Venton mittarin vaihto Caddy mk1.seen

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

MMMM
-
Viestit: 64
Liittynyt: 4.4.2012 22:17

Venton mittarin vaihto Caddy mk1.seen

ViestiKirjoittaja MMMM » 30.4.2013 18:44

Kertokaa viisaammat, onnistuuko Venton mittarin vaihto Caddy mk1.seen? Lähinnä miten saa sähköisen nopeusmittarin toimimaan vai saako.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 30.4.2013 21:40

Nappaat Venton laatikosta nopeusmittarin anturin Caddyn mekaanisen tilalle + johdot anturilta mittarille.

MMMM
-
Viestit: 64
Liittynyt: 4.4.2012 22:17

ViestiKirjoittaja MMMM » 1.5.2013 12:43

Sitä meinasin, onko noin helppoa? Onko sulla kokemusta?

MMMM
-
Viestit: 64
Liittynyt: 4.4.2012 22:17

ViestiKirjoittaja MMMM » 1.5.2013 15:59

Juu, hienosti kävi anturin vaihto :)

MMMM
-
Viestit: 64
Liittynyt: 4.4.2012 22:17

ViestiKirjoittaja MMMM » 3.5.2013 23:50

Muuten hyvä mutt ei toimi nopeusmittari.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 4.5.2013 9:32

Tutki mittariston luovuttajan sähkökaaviota ja tee kytkennät anturille ja mittarille sen mukaan. Kaaviot löytää netistä, sekä jotain täältä foorumiltakin. Luulen että sinulta puuttuu sieltä joku olenainen johto kuten esim. jännite anturille tai sen anturin maadoitus. Myös mittaristolta itseltään saattaa puuttua maajohtoja tms. Ei muutakuin sähkökaaviot levälleen ja tutkimaan.

MMMM
-
Viestit: 64
Liittynyt: 4.4.2012 22:17

ViestiKirjoittaja MMMM » 5.5.2013 0:52

No nyt nopeusmittari toimii :) ja suurin osa muistakin, Kierrosluku kateissa, öljynpainevalo sekoilee. Mikä anturi on sylinterikannessa?

Riku.J
-
Viestit: 271
Liittynyt: 3.9.2003 20:02

ViestiKirjoittaja Riku.J » 5.5.2013 17:00

Moottorin lämpötila

MMMM
-
Viestit: 64
Liittynyt: 4.4.2012 22:17

ViestiKirjoittaja MMMM » 6.5.2013 10:52

Kierroslukumittaria en saa toimimimaan, saako vanhalla laturilla toimimaan vai pitääkö vaihtaa ventosta?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 6.5.2013 11:28

Sylinterikannen päässä on öljynpaine-anturi.

Onko kyseessä muuten diesel- vai bensa-tekniikka?

Jos diesel, saat kierroslukumittarin toimimaan joko laturia vaihtamalla tai sitten teet vanhaan laturiin W-nastan kierroslukusignaalille. Jossain tälläkin foorumilla oli siihen ohjeet. Laturin vaihdossa joutuu luultavasti hihnapyörien kanssa kikkailemaan.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 6.5.2013 11:30

Sylinterikannen päässä on öljynpaine-anturi.

Onko kyseessä muuten diesel- vai bensa-tekniikka?

Jos diesel, saat kierroslukumittarin toimimaan joko laturia vaihtamalla tai sitten teet vanhaan laturiin W-nastan kierroslukusignaalille. Jossain tälläkin foorumilla oli siihen ohjeet. Laturin vaihdossa joutuu luultavasti hihnapyörien kanssa kikkailemaan.

MMMM
-
Viestit: 64
Liittynyt: 4.4.2012 22:17

ViestiKirjoittaja MMMM » 6.5.2013 23:26

Nyt toimii mittaristossa kaikki ja vanhalla laturilla :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa