golf mk2 jom coilover ongelma!

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

golf mk2 jom coilover ongelma!

ViestiKirjoittaja muska_25 » 9.11.2013 17:09

Eli laitoin etucoilit paikoilleen ja kun auton laski takas renkailleen niin joustinlautaset jää irti korista eli nousevat ylös :0 eivät mene kireemmälle. Onko jollain ollut vastaavaa?

K0nzta_
-
Viestit: 123
Liittynyt: 23.3.2013 15:59

ViestiKirjoittaja K0nzta_ » 9.11.2013 17:34

jos meinaat sitä konehuoneen puolella olevaa lautasta niin se on ihan normaalia että se on muutaman millin irti korista. :) ota etukaaresta kiinni ja heiluttele autoa ylösalas, jos ei mitään kolinoita kuulu niin asennus ok.

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 9.11.2013 17:37

Kyllä muutaman millin ymmärrän, mutta minulla on puolitoista senttiä :0 onko noihin jotkin erilaiset ylälautaset kun itsellä alkuperäiset?

K0nzta_
-
Viestit: 123
Liittynyt: 23.3.2013 15:59

ViestiKirjoittaja K0nzta_ » 9.11.2013 18:00

alkuperäset lautaset käy ihan mainiosti :) kiristitkö iskarin yläpään tukikumihässäkän, jossa se laakeri samassa paketissa loppuun asti? onhan sulla jomin omat yläjousilautaset siellä kuitenki? konehuoneen puolelle tulevat osat tulee laittaa vain vakioiskareista sen laakerisysteemin lisäksi.

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 9.11.2013 18:45

Nää iskaritermit on vähä hämäriä mulle :D mutta siis iskarin osat ovat sininen jousi-alumiininen lautanen-kumitappilaakerihässäkkä-auton oma jousilautanen. Koitin kiristää niin paljon kuin pystyin, ei kiristy enempää :(

K0nzta_
-
Viestit: 123
Liittynyt: 23.3.2013 15:59

ViestiKirjoittaja K0nzta_ » 9.11.2013 18:47

mikäli tarkotat tuolla auton omalla jousilautasella sitä konehuoneen puolelle tulevaa lautasta, niin sitten on kaikki tarvittavat osat oikeassa järjestyksesä niin kuin pitääkin. nakkaappa kuva siitä yläpäästä, katellaan miten pahalta rako näyttää :)

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 9.11.2013 18:50

Prkl ehin jo lähteä auton luota pois, mutta yritän ensi viikon alusta käydä räpsimässä kuvan!

K0nzta_
-
Viestit: 123
Liittynyt: 23.3.2013 15:59

ViestiKirjoittaja K0nzta_ » 9.11.2013 18:53

laita vaikka yv jos ei ongelma ratkea. lähtökohtasesti kuitenkin kaikki on kunnossa jos ei ylimääräsiä kolinoita kuulu alustasta :P

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 9.11.2013 18:56

tehdään näin!

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 9.11.2013 19:08

Eikös tuohon tilanteeseen korjaustoimenpide ollut uudet kumiosat siihen iskaritolppaan, viimeistään jos alkaa kolisemaan.

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 9.11.2013 19:09

Aalsprait. Käyvätkö esim motonetin uudet kumiosat?

K0nzta_
-
Viestit: 123
Liittynyt: 23.3.2013 15:59

ViestiKirjoittaja K0nzta_ » 9.11.2013 19:16

käyvät, tais maksaa noin 13€/kpl kun itte viikko sitten vaihdoin. :) mutta jos se kumi ei laakereineen lenkkase iskarin varressa kun se hahlomutteri on kiristettynä ja ei jouset poksu kun kääntelee rattia niin ei pitäs olla tarvetta vaihtaa. vai onko sulla ne toisen malliset yläpäät, joissa se tukikumi kiristetään ihan tavallisella 21mm kantaisella mutterilla?

