Homman nimi olisi uusia hieman ventoon jarruja. Tarkoituksena olisi laittaa vaihtaa alkuperäisten tilalle isommat eli vr6:sen jarrut vaihtaen samalla pulttijakoa. Et kysymys kuuluukin nyt seuraavasti. Etupäässä on vaihdettava olka-akseli, napa ja meneekö samalla ala-tukivarsi vaihtoon? Mites raidetanko. Onko samanpituinen vai riittääkö säätövara vakion raidetangon kanssa? Ja joku vilautti joskus aihetta, että vr6:sen etujarruiksi saisi menemään neloskoppasen 314mm jarrut. Tähän ilmeisesti tarvitaan satulan lisäksi se ns. kiinnitys rauta vai mitä? Eli aika helpolla pitäisi saada jarrut eteen. Toki samalla puslitan ja vaihdan nivelet uusiks samalla vaivalla.
Mites taka-akseli. Käytännössä kattoenhan se on sama vr6:ssa kuin tässä 2,0 litrasessa. Pois lukien, että 2,0 litrasessa on 4x100 pulttijako. Eikös sinne riitä ainoastaan 5x100 jarrulevyn vaihto, koska se toimi samalla pyörännapana. Jos en väärin muista. Saa oikaista. Ainakin mitä vaihdoin joskus vr6:seen levyjä taakse niin se toimi koko pakettina. Jarrulevyhän on saman kokoinen kummassakin. Vai onko siihen saatavilla isompia taka-jarrulevyjä?
Kiitos jo etukäteen vastauksista. Kuvat ja vinkit aiheista on aina yhtä mukava lueskella :)
Vw venton 2,0 CL jarrujen päivitys
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa