Takajarrusatulat vaijerein joihin menee 28mm paksut levyt?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Takajarrusatulat vaijerein joihin menee 28mm paksut levyt?

ViestiKirjoittaja Jultsu » 4.4.2014 20:35

Tahtoisin siirtää edessä olevat 330x28 jarrulevyt taakse ja hankkia eteen jotain vielä isompaa lerpaketta. Ongelmaksi tulee takasatuloiden etsintä, kässäri on vaijerilla ja kaksia satuloita en halua modata kiinni. RS-audin levytkin ovat "vain" 22mm paksuja, ja uudemmat raskaamman kaliberin VAGgineet ovat järjestäen sähkökässärillä.

Apuja? Ei tarvi siis olla vag-konsernin satula, jos sen vaan saa järkevästi adapterein kiinnitettyä tuohon 3BG passatin takaolakkeeseen.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 4.4.2014 23:25

Jospa vaan ostaa suosiolla järkevämmän kokoiset levyt.

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 5.4.2014 0:01

Toiset meistä tykkää harrastaa niitä 20" kiinatina-barzettoja, minä taas saan kiksini siitä kun auto ei näytä kebabimperiumin omistajalta ja vanteiden takaa löytyy muutakin kuin tyhjää.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 5.4.2014 1:38

Eikös rs6 takakannakkeet olisi aika lähellä, ulkonäöllisesti pitäisi mennä vaijertoiminen satula kiinni ja niissä käytetään 28mm paksua levyä, tosin pitkästi yli 300mm halkaisijaltaan.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 5.4.2014 9:33

Tarkoitin lähinnä että jos hivenen paksuudesta tinkii, niin alkaa löytymään vaihtoehtoja.

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 5.4.2014 10:01

Tarvitsen siis sekä satulat että kannakkeet, ja noissa C6-korin ärrässissä on sähkökässärit, ei käy tähän projektiin.


Paha lähteä paksuudesta tinkimään kun oli tarkoitus nimenomaan hyötykäyttää jo olemassa olevat etulevyt. Tosin nyt kun rupesin asiaa tutkimaan niin en tahdo löytää yli 330mm levyjä jotka olisivat vain 28mm paksujakaan, eli jääköhän tämä projekti jo idea-asteelle. Satulaan voisi nippanappa mennä 32mm paksut laikat joista on sitten jo reippaasti enemmän tarjontaa, mutta vaatisiko se sitten uusien jarrupalojen kevyttä sutimista ja mahdollisesti satulan sisäpuoleltakin viilaushommia.

Pitääkö tuossa satulaan sovituksessa ottaa lämpölaajenemista huomioon? Näiden 28mm kiekkojen kanssa kun jää se 2mm rakoa per puoli paksuussuunnassa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 35 vierailijaa