VW Passat 1.8T vs 2.5TDI 4x4 02-04
Valvoja: ffp jäsenet
VW Passat 1.8T vs 2.5TDI 4x4 02-04
Heidå!
Elikkäs olemma uutta autoa katselemassa ja huomio kiinnittynyt farmarimallin Passatteihin.
Vaihtoehtoina olisivat nyt sitten 1.8T ja 2.5TDI 4x4 versiot.
Mitäs heikkoja kohtia malleista löytyy?
Tdi houkuttelee toki tuon nelivetoisuuden takia aika paljon , mutta pääasiassa 1.8t olemma katselleet.
Paria hyvää on jo katseltukkin ja jopa yksi ostettukkin , mutta sattui pieni välikohtaus postinkantajan kanssa liikkeestä kotiin ajellessa ja auto myös kuun asennosta johtuen meni lunastukseen..Kerkesihän sillä ajaa sen 8minuuttia omassa omistuksessa.:D
Eli nyt siis viisaiden tietoudet jakoon ja mitä heikkoja ko. malleista löytyy ja kumpaa itse ajaisit mielummin:)
Elikkäs olemma uutta autoa katselemassa ja huomio kiinnittynyt farmarimallin Passatteihin.
Vaihtoehtoina olisivat nyt sitten 1.8T ja 2.5TDI 4x4 versiot.
Mitäs heikkoja kohtia malleista löytyy?
Tdi houkuttelee toki tuon nelivetoisuuden takia aika paljon , mutta pääasiassa 1.8t olemma katselleet.
Paria hyvää on jo katseltukkin ja jopa yksi ostettukkin , mutta sattui pieni välikohtaus postinkantajan kanssa liikkeestä kotiin ajellessa ja auto myös kuun asennosta johtuen meni lunastukseen..Kerkesihän sillä ajaa sen 8minuuttia omassa omistuksessa.:D
Eli nyt siis viisaiden tietoudet jakoon ja mitä heikkoja ko. malleista löytyy ja kumpaa itse ajaisit mielummin:)
No jos ihan perus liikennettä aattelee niin tollanen diiseli on paljon mukavempi ajaa kun on paljon enempi vääntöä.
Softattuna toi 1.8t on kyllä myös ihan mukava kulkine,yksi sellainen ollut.
Äänimaailman saa aika maukkaaksi tuossa 1.8t jos sille on painoarvoa.
Mutta toinen tykkää bensasta toinen naftasta, käy heittämössä lenkki ja kato kummasta tykkäät.
2.5 4x4 on kyllä kukkarolle kovempi pala mielestäni.
Softattuna toi 1.8t on kyllä myös ihan mukava kulkine,yksi sellainen ollut.
Äänimaailman saa aika maukkaaksi tuossa 1.8t jos sille on painoarvoa.
Mutta toinen tykkää bensasta toinen naftasta, käy heittämössä lenkki ja kato kummasta tykkäät.
2.5 4x4 on kyllä kukkarolle kovempi pala mielestäni.
Neliveto ehdottomasti. Tuo 2.5 dieselmylly voi olla vähän liian "harraste" monen makuun, siitä kun löytyy monenmoista tyyppivikaa joiden korjaus tulee kalliiksi. Paljon helpommalla pääsee jos valitsee nelivedon 1.9 TDI koneella. Huoltohinnat eivät ole yhtään sen kalliimpia kuin bensavehkeessäkään ja dieselveron kuolettaa jo alta 1500km kuukausiajoilla (vrt. tuo 1.8T)
1.8t on tosiaan jo testattu ja ostettukkin yksi , mutta kävi kuten kävi.
Dieseliä en ole koskaan omistanut ja vähän arveluttaa sitä nytkään alkaa omistamaan:)
Millasia tyyppivikoja nuissa naftalla menevissä sitten on ollut?
tuosta 1.9tdi koneesta ei oikein vakiona irtoa sellaista määrää tehoa , että kyseinen kone tulisi harkintaan.
Dieseliä en ole koskaan omistanut ja vähän arveluttaa sitä nytkään alkaa omistamaan:)
Millasia tyyppivikoja nuissa naftalla menevissä sitten on ollut?
tuosta 1.9tdi koneesta ei oikein vakiona irtoa sellaista määrää tehoa , että kyseinen kone tulisi harkintaan.
Minkälaista teho/vääntölukemaa pitäisi sitten löytyä?
Tuon nelikon kanssa on aina 130hp 310Nm 1.9TDI -mylly (01-05 vuotisissa). 2.5TDI:tä on sitten 150hp ja 180hp versioita. Tuosta 1.9TDI:stä saa softattuna "turvallisesti" tuon 160-180hp ja 400Nm irti. Toki alavääntö 900-1500rpm välillä on 2.5:ssä parempi, mutta eipä noilla muuten kauheaa eroa ole maantiekäytössä.
