Tekniikkavaihdon tekniikanvaihto..

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Jankoo
-
Viestit: 118
Liittynyt: 12.4.2014 18:42

Tekniikkavaihdon tekniikanvaihto..

ViestiKirjoittaja Jankoo » 12.4.2014 19:11

Elikkäs olis tollanen kakkis tiedossa tutulta joka on muutoskatsastettu bensasta VAPARIdieseliksi.. (JP). Ja nyt olis tarkoitus muutosakatsastaa se ahdetuksi dieseliksi. (JR)

Onkohan tuommonen mahdollista.. Kun nyt äkkiä maalaisjärjellä mietittynä sen pitäisi nollata nuo tuon vaparidieselin muutosprosentit.. Vissiin TD:n jarrut ainakin tarvitsee sitten vaihtaa. Ja Vertailulappu maahantuojalta..

Tämänhetkisissä papereissa sanotaan näin: TODISTUS ANNETTU TODISTUKSELLA 583410-3 TYYPPIKATSASTETULLE AUTO- MALLILLE MALLIMERKINNÄN MUUTOKSEN JOHDOSTA LIIKENNEMINISTERIÖN PÄÄTÖKSEN NO. 7300/70/84/1.10.1984 MUKAISESTI.
LTJ-mallimerkintä: 2D GOLF C-1600-19-E-G/2470
Ajoneuvoon vaihdettu VW-diesel moottori tyyppi JP teho 40kW
Vaihdettujen osien määrä 31.05.2011 yhteensä 29.0%

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 12.4.2014 19:19

Moottori jo kerran vaihdettu niin ei koneen uudelleen vaihto vaikuta prosentteihin enää.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 12.4.2014 20:03

Vaikuttaa ne sen verran että jos prosentit on laskettu vanhojen prosenttisääntöjen mukaan niin nyt ne lasketaan uusien sääntöjen mukaan. Vaikuttaa äkkiseltään toi 29% aika suurelta että voi prosentit jopa laskea.

Jankoo
-
Viestit: 118
Liittynyt: 12.4.2014 18:42

ViestiKirjoittaja Jankoo » 13.4.2014 0:36

No näin mäkin tämän asian ajattelin. Entäs kun mulla on tuo td kone jo itsellä eikä mitään tietoa autosta josta se on otettu. Eli tarviiko ns. kanta-autosta olla mitään tietoja tälläisessä tilanteessa jossa laiteetaan kone jolla autoa on myyty tehtaalta. Ja tarviiko auto penkittää vai riittääkö maahantuojan tekemä vastaavuustodistus?

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 13.4.2014 11:26

Entäs kun mulla on tuo td kone jo itsellä eikä mitään tietoa autosta josta se on otettu.

Joku virkailija saattaa haluta esim. runkonumeron autosta josta moottori on otettu, joku toinen taas ei.
Tätä kannattaa tiedustella konttorilta jossa olet ajatellut leimata autosi.
Eli tarviiko ns. kanta-autosta olla mitään tietoja tälläisessä tilanteessa jossa laiteetaan kone jolla autoa on myyty tehtaalta. Ja tarviiko auto penkittää vai riittääkö maahantuojan tekemä vastaavuustodistus?

Viilaan pilkkua sen verran että ns. "kanta-auto" on se, johon olet moottoria vaihtamassa.
Selvityksessä jossa kerrot mitä olet autollesi tekemässä on hyvä mainita esim. "ajoneuvo muutettu vastaamaan mallia VW GOLF CL-xxxx-19-E-G/2470" < tuohon siis TD-Golfin LTJ-mallimerkintä. Kerrot moottorin tiedot, mitä osia alustaan ja jarruihin ollaan muutettu että se ollaan saatu vastaamaan TD-Golfia.
Jos et ole muuttanut/virittänyt moottoria, penkitystodistusta ei tarvita.

Jankoo
-
Viestit: 118
Liittynyt: 12.4.2014 18:42

ViestiKirjoittaja Jankoo » 13.4.2014 12:45

Selvä homma. Näillä eväin koitetaan autoa muutoskatsastaa. kiitos paljon!


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 27 vierailijaa