Mikä on tuning valojen teho verrattuna alkuperäisiin valoihin? Tietysti autokohtaista, mutta yleisesti. Paras olisi jos joku osaisi kommentoida Seat Leon 1M valoja. Autossa on tällä hetkellä jotkut tuning valot, jotka ovat aika surkeat. Pitkilläkin on projektori valot, eikä ne juuri valaise. Alkuperäisiä en saanut auton mukana.
Kannattaako siis hommata alkuperäiset vai olisiko noista dectane dayline valoista mihinkään?
Tuning valojen teho
Valvoja: ffp jäsenet
Oletko hankkinut kunnon polttimot niihin? Jos niissä on mukana tullut jotkin halvat kiinan halogenit on ero merkkihalogeniin huima. Pelkästään ero sillä halvimmalla H7 polttimolla (3-4e) vähän kalliimpaan Boschiin, Philipsiin jne on huomattava. Sitten erikseen nämä Night Breakerit jne.
Mutta on niissä varmasti surkeitakin projektoreja olemassa, en sitä väitä.
Mutta on niissä varmasti surkeitakin projektoreja olemassa, en sitä väitä.
Ne vähät luetut kommentit noista tuning-valoista on jättänyt minulle mielikuvan alkuperäistä heikommasta valotehosta. Mutta polttimoista, H4-osastolla ainakin Boschin halogeenit on toimineet minulla hyvin(ne kaikki 1 pari). Valotehoa on keskivertoa paremmin ja kestävyys ihan omaa luokkaansa. 2,5 vuotta on olleet samat polttimot Boschilta nyt paikallaan ja valot on releytetty suoraan akulta. Muut polttimot kestivät vaihtelevasti 2kk-12kk. GE normaalit/+30% olivat hyviä valoteholtaan ja kestoltaan, Night Breaker paras valoteholtaan(heikoin kestoltaan 2kk). Philipsit kestävät sen verran, mitä voi %-merkinnästä päätelläkin paketin kyljestä, 4-8kk. Valoteho ei sen kummaisempi 60% Philipseillä kuin muillakaan. Boschit vaihdan nyt talveksi uusiin vain sen takia, että tuohon aikaan on jo kellertävyyttä alkanut tulemaan valon väriin. Joten valotehoa hakiessa, Nightbreakerit paikalleen. Muussa tapauksessa parhaana kompromissina valotehon/keston suhteen suosittelen Boschia testaamaan muutenkin kuin H4 kantaisena.
Missään vastaantulleissa tuning valoissa (Leoniin) ei ole pitkille projektorivaloa. Netistä löysin, miten joku on itse sellaiset tehneet. Voisiko vaan olla, että siellä on vääränlainen/huono projektori kaukovalokäyttöön. Toinen näyttää vielä todella alas, vaikka on säädetty niin ylös kuin saa. Ei polttomoiden vaihto juuri auttanut.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”