Ongelmana on ollu tuo yleinen veden "varastoituminen" mattojen alle. Vieläkin tulee ja paikka tiedossa eli muut normipaikat korjattu mutta ovien tiivisteistä vielä tihkuu. Keskuslukot ym. sekoilee eli boksi taitaa olla ottanut itseensä.
Noh, tästä on seurannu auton akun tyhjeneminen eli pari päivää kun seisoo niin ei käynnisty. Virtamittarilla kaikki sulakkeet paikallaan ja auto sammuksissa, virrankulutus 0,40A. Ilman tuon mukavuusboksin ja radion sulakkeita virrankulutus 0.28-0.30A luokkaa eli vähän tuo boksi tuntuu syövän. Otinpa sitten kaikki sulakkeet pois mitä sulakeboksista löyty sekä piuhat irti jälkixenoneilta sekä jälkiasennetusta Webastosta. Eli ei pitäis enää mihinkään kulkea virta, vai kulkeeko? Virrankulutus näyttää 0.21A. Tempasimpa vielä laturiltakin piuhat veks mutta ei vaikutusta eli laturi kunnossa.
Mitä olen noita lukenut että 0.21 ampeeria on ihan liikaa, virrankulutus pitäisi olla ennemminkin jotain luokkaa 10-50 mA. Virrat mitattu 10A alueella ja näyttö tuossa 0.40-0.20 alueella liikkuu eli alue on kohdillaan.
Mahtaako keneltäkään löytyä vinkkiä mistä tuota virransyöntiä voisin lähteä paikallistamaan. Vai onko niin että tuon boksin johdotus tai itse boksi vielä syö jollain lailla virtaa?
Mukavuustoiminnot ja akun tyhjeneminen, Passat 3bg
Valvoja: ffp jäsenet
Nostetaas tätä threadia vähän. Itellä 3B:ssä sama ongelma syö akun tyhjäksi. Paikannettu sen verta että kaikki sulkkeet on ollu pois sekä releet eikä vaikutusta. Hyttiin akulta menevän pienen punaisen kaapelin tai pääsulakkeet kun ottaa irti niin virransyönti loppuu. Eli mikä sisällä oleva vempain voisi akun purkaa ? Varashälytin tai keskuslukko kenties ? Keskuslukko ainakin pelaa normaalisti.
Itse aikoinaan tapasin kuivatella autoa tallissa kaikki luukut auki. Silloin havaitsin, että jos joku ovista oli auki, niin virtaa meni 0,3 A vaikka kaikki valot olivat sammuneina. Ovien sulkeminen lopetti virrankulutuksen. Luulisin että joku ohjainboksi tai väylä jäi aktiiviseksi.
Nyt jos sinulla on jonkin oven mikrokytkin hajalla, niin tällöin ohjainboksi luulee oven olevan auki. Tuo selvinnee kokeilemalla ovikahvoista ovatko ovet oikeasti lukossa.
Nyt jos sinulla on jonkin oven mikrokytkin hajalla, niin tällöin ohjainboksi luulee oven olevan auki. Tuo selvinnee kokeilemalla ovikahvoista ovatko ovet oikeasti lukossa.
Jos on matot märkänä ja vettä väärissä paikoissa, voipi kuluttaa kosteuden takia kulkemalla johtosarjasta melkeen minne vaan josta vain maata saa. Boksi ei välttämättä ole ottanut itseensä vaan johtoja voipi olla poikki. Ittellä oli pari johtoa murentunut poikki, isoveljeltä enemmänkin. Tarkasteluun lattialla kulkevat johtosarjat. Molemmilla tyhjäsi akkua ainakin jonkinverran.
Nuo ovien sisäpeltien tiivistäminen onnistuu kohtuudella ikkunoiden ja ovien tiivistämiseen tarkoitetulla D-profiililla. Ensin tiivistelin tiivisteliimalla tms. muttei kerennyt kuivua ennen seuraavia sateita eikä jäänyt pitäväksi.. Tietty jos ei irrota peltiä vaan pistää mäskin sen päälle saumaan niin saattaa pitääkkin.
Edit: Pioneerin perässä oli tollanen pitkänmallisen liittimen paikka.
Nuo ovien sisäpeltien tiivistäminen onnistuu kohtuudella ikkunoiden ja ovien tiivistämiseen tarkoitetulla D-profiililla. Ensin tiivistelin tiivisteliimalla tms. muttei kerennyt kuivua ennen seuraavia sateita eikä jäänyt pitäväksi.. Tietty jos ei irrota peltiä vaan pistää mäskin sen päälle saumaan niin saattaa pitääkkin.
Edit: Pioneerin perässä oli tollanen pitkänmallisen liittimen paikka.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa