Kovasti koitin hakua, mutta aivan satavarmaa ohjetta en löytänyt.
Auto on Passat 1.8 20V '98 automaatti-ilmastoinnilla.
Vikana on se, että ilmastointi ei puhalla ollenkaan kylmää.
-Täytetty viime kesän alussa, jolloin toimi viikon-pari.
-Sykyllä otin raitisilmasuodattimen pois, kun ei puhaltanut oikeastaan mitään. Oho, alkoipas puhaltaa kylmää. Kelit oli niin viileät, että ei enää tarvinnut.
-Tänä kesänä taas kylmäntuotto kadoksissa.
-Käytetty täytössä tänään, noin 500g oli ainetta jäljellä, 680g pitäisi olla. Kyllä tuolla määrällä pitäisi viiletä.
-Lämmönsäätöautomatiikka toimii.
-Ilmastoinnin paisuntaventtiilille menevä ohut putki on kylmä. Jäässä n. 10cm matkalta, kunnes sula n. 1cm ennen venttiiliä. Venttiilin jälkeen "ehkä vähän viileä". Pitäisikö olla pakkasen puolella kabiinin puoleltakin venttiiliä? Paksumpi putki on about ulkoilman lämpöinen, kuuluuko ollakin?
-Onhan se nyt paisuntaventtiili, mistä puhun, eli se puolen tupakka-askin kokoinen metallikäikäle, josta nuo kaksi ilmastoinnin putkea "menee läpi"? Rintapellissä, kumitötterön alla.
-Kuivaimella on kaksi putkea. Kuskinpuoleinen on hieman viileä, kuivain ja repsikanpuoleinen putki ulkoilman lämpöisiä. Kuulostaa ehjältä?
Ja vielä. Mistä saan uuden paisuntaventtiilin? Motonet ei tunne sellaista.
Kiirekin olisi, viimeistään torstaina pitäisi saada korjaamolle, perjantaiaamuna lomareissuun lähtö.
Passat 3B ilmastointivika - paisuntaventtiilikö?
Valvoja: ffp jäsenet
Kirjoitithan oikein nuo putket ohut/paksu?
Jos paisuntaventtiili toimii, on painepuoli(ohutputki) tulikuuma näillä keleillä, ja imuputki(paksuputki) jääkylmä.
Minkälaiset käyntipaineet oli kun käytit huollossa?
Eihän varmasti ole kenno tukossa jos olet ajellut ilman raitisilmasuodatinta?
Paisuntaventtiilin saa varaosaliikkeestä, maksaa muutaman kympin.
Jos paisuntaventtiili toimii, on painepuoli(ohutputki) tulikuuma näillä keleillä, ja imuputki(paksuputki) jääkylmä.
Minkälaiset käyntipaineet oli kun käytit huollossa?
Eihän varmasti ole kenno tukossa jos olet ajellut ilman raitisilmasuodatinta?
Paisuntaventtiilin saa varaosaliikkeestä, maksaa muutaman kympin.
Piti käydä oikein tarkastamassa. Kyllä se ohut putki kylmenee, paksu ei muuta lämpötilaansa.
Ja se on tosiaan reilusti pakkasen puolella, tulee hetkessä kova kuura päälle.
Konehuoneen puolelta jäässä, kabiinin puolelta ei.
Paineita ei mitattu auton käydessä... unohtui, kun rempattiin samalla muutakin.
Miten ne lämppärin ja ilmastoinnin kennot on sijoitettu, rinnakkain vai peräkkäin? Jos peräkkäin, niin voin sanoa että ei ole tukossa, koska ilmaa kyllä tulee sisälle reippaasti. Jos ne on rinnakkain, niin pitää arvatenkin purkaa koko auto, että pääsee putsaamaan?
Onko muuten ilmastoinnin kennolla mitään sähköohjattua ilmaläppää, joka voisi olla jumissa?
Ja se on tosiaan reilusti pakkasen puolella, tulee hetkessä kova kuura päälle.
Konehuoneen puolelta jäässä, kabiinin puolelta ei.
Paineita ei mitattu auton käydessä... unohtui, kun rempattiin samalla muutakin.
Miten ne lämppärin ja ilmastoinnin kennot on sijoitettu, rinnakkain vai peräkkäin? Jos peräkkäin, niin voin sanoa että ei ole tukossa, koska ilmaa kyllä tulee sisälle reippaasti. Jos ne on rinnakkain, niin pitää arvatenkin purkaa koko auto, että pääsee putsaamaan?
Onko muuten ilmastoinnin kennolla mitään sähköohjattua ilmaläppää, joka voisi olla jumissa?
Tuossa olisi samankuuloinen vika olympiavolkkarissa: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=42488
Choke/kuristin oli hänellä vikana. Onko volkkarissanikin putken sisällä samanlainen, vai onko se paisuntaventtiili tässä sitä vastaava osa?
Choke/kuristin oli hänellä vikana. Onko volkkarissanikin putken sisällä samanlainen, vai onko se paisuntaventtiili tässä sitä vastaava osa?
Mielestäni 3B Passatissa ei ole paisuntaventtiiliä vaan höyrystinsukka. Sukka sijaitsee ohuemmassa putkessa huoltoventtiilin luona. Liitoskohdasta saa vaihdettua. http://www.pelicanparts.com/catalog/ima ... 7-M179.jpg
Mutta sukan jälkeen putken tuleekin "jäätyä", koska höyrystyminen tapahtuu tuossa sukassa.
Mutta sukan jälkeen putken tuleekin "jäätyä", koska höyrystyminen tapahtuu tuossa sukassa.
https://docs.google.com/file/d/0B6dKP8U ... cslist_api
https://docs.google.com/file/d/0B6dKP8U ... cslist_api
Onko noista mitään apua? Ohut putki jäässä, kuten näkyy. Sinisellä pultilla kiinnitetyn käikäleen läpi ei kylmä mene, eli siinä kai se tukos pitää olla... Kuulostaa juuri samalta kuin audimiehellä.
Sitten vaan metsästetään sellainen sukkaventtili.
Kiitokset avuista!
https://docs.google.com/file/d/0B6dKP8U ... cslist_api
Onko noista mitään apua? Ohut putki jäässä, kuten näkyy. Sinisellä pultilla kiinnitetyn käikäleen läpi ei kylmä mene, eli siinä kai se tukos pitää olla... Kuulostaa juuri samalta kuin audimiehellä.
Sitten vaan metsästetään sellainen sukkaventtili.
Kiitokset avuista!
Vanha venttiili oli metallitäytteinen malli...
https://docs.google.com/file/d/0B6dKP8U ... cslist_api
Uusi tilalle ja toimii.
Osa oli luettelossa nimellä paisuntaputki.
Paineet mitattiin korjauksen jälkeen:
https://docs.google.com/file/d/0B6dKP8U ... cslist_api
https://docs.google.com/file/d/0B6dKP8U ... cslist_api
https://docs.google.com/file/d/0B6dKP8U ... cslist_api
Uusi tilalle ja toimii.
Osa oli luettelossa nimellä paisuntaputki.
Paineet mitattiin korjauksen jälkeen:
https://docs.google.com/file/d/0B6dKP8U ... cslist_api
https://docs.google.com/file/d/0B6dKP8U ... cslist_api
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 32 vierailijaa