1.9TDI:ssä ei juurikaan muuta kallista tyyppivikaa ole kuin mahdollinen nokka-akselin kuluminen. Siitäkin selviää alle tonnilla helposti.
Tuon nelikon kanssa on aina 130hp 310Nm 1.9TDI -mylly (01-05 vuotisissa). 2.5TDI:tä on sitten 150hp ja 180hp versioita. Tuosta 1.9TDI:stä saa softattuna "turvallisesti" tuon 160-180hp ja 400Nm irti. Toki alavääntö 900-1500rpm välillä on 2.5:ssä parempi, mutta eipä noilla muuten kauheaa eroa ole maantiekäytössä.
1.9TDI:ssä ei juurikaan muuta kallista tyyppivikaa ole kuin mahdollinen nokka-akselin kuluminen. Siitäkin selviää alle tonnilla helposti.
No oikeastaan tilojen takia tuota mallia ollaan hakemassa.
Jostain syystä tuo 2.5Tdi houkuttelisi kovasti , mutta...
Törmäsin tuossa Tampereella olevaan ilmoitukseen 1.8T ajettuna 129tkm..
Jostain syystä kuvissa katsottuna omistushalu heräsi heti.Maanantaina siis soitellemaan ja tiedustelemaan autosta.
Jotenhi tuntuu vaan , että jotakin tästäkin paljastuu kuten parista aiemmastakin omistushaluja herättäneissä kulkineissa.
Linkkiä ko. auton ilmoitukseen.
http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/5478566
Tuossa maskissa olevat lisävalot kyllä lentää samontein Jordaaniaan.
btw näytti olevan 01 vuosmallia
Jostain syystä tuo 2.5Tdi houkuttelisi kovasti , mutta...
Törmäsin tuossa Tampereella olevaan ilmoitukseen 1.8T ajettuna 129tkm..
Jostain syystä kuvissa katsottuna omistushalu heräsi heti.Maanantaina siis soitellemaan ja tiedustelemaan autosta.
Jotenhi tuntuu vaan , että jotakin tästäkin paljastuu kuten parista aiemmastakin omistushaluja herättäneissä kulkineissa.
Linkkiä ko. auton ilmoitukseen.
http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/5478566
Tuossa maskissa olevat lisävalot kyllä lentää samontein Jordaaniaan.
btw näytti olevan 01 vuosmallia
Tuntuu bensa kuskit monasti pelkäävän naftan tehottomuutta mutta tollanen 136hp/180nm opelin kaasu tuntui aika ohkaselta kun vertas vakio 110hp/235nm 1.9tdi.
Tämä johtuu diiselin väännöstä alakierroksilla.
Vakio 1.8t tuntui täs hiljattain laiskalta kun vertasin tähän 1.9tdi jakajapumpulliseen syötöt nostettuina, lähes +100nm suurempi vääntö selittänee asian.
Softattuna toi 1.8t veti sen lähemmäks 8litraa maantiellä, ehkä kuskissakin vikaa ja kaupungissa sitten joi ihan tarpeeksi.. Olis monta nafta veroo silläkin maksettu.
Toi 2.5 vääntö kompensoituu jokseenkin 1.9tdi verrattuna, omamassansa vuoksi. Tai ainakin koe ajamani malli painoi lähes 200kg enemmän kuin 1.9tdi (tuossa 2.5 oli kyllä kaikki mahollinen varuste ja vielä farmari)
Tämä johtuu diiselin väännöstä alakierroksilla.
Vakio 1.8t tuntui täs hiljattain laiskalta kun vertasin tähän 1.9tdi jakajapumpulliseen syötöt nostettuina, lähes +100nm suurempi vääntö selittänee asian.
Softattuna toi 1.8t veti sen lähemmäks 8litraa maantiellä, ehkä kuskissakin vikaa ja kaupungissa sitten joi ihan tarpeeksi.. Olis monta nafta veroo silläkin maksettu.
Toi 2.5 vääntö kompensoituu jokseenkin 1.9tdi verrattuna, omamassansa vuoksi. Tai ainakin koe ajamani malli painoi lähes 200kg enemmän kuin 1.9tdi (tuossa 2.5 oli kyllä kaikki mahollinen varuste ja vielä farmari)
Tallissa makaa itselläni 1.9tdi 4motion ja enpä voi kulkupuolta valitella, moottori on luonteeltaan mielestäni 10x miellyttävämpi kuin 1.8T, voimaa on riittävästi joka tilanteeseen, varsinkin softattuna. Diisseli on laukannut jo tiehensä, siinä vaiheessa kun tuo 1.8T vasta alkaa nostaa kierroksia, näin kärjistetysti... Itselleni taas tuo 2.5tdi ei tullut edes harkintaan, vaan ehdottomasti piti olla 1.9tdi, siitä kun irtoaa voimaa riittävästi ja ylläpitokulut ovat yleensä hyvin maltilliset.
