Passat 3BG vilkkurele oireilee

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Vaggi
-
Viestit: 30
Liittynyt: 7.8.2010 13:00

Passat 3BG vilkkurele oireilee

ViestiKirjoittaja Vaggi » 23.5.2013 21:36

Vilkkurele pitänyt silloin tällöin nakutusta keskenään, tänään vaihdoin uuden, nakutus jatkuu. Vilkut eivät välähtele napseen mukaan, ärsyttävä vika kuitenkin. Napsaa esim. rattia käänettäessä, vilkun käytön jälkeen jne. Osaisiko joku kertoa mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään? Vilkut siis toimivat muuten niin kuin pitääkin.

tumpu
-
Viestit: 104
Liittynyt: 24.6.2009 9:43

ViestiKirjoittaja tumpu » 23.5.2013 22:40

Vika piilee vilkkuviiksessä. Uusi viiksi paikalleen (Vakkarilla jos mahdollista) ja homma hoidossa =) Mitään haittaahan tuosta ei ilmeisesti ole, naputtelee vaan itsekseen..

Vaggi
-
Viestit: 30
Liittynyt: 7.8.2010 13:00

ViestiKirjoittaja Vaggi » 23.5.2013 22:43

Kiitos Tumpu! Vähän epäilinkin näin olevan, tai siis pelkäsin. Vilkkuviiksi vakkarilla paikoillaan, ja hinta pelottaa :(

Vaggi
-
Viestit: 30
Liittynyt: 7.8.2010 13:00

ViestiKirjoittaja Vaggi » 23.5.2013 23:11

Onko kellään tietoa käykö tämä: Vilkkuviiksi VAG GolfBora+Crui 48-8663 Vasen vilkkuviiksi jos vakionopeudensäädin [1996 - 2005] 39.90 €?

Tuote Motonetin Passat luettelosta, mutta GolfBora sopivuudella.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 23.5.2013 23:14

Ton ikäisissä on noita samoja viiksiä käytetty monissa eri malleissa.

Vaggi
-
Viestit: 30
Liittynyt: 7.8.2010 13:00

ViestiKirjoittaja Vaggi » 23.5.2013 23:15

Jep, soittamallahan tuo varmaan varmistunee.

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 26.5.2013 11:10

Elektroniikan puhdistusainetta sinne viiksen juureen ja paineilmaa perään. Pääsee halvemmalla. Omasta puhdistin joku 4-5 vuotta sitten eikä ole oireillut sen jälkeen.

Vaggi
-
Viestit: 30
Liittynyt: 7.8.2010 13:00

ViestiKirjoittaja Vaggi » 26.5.2013 11:22

Okei ;) Taidanpa koittaa puhdistusta ennen ratin irroittamista, käsittääkseni se pitäisi irrottaa viiksen vaihdon yhteydessä...

Hihhuli
-
Viestit: 106
Liittynyt: 6.5.2005 0:15

ViestiKirjoittaja Hihhuli » 2.11.2013 2:22

Vilkkuviiksessä on kaksi liukuvilla kuparipinnoilla varustettua kytkintä vilkkutoiminnossa. Ajan mittaan liukupinnoilta kuluu kuparia, joka sekoittuu voiteluvaseliiniin. Siitä muodostuu kuparitahnaa, joka muodostaa johteen kontaktipintojen välille. Tästä johtuu naputus.

Pelle Peloton voi korjata vian puhdistamalla liukupinnat huolellisesti ja rasvaamalla ne uudestaan. Roope Ankka vaihtaa koko viiksen.

Pintojen puhdistuksella viiksi toimii todennäköisesti vielä vuosia. Omassa 140tkm ajetussa autossa liukupinnat olivat niin kuluneet, että uusi viiksi oli pitkässä juoksussa ehkä fiksumpi vaihtoehto


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa