Golf V alusta natisee, apurungon kiinnistyspultit venyneet
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
Golf V alusta natisee, apurungon kiinnistyspultit venyneet
Golffiin laitettiin pajalla uretaanipuslat eteen alatukivarteen vanhojen löystyneiden tilalle. Ilmeisesti eivät laittaneet riittävästi liukastetta kun nyt natisee auto sen verran että ei jaksa sitä enää kuunnella. Mites noi puslat saisi irrotettua yksi kerrallaan tahnaamista varten? Mistä suunnasta tukivartta pitäisi tukea että se pysyisi paikallaan puslan irrottamisen ajan?
Vikana apurungon löystyvät pultit. Ratkaisu alempana: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=918525#918525
Vikana apurungon löystyvät pultit. Ratkaisu alempana: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=918525#918525
Viimeksi muokannut brainsurgery, 12.5.2013 16:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
Eli siis etualatukivarren molemmat puslat on vaihdettu, muuten autossa on vakiopuslat ja vakioalusta. Kokeilin tänään löysätä nuo etummaiset puslat ja kävin pikku lenkin mutta mitään muutosta ei natinaan tullut. Taaimmaisia pusliahan ei taideta kiristää mitenkään vaan niistä tulee vain tappi läpi?
Natinaa ei saa kuulumaan jos autoa heiluttaa paikallaan, pelkästään kun jarruttaa tai kiihdyttää hieman isommalla voimalla.Tämä vaikeuttaa hieman ongelman etsimistä kun autoa on hankala kiihdyttää/jarruttaa samalla kun kuulostelee pohjaa.
Natinaa ei saa kuulumaan jos autoa heiluttaa paikallaan, pelkästään kun jarruttaa tai kiihdyttää hieman isommalla voimalla.Tämä vaikeuttaa hieman ongelman etsimistä kun autoa on hankala kiihdyttää/jarruttaa samalla kun kuulostelee pohjaa.
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
Aiheuttaisikohan natinan apurungon ruuvit kuten tässä ketjussa. Kokeilin kiristää pultteja mutta kokonaan natina ei ainakaan hävinnyt. Pystyyköhän noita vaihtamaan kun auto seisoo renkaillaan vai vienkö suosista huoltoon?
http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=8492
http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=8492
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
Muokkasin tuota otsikkoa kun 99% varmuudella ongelma on juuri ylempänä mainituissa apurungon kiinnityspulteissa. Kiristin pultit niin tiukkaan kuin sain, ajoin 100m tiukasti kiihdyttäen ja jarruttaen ja taas sai pultteja kiristää 1/8 kierrosta lisää. Nyt ajoin nätisti ja natina on vähentynyt huomattavasti. Ongelmana ovat siis nuo pultit jotka venyvät.
Passatille on takaisinkutsu samasta asiasta: http://nateronline.com/Technical_Bulletins/2007.04.02_front_suspension_knocking_noise_ALL.pdf
Eli ratkaisuna on asentaa nuo takaisinkutsussa mainitut levyt apurungon väliin SEKÄ AUDIN PULTIT, jotka eivät veny ihan niin nopeasti. Jos sinne asentaa alkuperäiset niin ne venyvät taas. Lisäksi suurin osa on myös vaihtanut yllä olevan postauksen linkin kuvissa näkyvät puslien kiinnityspultit. Alla osanumerot.
Levyt apurungon väliin x2 7M3499349A
Auditn pultit apurunkoon x4 N90823501
Suurin osa on kiristänyt pultit momenttiin 110Nm + 1/4 kierrosta.
Passatille on takaisinkutsu samasta asiasta: http://nateronline.com/Technical_Bulletins/2007.04.02_front_suspension_knocking_noise_ALL.pdf
Eli ratkaisuna on asentaa nuo takaisinkutsussa mainitut levyt apurungon väliin SEKÄ AUDIN PULTIT, jotka eivät veny ihan niin nopeasti. Jos sinne asentaa alkuperäiset niin ne venyvät taas. Lisäksi suurin osa on myös vaihtanut yllä olevan postauksen linkin kuvissa näkyvät puslien kiinnityspultit. Alla osanumerot.
Levyt apurungon väliin x2 7M3499349A
Auditn pultit apurunkoon x4 N90823501
Suurin osa on kiristänyt pultit momenttiin 110Nm + 1/4 kierrosta.
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa