Eikö G3 gti:n alustasarja sovi G3 1.8 gl:ään?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

ctarys
-
Viestit: 3
Liittynyt: 29.10.2012 17:29

Eikö G3 gti:n alustasarja sovi G3 1.8 gl:ään?

ViestiKirjoittaja ctarys » 26.6.2013 0:12

Ostin mk3 gti golffin alustasarjan (KW variante 1), etuiskarit menivät ongelmitta kiinni, mutta takaiskarit eivät.

Vakiotakaiskarin yläpäässä on pidempi kierre (kuin KW:ssä) johon tulee jousilautasen jälkeen metalliholkki ja mutteri jolla se tulee kasaan. Metalliholkin ympärille tulee kumiholkki, joka siis jää renkaan puolelle kaarta (ilmeisesti vaimentaa jousilautasen kolinaa kaarta vasten).

Tässä vaiheessa kun KW:n iskari on kasattu samoin miten vakio^ ja laitetaan iskaria paikalleen kaareen/yläpäähän, niin kierrettä on niin vähän, ettei siihen mahdu enään yläpuolelle toista kumiholkkia (peräkontin puolelle yläpäätä), eikä muttereita, eikä prikkoja.


Onko gti golffin takaiskarit siis todella erilaiset kuin 1.8 gl:n?
Ja mitäköhän tässä vaiheessa pitäis tehdä? Pitäiskö tota kumiholkkia vaan kylmästi leikata pienemmäks tms.?

mosir
-
Viestit: 419
Liittynyt: 16.2.2007 8:40

ViestiKirjoittaja mosir » 26.6.2013 9:09

Ei ole eroja.

Paha sanoa ilman kuvaa että mikä mättää.

ctarys
-
Viestit: 3
Liittynyt: 29.10.2012 17:29

ViestiKirjoittaja ctarys » 28.6.2013 15:40

Noniin homma selvisi, eli olin laittanut takaiskareihin päälle vielä vakioalustan jousilautaset. Mutta nyt meni sitten kierteet tosta yläpäästä, niin en tiä mitä pitäis tehä.

Sitten oli kummallista myös se, että kun korkeussäätö oli molemmissa takaiskareissa sama, mutta toisella puolella oli silti kori korkeammalla... eihän sen yläpään pitäis mitenkään vaikuttaa siihen korin korkeuteen, vaikka ei olis iskaria kiinnitetty yläpäästä ollenkaan?

ctarys
-
Viestit: 3
Liittynyt: 29.10.2012 17:29

ViestiKirjoittaja ctarys » 3.7.2013 23:40

Noniin mitä helvettiä. Takana toiselta puolelta jousi on korkeimmillaan ja toiselta puolelta matalimmillaan, ja silti tämä puoli joka on matalimmilleen säädetty, on korkeammalla kuin tuo toinen......
Ajoin autolla tämän jälkeen pikku lenkin, ja tuo matalalle säädetty puoli tippui hieman alemmas...

Pitääkö nyt jokaisen säätömutterin pyöräytyksen jälkeen ajaa lenkkiä, että näkee paljonko se tippuu??

Ja minkä takia vasen puoli pysyy siinä korkeudessa mihin se on säädetty, ja oikea puoli tippuu säädettyyn korkeuteensa ehkä ens vuonna? onko iskarit paskana tai jouset kuoleentuneet?

Vinkkejä otetaan vastaan!

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.7.2013 23:49

Iskarit ei vaikuta havaittavasti korkeuteen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 19 vierailijaa