Boran mittaristo.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Pazih
-

Boran mittaristo.

ViestiKirjoittaja Pazih » 5.5.2013 15:37

Koitin tuossa etsiskellä kaikkialta vinkkejä yms. mutta en löytänyt asiaa joten kysytään näin.

Boran mittaristo oikuttelee seuraavalla tavalla. Moottorinvikavalo ei syty milloinkaan. Asiaa tutkittuna sen verran että kun virrat laittaa päälle niin valo ei edes vilahda. Lambda-vikakin oli autossa, mutta silloinkaan ei syttynyt valo ja viimesimpänä myös koko lambda-vikakin on poistunut itsestään. Mittaristo myös testattiin vagcomilla (ei ollut mikään halpis piraatti), jossa todettiin että kaikki toimii kuten pitää, mutta valo ei vaan syty. Tässä vaiheessa myös tarkistettiin että varmasti moinen valo löytyy mittaristosta ja kyllähän siellä moisen kuva on. Eikähän tuo vikojakaan antanut mittaristosta, muita kuin lämpömittarista, joka sekin toimii kyllä.

Ilmeisesti itse valo on ledillä? näin olen käsittäny/(kuullut. Voiko moisen kapistuksen vaihtaa itse (kolvit yms pysyy kyl käsissä)? Vai mitä tässä nyt sit tekisi.

tekki
-

ViestiKirjoittaja tekki » 5.5.2013 15:41

Ei olis ensimmäinen auto jossa on laitettu ledin eteen joku pahvinpala myyntiä varten, kun on ollut joku vika päällä.

Riku.J
-

ViestiKirjoittaja Riku.J » 5.5.2013 17:03

Vag-comilla saa testattua sen mittariston niin että kaikki valot saa palamaan, siinä viimmeistään pitäisi valon palaa.

Sielä on joko pahvinpala tai sinitarraa edessä jos ei pala..

Pazih
-

ViestiKirjoittaja Pazih » 5.5.2013 17:31

Kuten jo tuolla aiemmin kertoilin, niin vagcomilla testattu mittaristo ja ei syttyny sillonkaan. Olikos toi miten helppo purkaa toi mittaristo? Irrotushan oli niin jotta se muovikäikäle irti siittä edestä ja sit alareunasta 2kpl torxeja irti ja sen jälkeen oiski mittaristo kätösis, mutta entä siitä etiäpäin?

Topsuu
-

ViestiKirjoittaja Topsuu » 5.5.2013 22:11

siitä sitte kuumailmapuhaltimella lämmittämään liimat velliks ja kampee jollai tasapäämeisselillä sitä muovia että lähtee irti, se kirkas muovi siis niiden mittareiden edestä, sittenpä sen saa siitä osiin jotta pääsee näkemää mittarinvalojen polttimot.. näin muistaakseni ite tein korjatkoon joku jos muistin väärin :)

Muikku
-

ViestiKirjoittaja Muikku » 6.5.2013 11:57

Ihan vaan huomiona, että pitiköhän ottaa akku irti kun käyttää mittaristoa irti? Jostain toisesta topicista olin lukevinani että voi koitua harmia.. Korjatkaa jos väärässä.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”