin ohjelma menee Throttle Position Actuator (V60) ja Activated charcoal filter(EVAP) System solenoid valve 1 (N80) ja jatkaa N18 venttiilin testauksella ja engine speed signaalin testauksella, bensapumpun relettä testaa jne.
Mutta kun tulee testauksessa vuoroon Control module for Natural Gas Operation (J695) niin heittää välittömästi Error: Function not available.
Liittyykö tämä jotenkin starttauksen puuttumiseen?
Onkohan jossain releessä vikaa joka liittyy starttaamiseen? Missä päin voisi olla startin relettä Lupossa (huomaa että on automaattilaatikolla)?
Sulaketaulun takana ratin alla on neljä relettä: 53, 410, 100 ja 19.
Mistä lähden vikaa hakemaan?
Lupon starttaus vika?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Oletettavasti bensakäyttöinen? Jos, niin kaasukäyttöön liittyvää ohjainlaitetta ei ole :)...Control module for Natural Gas Operation (J695) niin heittää välittömästi Error: Function not available.
Voisko vika olla vaihdekepin asennon tunnistuksessa? Noihan ei anna startata muulla kun P-asennossa ja ehkä vapaalla.
Akussa on jännitettä yleismittarilla 12,6V. Akunvaraustilan mittarilla mitattaessa antaa samaa ja lukee good. :) Voin tietysti toista akkua koittaa mutta en usko että vika siinä. Valot palaa kirkkaana sähköikkunat liikkuu hyvin.
Bensahan tuo. Pidemmälle ei vaa Rossechilla menny engine valikossa. Näkeekö Rosstechin johdolla jotenkin mikä vaihde on päällä, jos sitä kautta hakis tota asentotunnistin vikaa? Joo vaihdekeppiä oon rämpytelly paikasta toiseen. Mahtaakohan tollanen asentotunnistin olla kapiinissa sisällä kepin alla vai konehuoneessa?
Katoin vaan tosta J695 releestä, että sitä on audeissa A6, A8 ja RS4 startin releenä, mutta ei taida tuo täsmätä lupoon, kun ei mistää netistä löytynyt lupoa ja tota relettä yhdistävää sivua.
Bensahan tuo. Pidemmälle ei vaa Rossechilla menny engine valikossa. Näkeekö Rosstechin johdolla jotenkin mikä vaihde on päällä, jos sitä kautta hakis tota asentotunnistin vikaa? Joo vaihdekeppiä oon rämpytelly paikasta toiseen. Mahtaakohan tollanen asentotunnistin olla kapiinissa sisällä kepin alla vai konehuoneessa?
Katoin vaan tosta J695 releestä, että sitä on audeissa A6, A8 ja RS4 startin releenä, mutta ei taida tuo täsmätä lupoon, kun ei mistää netistä löytynyt lupoa ja tota relettä yhdistävää sivua.
Startin rele toimii. Rele on siis 53. Vaihteenasentotunnistin toimii koska rosstechillä näkee mikä vaihde on silmässä. Jarruvalonkatkaisija on ehjä, joten ymmärtää senkin että jarrua painetaan. Uudella akulla testattu. Ei silläkään vaikutusta. Enää en keksi muuta kuin virtalukko on rikki vaikka vaikuttaa ehjältä.
Minkä värinen johto mahtaa virtalukolta lähteä startille päin? Ohut vai paksu johto, näytti olevan kahta paksuutta?
Minkä värinen johto mahtaa virtalukolta lähteä startille päin? Ohut vai paksu johto, näytti olevan kahta paksuutta?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa