Alustasarjaa Jetta V:n

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

samisalami
-
Viestit: 133
Liittynyt: 27.2.2012 10:37

Alustasarjaa Jetta V:n

ViestiKirjoittaja samisalami » 29.6.2014 12:48

Paljonhan näitä alustasarjoja on täällä puitu, mutta kyselenpä silti.

Alkaa tuo Jetan alusta olemaan joiltain osin ehtoopuolella, osa osista pitäisi uusia, mutta toisaalta mielellään laittaisi kerralla.

Köyhällä ei ole vara halpaan, mutta ei kyllä kalliiseenkaan. Siksipä silmiin ovat ottaneet korkeussäädettävät alustasarjat Ta-Technix, V-maxx sekä AP. Mutta kun omakohtaisia kokemuksia noista ei oikein ole, niin enpä tiedä mikä noista on hinta/laatusuhteeltaan otollisin. Millaisia kokemuksia, ja ehkä ennemmin sellaisista jotka eivät ole ruuvattu niin alas kuin menee, sellaisethan on omiaan olemaan jo kivirekiä tai liian kovia kun ei ole enää joustovaroja.

Auto on päivittäisessä ajossa käyttöautona, tarkoituskin madaltaa 20-40mm, riippuen siitä missä kohden osuu silmään mieluisammaksi ja aivan tonttiin en voi vetäistä, enkä niin haluakkaan.

Kuitenkaan kiinteästi madaltavaa en halua, saa sitten mieluisen madalluksen säädettävällä, ja mitä noita tutuilla kiinteitä on ollut niin enempi vähempi jäänyt typerästi sitten.

FK sarjat eivät oikein innosta, hintaa tulee lisää mutta ei sekään kovinkaan kaksinen ole mielestäni, ja noista on paljon kuullut iskari murheita. Sitten jos hintaluokkaa nostettaisi niin pitäisi jo katsoa jotain ihan muuta ennemmin.
Ei silti etteikö ehdotuksia muistakin sarjoista oteta vastaan. Edullisempien hintaluokkien siis. Sillä ei niin väliä onko kotimaasta vai ulkomailta ostettu, hinta ratkaisee eniten, mutta parinkympin säästön sijasta ennemmin ostan kotimaiselta.

Ja KVG tms kommentit voi jättää omaan tietoon. Kyselenkin tässä enemmänkin mielipiteitä, näkemyksiä, kokemuksia ja kuuntelen ehdotuksia.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 29.6.2014 12:58

1,5 vuotta ja n.25000km takana JOMeilla. Ei nuo nyt niin huonot oikeasti ole, kuin mitä ihmiset niitä haukkuu. Iskarit pelaa vielä niinkuin uutenakin, ei vuoda mistään, säädötkin pyörii senkuin pyörittelee. Mm. kaveri, joka haukkuu nuo halpa-alustat alimpaan helvettiin ei ole sanonut enää sanaakaan JOMien paskuudesta, kun kävi tuolla ajamassa. :) JOMeilla ei Jettaa ihan kauhean matalaksi saa, mutta se nyt ei tainnut olla sulle se suurin ongelma tässä. Säädöt yläasennossa olisi auto useita senttejä vakioalustaista korkeampi. :D

Jämäkkähän tuo on, muttei nyt mikään ihan kauhea kivireki. Rengastuksellakin voit vaikuttaa tuohon kivirekeyteen - matala rengas, niin meinaa olla vakioalustainenkin auto jo pintakova. Työauto on vakioalustalla ja 225/40R18 rengastuksella, niin onhan se selvästi pintakovempi kuin samanlainen auto 225/55R16-kumeilla.

samisalami
-
Viestit: 133
Liittynyt: 27.2.2012 10:37

ViestiKirjoittaja samisalami » 29.6.2014 13:15

Niin tosiaan aivan tontti kampetta ei voi tehdä, enkä halua, eli se par senttiä vakiosta alas olisi tarkoitus, matalammalla ei pääse enää kotipihaankaan :)

Jomeista sen verran että myönnän ettei niiden säädettävistä ole kokemusta. Kiinteinä sarjoina on sitten ollut jomia ja supersport vai mikä se ny oli, niin tuttujen kotteroissa parit ja ne olivat sanalla sanoen koko karmeita. Tosin nekin mallia niin madaltavat kuin löytyy.

Sitten toki aluston kesto/luotettavuus kiinnostaa kovastikin, ei oikein innostaisi tosiaan kohta uusia ostella tai kovin usein palikoita takuisiin laitella. Kilometrejä kertyy 35-40tkm vuoteen.


Jämäkkähän tuo on, muttei nyt mikään ihan kauhea kivireki. Rengastuksellakin voit vaikuttaa tuohon kivirekeyteen - matala rengas, niin meinaa olla vakioalustainenkin auto jo pintakova


Niin, pintakoviahan nämä taas toisaalta meinaavat olla jo vakionakin.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 29.6.2014 13:46

Ymmärrän kyllä miksi mietit säädettävää, mutta jos tarkoitus on selvitä edullisesti ja ajella autolla 35-40tkm/vuosi niin sijoittaisin säädettävään suoraan sen tarvittavan summa mitä kunnollinen setti maksaa (esim. KW variant1 hinta noin 1000€) tai ostaisin Konin iskarit ja niihin hyvät madallusjouset (Koni / H&R / Eibach) jolloin auton ajettavuus pysyy oikeasti mukavana ja hyvänä joka tilanteessa.
Tuo 35-40tkm vastaa kuitenkin 2-3vuoden keskimääräistä ajoa joten tuskin halpasetillä ajelet vuotta pidempään tyytyväisenä.

samisalami
-
Viestit: 133
Liittynyt: 27.2.2012 10:37

ViestiKirjoittaja samisalami » 29.6.2014 15:43

Eipä noita hyviä kiinteitäkään kovin ilman saa.

Se miksi en hanki jotain kw:n settiä on puhtaasti se haaste että asialla alkaa olla tosissaan kiire, ja nyt ei ole laittaa 1-1,5k alustasatsiin.

Onko tuosta AP:sta kenelläkään kokemuksia? Mitä lueskelin niin tuo on KW:n halpis sisar. Eihän tuo varmasti olekaan sama kuin KW mutta ehkäpä eritasoa kuin nämä kaiken halvimmat?? Weitec / st taas on KW:n ja lähempänä varmaan KW:ta mutta niin on hintakin, vai enkö vain löytänyt oikeaa ostopaikkaa?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 29.6.2014 16:12

Mulla on ollut yksi Weitec Hicon GT, ja voin luvata ettei toista tule. Oli aivan jumalattoman kova. JOM on kymmenen kertaa mukavampi ajella.

timo
-
Viestit: 724
Liittynyt: 24.7.2003 22:40

ViestiKirjoittaja timo » 30.6.2014 16:21

Itse laitoin tässä keväällä Vogtlandin kiinteän 35mm sarjan.. ajettavuudelta todella mukava..sopiva jäykkyys muttei silti kolise kuin kivireki.. Jomit oli edellises autos ja murheita oli sen verran etten toista samanlaista laita.. Jomi oli siis säädettävä...

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 30.6.2014 18:16

Itse kallistuin käytettävyyden kannalta kiinteään alustaan. Itsellä ollut IV golfissa 100 tkm Konin STR.T -35mm alusta. Hyvä normiajoon eikä tule liian matala. Konin kiinteissä taitaa olla kaikissa nykyisin H&R-jouset.

Eikös tuo Weitecin Hicon ole melkein sama kuin KW variante 1 paitsi eri tolppien pinnoituksella?

samisalami
-
Viestit: 133
Liittynyt: 27.2.2012 10:37

ViestiKirjoittaja samisalami » 30.6.2014 20:08

Taitaa olla se ikuinen paini, mielipiteet on kuin pe**e reikä, jokaisella omansa.