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 9.11.2013 19:17

Semmone hahloputkenpätkä, jossa sisällä kierteet on minulla, mutta se ei ole kiinni siinä kumitatissa. :o

K0nzta_
-
Viestit: 123
Liittynyt: 23.3.2013 15:59

ViestiKirjoittaja K0nzta_ » 9.11.2013 19:55

jees, eli samanlaiset kun mulla..herkästi pääsee aukeamaan kun johonkin monttuun ajaa jos sitä ei saa kiristettyä kunnolla. oikeita työkalujaki siihen myydän, mutta pitkästä hylsystä saa tehtyä helposti. ei sen siihen kumiin kuulukaan koskea, se mutteri kiristää sen laakerin iskarinvarteen. meneehän se mutteri tarpeeksi syvälle siihen kumihöskän syvennykseen, ettei vaan oo iskarista kierteitä mennyt loppupäästä ja sen takia se konehuoneen lautanen jää irvistämään

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 9.11.2013 20:02

siitä hahlomutterista jää pikkusen näkyviin, kun kumihöskän laittaa siihen päälle. en tiedä kuinka paljon sen sinne pitäisi piiloon jäädä.. tuleeko siis koneehuoneen puolella olevan lautasen päälle tulevan mutterin lisäksi muitakin muttereita? :o

K0nzta_
-
Viestit: 123
Liittynyt: 23.3.2013 15:59

ViestiKirjoittaja K0nzta_ » 9.11.2013 20:05

joo siis ei tuu muita muttereita, vähä epäselvästi selitin :D eikai sulla nyt sentään se kumihöskä lähe irti siitä iskarista kun se hahlomutteri on siihen kiristetty? :o

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 9.11.2013 20:07

kyllä se vetämällä siitä lähtee, ei varmaan pitäisi? :D

K0nzta_
-
Viestit: 123
Liittynyt: 23.3.2013 15:59

ViestiKirjoittaja K0nzta_ » 9.11.2013 20:13

eihän sen pitäs... :D laitappa yv:llä sun sähköpostiosote, käyn tallilla nappaan sulle pari kuvaa niistä yläpäistä miltä niitten pitäis ja ei pitäis näyttää. puhelimella kun ei saa tähän liitettyä.

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 9.11.2013 21:09

Elikkä laakeri uupuu näköjään kokonaan. kai se on maanantaina mentävä hakemaan uusi kumitappilaakeritötterö..

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 14.11.2013 17:02

Nyt on laakerikumihässäkät vaihdettu ja istuu hyvin! Kiitoksia avusta (:

hippi
-
Viestit: 1442
Liittynyt: 22.9.2003 7:57

ViestiKirjoittaja hippi » 24.6.2014 21:59

lainataas tätä ketjua..

mitenkäs golf kakkosessa kuuluu kasata noi takaiskarien yläpäät..

sovitellut ja sorvaillut, mutta en mieleistä saa :)

jos joku viitsii kerros kerrokselta kertoa niin iso kiitos, hassua sinänsä että ennenkin asentanut moiset, mutta ei nyt lähe :)

edit. tuleeko se ylempi tukikumi kapeampi ja sileä puoli koriin päin? alempi kumihan menee "uritettu" ja leveämpi puoli koriinpäin. jos ylempi asennetaan kuvailemani kaltaisesti jää kierrettä senverran, että saan vielä sen kaiken ylimmän aluslevyn kiinni.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 25.6.2014 0:19

Oletko kasaamassa vakio-osilla vaiko esim. asentamassa alustasarjaa?

Itsellä ainakin tuli JOMin coilien mukana aivan väärän mittaiset holkit joilla sitä ei saanut oikein kasattua vaan joutui käyttää alkuperäistä holkia... (cordoba kyseessä mutta sama yläpään kiinnitys kuitenkin)

Mielestäni molemmat kumit tulee "uritettu" puoli koria vasten.
https://www.youtube.com/watch?v=PkWKuipqJns olisko tuosta mitään apua?

hippi
-
Viestit: 1442
Liittynyt: 22.9.2003 7:57

ViestiKirjoittaja hippi » 25.6.2014 9:10

Niin minustakin ne tulee uritetut puolet koriinpäin.
Mites kun jousilautasen alla on n 10mm korkea holkki, joka tulee iskarinvarressa olevaan huulloksen ja jousilautasen väliin. Mikä on sen tehtävä?

Jos sen jättää pois niin tämä jousilautasen päälle tuleva pidempi holkki menee "pohjemmalle" ja täten jättää kierreosuutta enemmän. Tällöin kumit asennettuna uritetut puolet koriinpäin, eli oikein saan kasattua koko paketin.
Jos tuo edellämainíttu 10mm holkki on paikoillaan ei kierrettä jää riittävästi.

onko sillä pikkuholkilla siis mitään virkaa :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 19 vierailijaa