Vw Bora alusta onkelma.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Loksi
-
Viestit: 12
Liittynyt: 9.11.2012 6:21

Vw Bora alusta onkelma.

ViestiKirjoittaja Loksi » 7.5.2013 7:15

Varmaa ois löytyny tästäki juttua ihan vaan haulla mutta kysäsempä silti. Elikkäs kun näissähän on se ongelma että vakaajatanko alkaa ottamaan kiinni vetariin kun ruvetaan oikeasti autoa laskemaan.. Mutta miten alusta alkaa käyttäytymään ilman koko vakaajaa ja koiran luita? :) Ei oikee voi tehä mitään hienosäätöjäkään kun Jomin alusta on niin jumissa että kesä ja talvi korkeus säädetään apujousien pois ottamisella ja takaisin laittamisella.. Eikä kukkarön nyörit oikee anna uutta alustaa eikä muutakaan alustan osia ostaa.. :/

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 7.5.2013 8:43

Unohtaisin madallukset ja muut tuunaukset siihen asti kun on rahaa tehdä oikein. Tärkeämpää kai kuitenkin että pääsee kulkemaan eikä purkaa osia madalluksen tieltä miettien samalla tarvitaankohan niitä siellä.
13" vanteellakin saa madallettua kun purkaa vaan jarrut pois tieltä, että mahtuu paikalleen. Järkevää? Ei minusta. :)
Ilman vakaajaa en ole ajanut enkä haluaisi kokeillakkaan jos ainoa syy on halu madaltaa lisää.

Eli madallukseen sopivaan vakaajaan säästämään. Siihen asti neuvoisin tyytymään toimivaan ajokorkeuteen.

Arsaa
-
Viestit: 58
Liittynyt: 31.1.2012 13:58

ViestiKirjoittaja Arsaa » 7.5.2013 8:50

Omaan boraan jouduin vaihtamaan sen vakaajan tangon ja pisemmät koiranluut, lysti makso 200e ja nyt on tilaa vetarille. ite kun vaihdoin niin oli sellanen tunnin homma.

Loksi
-
Viestit: 12
Liittynyt: 9.11.2012 6:21

ViestiKirjoittaja Loksi » 7.5.2013 8:54

Toinen mikä on käyny mielessä että vaihtaisi nelikon etutolpat ja alakautta tulevan tangon.. Vai vaikuttaisiko tuollainen asiaan?

Mk146
-
Viestit: 155
Liittynyt: 30.5.2010 22:13

ViestiKirjoittaja Mk146 » 9.5.2013 18:01

Vaihdat nelikosta sen etuvakaajan ja tolpat, mikäli omissasi ei satu olemaan kiinnikkeitä vakaajalle. Silloin vakaaja menee vetarin alta, ei päältä, jolloin ei enään raavi. Toki nelivedon vakaajan saa ihan perinteisesti tukivarsiinkin kiinni, mutta ei kuitenkaan niin hyvä ratkaisu kuin tolppiin kiinnitys. Vakaajan irrottamista en oikeastaan suosittele, tekee autosta tosi surkean ajettavan(kokemusta on viime kesältä).


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 30 vierailijaa