Katalysaattori Corrado G60

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Elite
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 16.8.2010 22:14

Katalysaattori Corrado G60

ViestiKirjoittaja Elite » 16.8.2010 22:17

Onko kaikissa G60 Corradoissa katalysaattori vakiona?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 16.8.2010 22:38

On, PG-moottori on vähäpäästöinen.

Elite
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 16.8.2010 22:14

ViestiKirjoittaja Elite » 16.8.2010 22:45

No sitten selittyy varmaan osin tuo tehojen puute.
Itselläni ei ole katalysaattoria. Tarvii tarkistaa roikkuuko lambdan johdot vielä jossain.
Tuleeko lambda katalysaattoriin vai ennen/jälkeen?

samza
ffp jäsen
Viestit: 1618
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 16.8.2010 22:48

juuri ennen kattia on lambda. Katalysaattorin puuttuminen ei vaikuta tehoihin, mutta lambda sitten sitäkin enemmän

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 17.8.2010 6:51

Itsellä on kylläkin lambda katalysaattorissa. Vm -91 tuo oma g60.
Jos siellä ei lambdaa ole ,niin kulutuksen pitäis käsittääkseni olla jotain melko taivaallista.
Ettei siellä olis katin tilalle vaihdettu suora putki missä on myöskin lambdalle paikka ja näin ollen myös se lambda.

z4m1
-
Viestit: 8
Liittynyt: 2.7.2013 20:46

ViestiKirjoittaja z4m1 » 2.7.2013 20:54

Lainataan vähä tätä ketjua..

Corradon ehkä tulevana omistajana kysyisin et onko kaikki corradot "vähäpäästöisiä"? tekniikasta riippumatta?

Ja sellanen vielä et mihis alustaan noi vehkeet perustuu, kun aikalailla erilaisia vastauksia tuntuu löytyvän? Eli siis kakkos vai kolmos koppaseen golffiin? Ja jossain on passatin taka-akseleistakin puhuttu..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.7.2013 21:29

Kakkos- ja kolmosgolfiin ja kutoskoneisissa on samaa akselia kun passatissa. Varmaan jotain muutakin.

z4m1
-
Viestit: 8
Liittynyt: 2.7.2013 20:46

ViestiKirjoittaja z4m1 » 2.7.2013 22:36

Enempi kiinnoistaisi toi katti juttu ja etuakselisto :D

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.7.2013 0:35

Jos löydät KR-moottorilla niin se ei ole vähäpäästöinen. PG:tä on sekä että, mutta luulen että ei-vähäpäästöiset on harvassa.

Mitä etuakselista?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 3.7.2013 4:18

1.8 16V ja G60 on ainakin kakkiksen etuakselistolla. Kuten myös taka-akselistolla (joku vahvike siinä taisi olla vrt. karvalakkigolfin akseliin, mutta enivei. EI ole mikään VR6-akseli...).

VR6 sitten kolmosen (VR6 daa?) etuakselistolla. Passatin tukivarret on pidemmät.
Taka-akseli sama kuin VR6 mk3:ssa, ainakin varaosanumeron perusteella (1H0500051Q). Passatissa taas 3A0500051.

2.0 16V:sta ei tietoa? Villi veikkaus, että samat osat kuin 2.0 16V mk3 GTI?

Ohjauksen osat on noissa uudemmissa (ainakin VR6) erilaiset kuin vanhemmissa (1.8 16V & G60). Eli uudemmissa mk3:n osaset, vanhemmissa mk2:n?

Ja mitä noihin katteihin tulee, niin katit taitaa olla tehtaalta about kaikissa (pl. KR?). Se, mitä otteessa lukee - tai tänäpäivänä Trafin tietokannassa - on toinen juttu.
Muutamia VR6:siakin on "lipsahtanut" papereihin ei-vähäpäästöisiksi, etenkin Jenkki-muuttoautoista.
Kaverilla oli aikoinaan ei-vähäpäästöinen G60, kun taas oma vuoden vanhempi G60 oli vähäpäästöinen.
Että ihan tuurissaan taitaa olla, että mitä siellä papereissa lukee.
Mutta enemmän tosiaan on vähäpäästöisiä kuin noita "lipsahduksia".

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 3.7.2013 6:55

Niin ja tosiaan vaikka niissä papereissa (rekisteriotteessa) ei lukisikaan vähäpäästöinen niin trafin tietokannasta se merkintä voi silti löytyä.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 3.7.2013 13:30

Ei taida tänä päivänä lukea enää oikein missään rekisteriotteessa päästöistä mitään.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.7.2013 13:39

Jos ei lue, niin selviääkö asia konttorilta vai huoltotiskiltä?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 3.7.2013 13:41

Veikkaisin että konttorilla on paremmat yhteydet Trafin tietokantaan. Voi selvitä vaikka ihan puhelimitse katsastuskonttorilta rek.nro:n perusteella.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 3.7.2013 13:55

Tai tarkistaa tuolta.

z4m1
-
Viestit: 8
Liittynyt: 2.7.2013 20:46

ViestiKirjoittaja z4m1 » 3.7.2013 19:58

Oho tulipas paljon vastauksia, kiitos niistä :D

Sit viel sellane kyssäri et onko noita corradoja saanu joskus ilman abs:siä?
Mieluiten ois kiva saada sellanen kulkine hommattua jossa ois mahd. vähän rikkimeneviä osia :D Nykysestä 3bg päskätistä menny jo nii montaa eri anturia..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.7.2013 20:08

Kohtuullisen harvoin ABS-yksiköt hajoaa ja jos anturi menee niin uusi on jotain 25 €.

Mutta kyllä niitä lukkiutuvillakin jarruilla on tehty.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 3.7.2013 20:51

Jos auton särkyminen pelottaa, kannattaa siirtyä vaikka polkupyörään.

z4m1
-
Viestit: 8
Liittynyt: 2.7.2013 20:46

ViestiKirjoittaja z4m1 » 3.7.2013 21:03

Ei se särkyminen pelota, jos jotai menee rikki ni se korjataan.

Mut se kyllä ärsyttää ku uudemmista autoista menee rikki sellasia osia mitä vanhemmista ei edes löydy. :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 4.7.2013 0:29

Mulla oli -89 G60 ja siinä oli ABSit ainakin. Olikohan niin että joissain ihan alkupään karvalakkimalleissa oli ABSit optiona, mutta niihinkin ne on kyllä melkein kaikkiin ruksattu.

Harvoin noista ABSin yksiköt tosiaan hajoaa ja niitäkin löytyy purkuosina hyvin. Että kallista remonttia ei ole tiedossa kuin moottorin puolesta, jos G60:n tai VR6:n hankit. ;)

juhema
-
Viestit: 162
Liittynyt: 23.7.2003 12:28

ViestiKirjoittaja juhema » 4.7.2013 10:46

Itselläni on -89 16v (KR) "karvalakki" jossa ei ABSeja, ei kattia, ei kattoluukkua eikä sähköikkunoita. Eli mahdollisimman vähän rikkoontuvia osia :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 4.7.2013 14:06

Ja oikein kun pinnistän muistiani, niin olikohan -90 vai -91 eteenpäin kaikissa ABSit ihan vakiovarusteena.

juhema: onko sulla veivillä toimiva spoilerikin? ;)

Heze
-
Viestit: 479
Liittynyt: 23.7.2003 12:14

ViestiKirjoittaja Heze » 5.7.2013 10:43

Mulla on -91 KR koneella ja ei vähäpäästöinen, Belgian malli. Siitä erikoinen, että tuo on jo facelift (-92) mallia ja vielä KR kone. ABS:t on.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa