hammastankojen eroavaisuudet corrado ZF ja TRW

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

hammastankojen eroavaisuudet corrado ZF ja TRW

ViestiKirjoittaja Juissi » 19.5.2013 17:40

Nyt tarvitaan vähän apua, kun corradon tanko rupesi vuotamaan ja ajattelin että täähän on helppo keikka, tanko irti ja purku osa tilalle, varsinkin kun näissä nää tangot on "kaikki samanlaisia".

Nooh, nyt esim sain tarjouksen tällaisesta mitä käytetään mm. 2 ja 3 golffeissa, varaosanumero 191419063C mutta omani on 191422061SX ja ainakin nyt vertasin
http://autopartsmarket.fi/ noita niin eihän noi täsmää yhtään, kuitenkin kyseisi tankoja löytyy samoista auto malleista.

Eli onko nyt niin ainakin 191419063C ei omaani mene? ja onko edes mulla mitään saumaa korvata tota mun alkuperäistä esim uudemmalla?
Viimeksi muokannut Juissi, 20.5.2013 12:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.5.2013 17:50

191419063C on tehostamaton.

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 19.5.2013 18:43

pahus mä olen katsonut väärin vagkatista eli omaani on ilm. käytetty vain Toledoissa ja Sitten saman ikäisäisissä ikäisissä golffeissa mitkä on tehostettuja.

(niin ja siis tarjolla olisi -98 1.6 ibizan tehostettu tanko)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.5.2013 22:49

Kyllä tuota 191422061SX on käytetty -86...-92 Golfeissa/Jetoissakin. Ja -89...-95 Corradoissa. Lisäksi Toledossa --92...-96.

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 20.5.2013 10:55

Mä olen tainnut vähän epäselvästi aukaista tätä eli mulla on corradossa 191422061SX, mutta ei hajuakaan mikä tuossa Ibizassa on.

Löysin myös tiedon että seateista toledossa tuota on mutta ibiza puuttui, todennäköisesti siiis ei kannata lähteä "toivomaan" että noi tangot menis ristiin näissä kahdessa.

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 20.5.2013 13:01

No niin nyt löytyi lisää tietoa, mutta miten eroavat Zf:n ja TRW:n tekemät hammastangot?

Molempia on corradoissa mutta tuleeko mulla ongelmia jos laitankin nyt ristiin TRw vaikka autossa onkin nyt Zf tanko?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 21.5.2013 17:59

raidetangon sisäpäät on oman käsityksen mukaan ihan erinlaiset kuten myös eroa taitaa olla ulkopäissäkin.

R4MOTION
-
Viestit: 49
Liittynyt: 14.4.2013 19:38

ViestiKirjoittaja R4MOTION » 22.5.2013 13:43

Moi.zf ja trw ohjausvaihteeseen saa vw n alkupärästä korjaussarjaa maksaa noin 35-45e sisältää kaikki tiivisteet ja tarvikkeet.sarjalla saa sen vanhan osan kunnostettua.mutta jos se varsinainen haammastanko sielä sisällä on kovin syöpynyt niin sitten ei auta.pienet urat ei haittaa ne voi hiota pois ihan sopivalla paperilla. mutta jos tosiaan pahasti syöpynyt niin sitten pitää uusia koko vaihde. koska se varsinainen hammastanko maksaa 250euroo ja uuden vaihto osan saa noin 450 euroll. ainut on että se tarvii sen vw työkalusarjan 3315 jota ilman se korjaaminen ei kyllä periaatteessa onnistu.



TRW:n tehostetun ohjausvaihteen kunnostus
Tämä kunnostus rajoittuu tiivisterenkaiden ja tarvittaessa hammastangon uusimiseen. Kolarissa vaurioituneet ohjausvaihteet on aina uusittava!
Moitteeton ja onnistunut korjaus edellyttää suurta huolellisuutta, puhtautta ja asiantuntemusta sekä moitteettomia työkaluja.

Tarvittavat työkalut Tehostetun ohjausvaihteen työkalusarja -3315-

Ohjet Puhdista letkuliitokset ja niiden ympäristö huolellisesti ennen irrotusta.
t Puhdista työpaikka (pöytä, ruuvipenkki) huolellisesti ennen töihin ryhtymistä ja peitä tarvittaessa esim. paperiliinoja.
t Aseta irrotetut osat puhtaalle alustalle. Jos korjausta ei suoriteta heti loppuun, peitä osat.
t Älä käytä nukkaavia riepuja.
t Ota varaosat pakkauksistaan vasta juuri ennen asennusta.
t Käytä vain alkuperäispakkauksessa olevia osia.
t Hammastankoja ei saa käyttää uudelleen, jos niissä näkyy korroosiota.
1 - Raidetanko
2 - Poimusuojus
3 - Kiristyssinkilä
q uusittava
4 - Lukkorengas
q uusittava
5 - Lukituslevy
6 - Hammastangon ohjain
q uusittava
7 - Rengastiiviste
q asennettu korjaussarjaan sisältyvään hammastangon ohjaimeen → osa
8 - Paineentasausputki
q tarkasta vauriot (pullistumat, painumat, taipumat)
9 - Hammastanko
10 - Tulppa
q tarvitaan vain, jos hammastanko on uusittu
q poraa säätöruuviin reikä asennusta varten → Ankkuri
q sisältyy korjaussarjaan
11 - Säätöruuvi ja vastamutteri, 60 Nm
12 - Painejousi
13 - Painokappale
14 - Kotelo
q tarkasta sylinteriputken uurteet ja uusi ohjausvaihde tarvittaessa kokonaan
15 - Hatturuuvi, 30 Nm
16 - Rengastiiviste
q uusittava
q ei sisälly korjaussarjaan → elektroninen VO-luettelo „ETKA“
17 - Tiivisterengas
q uusittava
18 - Venttiilikappale
q ei voi kunnostaa
q ei toimiteta varaosana; uusi ohjausvaihde vikatapauksissa
19 - Tukirengas
q jäänyt pois 04.92 alkaen
q asennettava, mikäli autossa on sellainen
20 - Tarrakalvo
q uusittava
21 - Rullalaakeri
22 - Tiivisterengas
q uusittava
23 - Lukkorengas
24 - Kuulalaakeri
25 - Kuusiomutteri, itselukittuva, 30 Nm
q uusittava
26 - Kierretulppa, 40 Nm
q uusittava
27 - Putki
q älä irrota
q ei toimiteta varaosana
q tiivisterengas voidaan vaihtaa
28 - Rengastiiviste
q asennettu valmiiksi uusiin, varaosana toimitettaviin hammastankoihin
29 - Tiivisterengas
q asennettu valmiiksi uusiin, varaosana toimitettaviin hammastankoihin
30 - Tiivisterengas
q ei toimiteta varaosana
31 - Tiivisterengas
q uusittava


Ohjausvaihteen ohjaushammaspyörän ja ohjauspilarin nivelakselin muuttunut hammastus
1 - Ohjaushammaspyörä
- ennen: 36 hammasta
- uusi: 22 hammasta
2 - Alempi nivelhaarukka
- ennen: 36 hammasta
- uusi: 22 hammasta
3 - Tehostettu ohjausvaihde

Muuttuneen hammastuksen käyttöönotto: valmistenumerosta 1HN 002 450 alkaen
Ohjet 36 hampaan hammastuksella varustettua ohjausvaihdetta ei enää toimiteta varaosana. Jos asennetaan 22 hampaan ohjausvaihde, on asennettava myös uusi nivelakseli (22 hammasta).
t Älä asenna erilaisia osia toistensa yhteyteen, esim. vanhaa ohjaushammaspyörää (36 hammasta) uuteen nivelakseliin (22 hammasta).


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa