Morjens!
Eli löytyy tuollainen -99 V6 passatti. Sellainen ongelma on, että lämpimällä koneella ja lämpimällä ilmalla auto alkaa nykimään liikennevaloissa kun vaihde on D:llä. Kun vaihteen nakkaa N:lle niin nykiminen loppuu. Sama homma R-vaihteen kanssa.
Tätä ilmeentyy yleensä vain lämpimällä ilmalla. Muuten auto toimii kyllä moitteetta.
Pari viikkoa sitten sain kiihyttäessä nykimisen loppumaan, kun huomasin että yhden sylinterin tulpanjohto oli virranjakajan päässä huonosti kiinni.
Olisiko jollain kokemuksia / neuvoja tämän korjaamiseen??
Auto siis VW Passat 2.8 V6, -99 triptronic
Passat -99 V6 automaatti nykii vaihde päällä
Valvoja: ffp jäsenet
Nyt en ihan tiedä mitä tuolla nykimisellä tarkoitat, mutta ymmärsin sen niin, että auto pyrkii lähtemään eteenpäin (kuten kuuluukin mutta) nykäyksittäin. Sitähän se ei tee N:llä eikä P:llä.
Vai tarkoititko että tyhjäkäynti pitäisi olla epätasainen myös vapaalla? Kuormituksella voi varmaankin olla vaikutusta siihen. Vaikka mutuna useammin käy niin, että tyhjäkäynti tasaantuu kun tulee pieni kuormitus, mutta voi kait se käydä toisinkin päin jos on esim. ennakonsäädössä tms. häikkää. Entäs jos jarru ja vaihde päällä painaa kaasua hiukan, loppuuko nykiminen / tasaantuuko käynti?
Vai tarkoititko että tyhjäkäynti pitäisi olla epätasainen myös vapaalla? Kuormituksella voi varmaankin olla vaikutusta siihen. Vaikka mutuna useammin käy niin, että tyhjäkäynti tasaantuu kun tulee pieni kuormitus, mutta voi kait se käydä toisinkin päin jos on esim. ennakonsäädössä tms. häikkää. Entäs jos jarru ja vaihde päällä painaa kaasua hiukan, loppuuko nykiminen / tasaantuuko käynti?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa