Golf III Puhallin

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Mizka91
-
Viestit: 76
Liittynyt: 14.8.2010 12:22

Golf III Puhallin

ViestiKirjoittaja Mizka91 » 10.9.2010 21:04

Eli Golfista katosi puhallus kokonaan.. Ensin ei toiminu tasot 1 ja 3 mutta nyt katosi 2 ja 4 tasotkin. Puhaltimen säädin on viime aikoina kuumenunut erittäin kuumaksi. Käräytin just sormenkin kun otin säätimen auki... Onko kellään tietoa mikä vikana? Onko vika siinä säätimessä olevassa koskettimessa vai oisko relemahdollisesti rikki??

Sitten ois kanssa sellanen, että puhallusta ei ole missään vaiheessa tulut ollenkaan keskitasolle... Aina kun säätimen kääntää keskitasolle kuuluu säätimestä kovahko naksahdus...

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 10.9.2010 21:29

puhaltimen esivastuspaketti on rikki jos ei alkuunkaan puhaltanut kaikilla nopeuksilla. Voihan se säädinkin olla mutta ensin vaihtaisin esivastuspaketin.Ja siihen säätöön niin siellä on joku vaijeri poikki tai vaijerin kiinnike rikki.

Jibbo
-
Viestit: 7
Liittynyt: 24.1.2009 11:42

ViestiKirjoittaja Jibbo » 23.1.2011 13:28

Missä tuo puhallin sijaitsee fyysisesti MK3:ssa?

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

ViestiKirjoittaja A-j-P » 23.1.2011 13:31

Pelkääjän jalkatilassa...

golffarmari
-
Viestit: 28
Liittynyt: 26.10.2010 5:05

ViestiKirjoittaja golffarmari » 23.1.2011 13:57

siis täähän on täsmällisesti sama vika kun mulla. Kysyinkin samaa eilen täältä ja ehdotettiin että tsekkaan ton säätimen kunnon. Mut kun "cool blue" sanoo että vois vaihtaa esivastuspaketin niin kuinka se onnistuu tai siis missä se on?

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

ViestiKirjoittaja A-j-P » 23.1.2011 15:16

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=14 ... men+vastus

Nii sitä hakuakin olisi suotavaa käyttää, lämppärin puhaltimista kyllä löytyy jo juttua paljon kun viittii vaan hakua käyttää

ElektrikMekanik
-
Viestit: 209
Liittynyt: 25.12.2010 7:22

ViestiKirjoittaja ElektrikMekanik » 26.1.2011 4:43

Vikaa voi olla myös itse säädinnupissa, yhdessä Golfissa sulasi nupin muovi. Jonkun sortin tyyppivika.

Mikuski
-
Viestit: 80
Liittynyt: 13.1.2006 10:43

ViestiKirjoittaja Mikuski » 29.1.2011 13:13

Säädin liikuttaa s:n mallista kupariliuskaa kehällään, ja kun tuon s:n kontakti käy heikoksi , voi joku nopeuksista lakata toimimasta, kun virta ei kulje sen läpi. Tuo säädin rupeaa myös lämpenemään heikosta virran läpäisystä johtuen, eli mitä isömman nopeuden laittaa päälle, sitä enempi lämpenee, kokemusta on.

Meksu_
-
Viestit: 26
Liittynyt: 10.8.2011 19:56

ViestiKirjoittaja Meksu_ » 12.9.2011 16:02

Tarviikos tuossa kolmoskopassa irrotella jotain että pääsee vaihtamaan tuon puhaltimen?

Teki perin kummallisen tempun kun puhallin lopetti toimintansa ihan varottamatta. Poltti sulakkeen ja en tiedä vielä mitä muuta mutta palaneen käryä tuli vielä sulakkeen poiston jälkeen.

Voiko tuo antaa jotain vikakoodia kun samassa rytäkässä alkoi vilkkumaan moottorin vikavalokin?

eramika
-
Viestit: 69
Liittynyt: 7.9.2011 9:24

ViestiKirjoittaja eramika » 12.9.2011 21:13

Oon tuollaisen joskus vaihtanut eli vänkärin jalkatilasta pitää irrottaa suojamuovi on muutamalla ruuvilla kiinni. Puhallin irtoaa muistaakseni pyöräyttämällä.. Omassani oli puhaltimenmoottori mennyt sököksi hiilet kulunu. Hiiliä voi koittaa vaihtaa, mutta suosittelen että ostat vaikka romuttamolta käytetyn vastaavan.

Meksu_
-
Viestit: 26
Liittynyt: 10.8.2011 19:56

ViestiKirjoittaja Meksu_ » 13.9.2011 6:51

Kävin jo eilen ostamassa uuden puhaltimen ja etuvastuksen. Kokeilin niitä paikalleen mutta eipä lähtenyt toimimaan. Mistäköhän kannattaisi seuraavaksi lähtee hakemaan vikaa? Voisiko siinä säätimessä olla vikaa?

Krizuu
-
Viestit: 216
Liittynyt: 27.7.2010 23:03

ViestiKirjoittaja Krizuu » 13.9.2011 7:37

lämmönsäätöpaneeli. se koko höskä mis on vaijerit ja johot kiinni.

Tumi
-
Viestit: 357
Liittynyt: 7.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Tumi » 13.9.2011 8:14

Pystyykö puhaltimen säätimen kuumenemista korjaamaan puhdistamalla vai joutuuko laittamaan säätimen tai koko paneelin uusiksi?

Krizuu
-
Viestit: 216
Liittynyt: 27.7.2010 23:03

ViestiKirjoittaja Krizuu » 13.9.2011 11:46

uskosin et järkevintä hommata uus paneeli, purkaamolla maksaa kympin tai pari, marmorilla enemmän..

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 13.9.2011 11:52

Sitä S mallista pellin liuskaa on ollut myös tehty jostain rosterista tms.
Caddyssä oli joskus samaa kosketushäikkää siinä säätimen kontaktissa.
Kuumeni välillä pirusti.
Umpikeula passatista varaosia tönkiessäni tuli vastaan iloinen yllätys kun ei ollutkaan kuparilipare.
Ja moitteettomasti sen vaihdon jälkeen toiminut.

Jazka87
-
Viestit: 45
Liittynyt: 30.12.2013 14:20

ViestiKirjoittaja Jazka87 » 17.1.2014 23:02

2viikkoa kesti siitä kun vaihdoin esivastuksen ja se kärähti, kiva palaneen käry tuli kabiiniin, nyt on sit toinen vastus jo menossa...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 18.1.2014 0:03

Uuskin esivastus menee jos moottori jumittaa.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 18.1.2014 7:37

Golffissa piti aikonaan putsailla puhallin kun rupes jumittamaan,(piti välillä nyrkillä takoa moottorin päätä) ei tosin polttanut vastuksia

Painilmalla putsaus ja crc:tä akselille niin puhallin toimii vuoden/pari ilman jumittamista/vinkumista........ oletteko huomanneet että Golffissa toimii moni asia nyrkillä iskemällä? Omassa ex farkussa kuskinpuolen takavalo , bensapumppu (ennekuin levisi kokonaan), sisäpuhallin :)

Jazka87
-
Viestit: 45
Liittynyt: 30.12.2013 14:20

ViestiKirjoittaja Jazka87 » 18.1.2014 23:03

Aikani kuluks putsasin paineilmalla puhaltimen ja öljysin akselin :P


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 27 vierailijaa