golf 2 valo-ongelmia.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Sonder
-
Viestit: 6
Liittynyt: 1.12.2010 6:16

golf 2 valo-ongelmia.

ViestiKirjoittaja Sonder » 10.9.2012 17:16

auto on siis golf 2 1.6td -92 josta lyhyet/pitkät valot hukassa, parkit toimii kuten pitääkin, pitkät valot toimivat viiksestä vetämällä, uutta osaa on vaihdettu jo valokatkaisin ja virtalukon pohja. sulakkeet on tarkistettu moneen kertaan ja ehjät on. Mitä muuta tuonne on vielä vaihdettavissa? pitkien viiksi? tai olisiko antaa vinkkejä mistä alkaa vikaa selvittämään ennen kuin alkaa omia katkaisijoita virittelemään kabiiniin.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.9.2012 18:37

Ootko mittaillu mihin asti jännite tulee?

Sonder
-
Viestit: 6
Liittynyt: 1.12.2010 6:16

ViestiKirjoittaja Sonder » 10.9.2012 19:57

Valokatkaisija on tullut vasta mitattua, ja sekin ennen uuden katkaisijan asennusta. huomenna aloitan tutkimisen tarkemmin kun vihdoin sain kunnollisen sähkökaavion josta selviää nuo kytkennät. vinkkejä saa edelleen antaa.

Sonder
-
Viestit: 6
Liittynyt: 1.12.2010 6:16

ViestiKirjoittaja Sonder » 13.9.2012 14:19

Kerrotaanpa nyt ratkaisu tähän. vilkkuviiksi näytti päällepäin ehjältä, mutta kun aukaisi sen niin sisältä paljastui sulanutta muovia ja eipä virta enään liikkunut tuon myötä viiksessä eteenpäin. uusi viiksi purkuautosta ja taas valot toimii kuin pitääkin.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 13.9.2012 16:03

Vian uusiutumisen välttämiseksi ja valotehon parantamiseksi on hyvä ajatus releyttää ajovalot :)
Tällöin auton alkuperäisten johdotusten läpi kulkee vain releiden ohjausjännite.. Ja valoille saadaan virtaa paljon paremmin =huomattavasti kirkkaammat valot

Sonder
-
Viestit: 6
Liittynyt: 1.12.2010 6:16

ViestiKirjoittaja Sonder » 13.9.2012 16:50

releytetiin samalla kun vika tuli ilmi. ja kyllä alkoi pimeällä näkemään. :)

Battery
-
Viestit: 232
Liittynyt: 14.4.2006 15:12

ViestiKirjoittaja Battery » 13.5.2013 20:39

Morjesta.

Elikkä laitoin tuossa vm -89 G60 gakkikseen (alunperin GT) bilteman relesarjan ns, valovahvistimen.

Illan toimi hyvin, mutta seuraavan päivänä ei palanutkaan enää lyhkäset ollenkaan. Parkit ja pitkät kyllä toimii ihan normaalisti. No mittailipa tuossa, niin kuljettajan puolelle ei tule virtaa lyhyen valon liittimelle, aivan sama mistä ottaa maadoituksen. Tästä H4 liittimestä valovahvistin sarja ottaa siis ohjausvirtansakin. Apukuljettajan puolelle tulee tulee jännite.12v

Useita eri valokatkaisijoita kokeiltu. Sulakkeen läpi menee virta, mutta tössääkö sitten sulakeboksiin muuten vain? Apukuljettajan sulakkeen kun otattaa irti, ja kytkee takaisin, niin "sulakerasiassa välähtää", mutta kuljettajan puolen sulakkeessa ei tapahtu mitään.

Yksi vaihtoehto on tietenkin että sais molemmat lyhkäset valot toimimaan olisi, että jatkais relesarjan piuhaa, jotta yltäisi apparin puolen h4 littimeen, mut tekis mieli saada toi kuljettajan puolikin toimímaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa