Eli kyseessä on 01 passat ja vilkun rele alkoi pitämään todella raivostuttavaa rutinaa. Vaihdoin vilkun releen mutta nyt tilalla on satunnainen nakutus ja useimmiten silloin kun on vilkkua käyttänyt kyseinen "ylimääräinen" vilkkuääni kuuluu muutamaan kertaan välillä nopeammin ja välillä normaalisti.
Eli onko ongelma viiksessä vai mistä kiikastaa? Olen kuullut kylillä juttua että kyseessä saattaisi olla kosketushäiriö yms. takavilkuissa. Olisi hyvä tietää että ei turhaan lähde viikseä ostamaan
Passat 3bg vilkku ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Nostellaanpas vähän vanhaa ketjua kun samaa ongelmaa ilmenee täälläkin. Potilaana 3BG Variant -05 jossa vilkku toimii normaalisti viiksestä, mutta vilkun lopettamisen jälkeen rupeaa keskikonsolista (ilmeisesti vilkkureleestä) kuulumaan satunnaista naksutusta. Välillä samaan tahtiin kuin normaalin vilkun naksutus ja välillä kuin olisi polttimo palanut. Mikään vilkkupolttimo autossa ei tosin tällöin vilku. Tätä jatkuu aina vilkun käyttämisen jälkeen n. 10-45 sekuntia jonka jälkeen homma loppuu.
Olen huomannut että vilkkuviiksessä olevasta vakionopeudensäätimen kytkimistä RES/+ ei aina toimi kunnolla, joten olisikohan tuolla nyt sitten jotain kontaktihäiriötä? Mahtaakohan tuosta jäädä esim. mukavuusboksiin vikakoodi?
Olen huomannut että vilkkuviiksessä olevasta vakionopeudensäätimen kytkimistä RES/+ ei aina toimi kunnolla, joten olisikohan tuolla nyt sitten jotain kontaktihäiriötä? Mahtaakohan tuosta jäädä esim. mukavuusboksiin vikakoodi?
Mulla oli sama vika n. 190tkm ajetussa. Rele naksutteli vilkutuksen jälkeen omia aikojaan. Korjaantui viiksen vaihdolla, vaikka bosch car Servicen asentaja ei ollut moisesta kuullutkaan. Crc auttaa ensiavuksi mutta se lienee saattohoitoa.
Tiedä sitten voisiko tuon viiksiyksikön avata ja tehdä sille jotain. Vanha jäi avaamatta kun ruuvinkannat oli erikoisempia.
Tiedä sitten voisiko tuon viiksiyksikön avata ja tehdä sille jotain. Vanha jäi avaamatta kun ruuvinkannat oli erikoisempia.
-
- -
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”