Osaisko joku sanoa onko normaalia kun on jarrupala tämän näköinen?
Ajossa alko tänään kuuluun kihnutusta/vinkunaa joka loppu kun jarrutteli, mutta joku tossa nyt ei ole oikein? Palat on n.10tk ajetut
http://s8.postimg.org/f54w5b7bp/20130413_152653.jpg
Jarrupalan kuluminen?
Valvoja: ffp jäsenet
Tarkoitatko palassa olevaa viistettä vaiko sitä, että pala ottaa herkemmin kiinni läheltä pyörän napaa ?
Palassa on tehtaan jäljiltä viiste (monet ovat tuota ihmetelleet...).
Omassa Passatissanikin iän mukana alkoi etupala ottaa kiinni läheltä napaa. Lisäksi tarvikepaloissa on monesti pikkuisen mittaeroja orkkisosaan verrattuna. Esim takana Motonetin palat ottivat kiinni jarrulevyn ulkokehälle ajan mittaan kulumisen vuoksi jääneeseen paksunnokseen.
Palassa on tehtaan jäljiltä viiste (monet ovat tuota ihmetelleet...).
Omassa Passatissanikin iän mukana alkoi etupala ottaa kiinni läheltä napaa. Lisäksi tarvikepaloissa on monesti pikkuisen mittaeroja orkkisosaan verrattuna. Esim takana Motonetin palat ottivat kiinni jarrulevyn ulkokehälle ajan mittaan kulumisen vuoksi jääneeseen paksunnokseen.
-
- -
- Viesti:
Samaa mieltä edellisen kanssa - ei syytä huoleen.
Olet kaiketi vaihtanut palat itse. Se jousisanka pitää muuten kiinnittää siten, että ensin jousen päät laitetaan reikiin ja sitten väännetään jousen lenkit satulankannattimen ulokkeiden taakse. Jos jousen laittaa toisesta päästään kiinni ja sitten lenkit kohdilleen ja lopuksi toinen pää reikäänsä, niin useimmiten jousi ei toimi niin kuin pitää vaan ulko- ja sisäpalat palat kuluvat keskenään epätahdissa.
Olet kaiketi vaihtanut palat itse. Se jousisanka pitää muuten kiinnittää siten, että ensin jousen päät laitetaan reikiin ja sitten väännetään jousen lenkit satulankannattimen ulokkeiden taakse. Jos jousen laittaa toisesta päästään kiinni ja sitten lenkit kohdilleen ja lopuksi toinen pää reikäänsä, niin useimmiten jousi ei toimi niin kuin pitää vaan ulko- ja sisäpalat palat kuluvat keskenään epätahdissa.
Juu no hyvä tietää että voi ajaa, kun pakkollisia ajoja niin paljon.
Eli väärin asennus olisi kyseessä, se mikä tässä onkin jännää etten itse ole asentanut noita vaan paikallisessa 2 miehen autokotjaamossa.
En vaan tiedä miten osoittaisin tuon asennus virheeksi että saisin perätä jotain hyvitystä, vaikka sitten uusia paloja edes. Tietääpä nyt että kys. Puljuun ei voi luottaa edes jarru remontissakaan.
Eli väärin asennus olisi kyseessä, se mikä tässä onkin jännää etten itse ole asentanut noita vaan paikallisessa 2 miehen autokotjaamossa.
En vaan tiedä miten osoittaisin tuon asennus virheeksi että saisin perätä jotain hyvitystä, vaikka sitten uusia paloja edes. Tietääpä nyt että kys. Puljuun ei voi luottaa edes jarru remontissakaan.
Toi kulumis varoitin on herjaillut uudesta löhtien, luulen että on johdossa joku kontakti häiriö kun ei taas ole hetkeen ilmoitellut mitään.
Eli asennuksessa ei välttämättä ole mikään väärin, no täytyy vaan ajaa ja kattoo mihin suuntaan ne tuosta vielä kuluu.
Tosin jos vinkunaa alkaa ajossa kuuluun niin täytyis kai tehdä niille jotain.
Eli asennuksessa ei välttämättä ole mikään väärin, no täytyy vaan ajaa ja kattoo mihin suuntaan ne tuosta vielä kuluu.
Tosin jos vinkunaa alkaa ajossa kuuluun niin täytyis kai tehdä niille jotain.
Mitäs erilaista tuossa on Octavia I jarruihin verraten? Ei ole viisteitä näkynyt paloissa 120tkm matkalla. Eteen vaihdettu kerran, taakse kahdesti (käsijarru jumitti pakkasella ja pisti levyn ja palan piloille). Aina olen nuo tutkaillut renkaan vaihdon yhteydessä ja takajarrujen vaihdoissa olen molemmissa ollut mukana asentamassa. Alkuperäiset 370tkm rullatut satulat ja liukutapit paikoillaan vielä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”