Eli nyt hätäseen tilanteeseen lähti sitten v-maxx säädettävä tilaukseen. Katsotaan sitten onko huono vai hyvin huono, vaiko jopa positiivinen yllättäjä. Sen tiedän että FK satseihin en kajoa, ikinä.

Eli jos nyt tuli savolainen supersankari, vituiksmään niin sitten kirotaan kitkutellaan ja säästellään siihen "oikeaan" alustaan voimapaperia.

Krisse
-
Viestit: 458
Liittynyt: 21.9.2003 19:33

ViestiKirjoittaja Krisse » 30.6.2014 21:07

En muista saako mainostaa, mutta nyt on pakko :D

http://www.slamit.net/product/16367/var ... llusjouset

Slamitilta itse tilasin nuo naurettavan edulliseen hintaan, joka näköjään on vieläkin voimassa. Ja asensin ne vakio-iskareihin periaatteella vaihdellaan sitten joskus/kestää mitä kestää.... Olen täysin tyytyväinen kyllä hankintaani. Asennettaessa toki piti ostaa uudet koiranluut ja kääntölaakerit, jotka vähä nosti proggiksen hintaa. Mutta kyllä ny golffendaaleri lipuu mukavasti eteenpäin, eikä tullut mikää kivireki.

Toimitusaika lukee 14-21 päivää... samoin luki kun ite tilasin.... silti tavara tuli parissa päivässä :D Aivan loistavaa toimintaa :)

VMJ
-
Viestit: 811
Liittynyt: 29.6.2008 11:17

ViestiKirjoittaja VMJ » 1.7.2014 16:11

Kyllä tuo V-Maxx ainakin itsellä toiminut (tosin Passatissa) ~120tkm yllättävän hyvin, vaikka onkin hieman reilummin madallettu.

Omaan makuun sais olla jopa hieman enemmän pintakova, vaikka rengastus 235/30.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 2.7.2014 8:53

Täytyy myös muistaa se että mihin kukin on tottunut, toisten mielestä halpa kiinan rengas on erinomainen kun toisen mielestä aivan paska. Toki poikkeuksia löytyy, eli laatu ei aina maksa maltaita.

samisalami
-
Viestit: 133
Liittynyt: 27.2.2012 10:37

ViestiKirjoittaja samisalami » 21.7.2014 8:17

Jees, V-Maxxin coilit ollut alla nyt parisen viikkoa.
Sarjaan olen ollut sikäli tyytyväinen että sai sopivasti tipautettua itseä miellyttävään korkeuteen. Alusta on suht jämäkkä, ei kuitenkaan liian pintakova, vaikkakin vakiota jäykempi.

Mutta yksi asia on kovasti askarruttanut tuossa. Etupään "tasapainoon" saanti aiheutti ihmetystä. Kuljettajan puolella on säädetty selkeästi korkeammaksi että korkeudet olisivat molemminpuolin samalla tasolla. Johtuuko se kenties siitä että autossa on DSG, n.7L öljyä ja painoa enemmän kuljettajan puolelle?? Vai mikä tuon tekee. En huomannut erikoisuuksia ja olen yrittänyt jälkeenkinpäinkin katsoa että kaikki täsmää muuten. Tolppien uusinnan yhteydessä myös ylätuet laakereineen uusittu. Häiritsee vain se että ei tunnu normaalilta tuollainen ero, ja aiheuttaahan tuo sikäli jonkinasteista jäykkyyseroa nurkissa säädön ollessa eritasolla..

Lisätiedoksi voin kertoa että en ole lähtenyt purkamaan ja koittamaan vaihtaa nurkkien välillä tolppia/jousia, ja epäilen että tuolla ei vaikutusta olisikaan. Osat kuitenkin ovat identtiset ja mitään puolimerkintöjä ei ole.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 71 vierailijaa