Täältä löytyy 2.5Tdi tallista, eikä valittamista löydy. 350tkm mittarissa, ehkä volkkarin epäonnistuneimmalla yhtälöllä, eli tippi loota ja "nokkavikainen V6"
Itselläni tosin vain positiivisia kokemuksia, orkkis nokat pyörii vieläkin ja laatikko on sama minkä kanssa auto tehtaalta joskus lähti! Toki jo pientä rantua näkyvissä, mutta noitahan saa jo jakopää remontin hinnalla ebaystä ja recro.eu kasaa vahvistetun laatikon 3 kertaa halvemmalla, kun yksiskään suomalais firma.
Pääsin tuossa kokeilemaan tuttavan 4 vuotta uudempaa 1.9tdi 4Motionia, ja täytyy sanoo että melkonen täristin on toi 1.9. Siinä ei ollut mittarissa kuin vasta 180tkm, mutta silti oma tuntuu jämäkämmältä. Kutonen on aina kutonen.
Itselläni tosin vain positiivisia kokemuksia, orkkis nokat pyörii vieläkin ja laatikko on sama minkä kanssa auto tehtaalta joskus lähti! Toki jo pientä rantua näkyvissä, mutta noitahan saa jo jakopää remontin hinnalla ebaystä ja recro.eu kasaa vahvistetun laatikon 3 kertaa halvemmalla, kun yksiskään suomalais firma.
Pääsin tuossa kokeilemaan tuttavan 4 vuotta uudempaa 1.9tdi 4Motionia, ja täytyy sanoo että melkonen täristin on toi 1.9. Siinä ei ollut mittarissa kuin vasta 180tkm, mutta silti oma tuntuu jämäkämmältä. Kutonen on aina kutonen.
Dodii ja koeajolla piipahdettu ja ei kyllä voi kuin kehua ajamista.
Menee kuin juna eteen ja voimaakin riittävästi.Siis 2.5tdi.
Miinuksia oli toki tuulilasi halki ja pieniä ajantuomia naarmuja , mutta uutta ei olla hakemassakaan.
Juuri kävi leimalla ennen koeajoa ja jarrut uusittiin ja vetarit.
jakopäähuoltoki oli tehty pois alta joten kyllähän tuo kiinnostaisi.
Ainut vaan , että hintaa oli 8,9k ja mittarissa 249tkm.
Varusteet oli kattavat:)
Menee kuin juna eteen ja voimaakin riittävästi.Siis 2.5tdi.
Miinuksia oli toki tuulilasi halki ja pieniä ajantuomia naarmuja , mutta uutta ei olla hakemassakaan.
Juuri kävi leimalla ennen koeajoa ja jarrut uusittiin ja vetarit.
jakopäähuoltoki oli tehty pois alta joten kyllähän tuo kiinnostaisi.
Ainut vaan , että hintaa oli 8,9k ja mittarissa 249tkm.
Varusteet oli kattavat:)
No täytyy nyt käydä 1.8T konettakin vähän kehumassa, kun semmonen itseltä löytyy. Eli kyllä tuollakin on mukava perus-ajoa ajaa. Itsellä ei ole vääntö loppunut vielä kesken, kunhan nyt jaksaa vaihetta välillä vaihtaa. Etuveto on talvella vähän huono kun autolla on kuitenkin aika kova paino. Toisaalta en ole vielä kertaakaan kiinnikkään jäänyt. Saa nähdä miten käy sitten madallettuna(Pappa mobiili).
Mutta nää on näitä mielipide juttuja. Kyllähän se 4-veto aina talvella maistuis, mutta kesällä se vaan lisää turhaan kulutusta. Mutta raha on vain rahaa =)
Mutta nää on näitä mielipide juttuja. Kyllähän se 4-veto aina talvella maistuis, mutta kesällä se vaan lisää turhaan kulutusta. Mutta raha on vain rahaa =)
Itse maksoin omasta 6300€ Mittarissa tällöin 317tkm. Ei talvirenkaita, mutta jakopää oli just tehty sekä syöttöpumppu vaihdettu.
Omassa taitaa olla kaikki muut herkut paitsi takapenkin lämmittimiä ja parkkitutkaa.
Kysäse että onko tehty nokkaremonttia, ja jos ei niin tinkaa se 1000€ ainakin hinnasta pois.
Tietysti jos on rullakeinuilla, niin asia eri :D
Omassa taitaa olla kaikki muut herkut paitsi takapenkin lämmittimiä ja parkkitutkaa.
Kysäse että onko tehty nokkaremonttia, ja jos ei niin tinkaa se 1000€ ainakin hinnasta pois.
Tietysti jos on rullakeinuilla, niin asia eri :D
En ole bensakoneita oikeastaan harkinnut muita kuin 1.8t.
yhtä 2.8 nelikkoa kävin koeajamassa , mutta ei päätynyt mukaan.vetoja toki oli mukavasti...
Hinnasta on päästy jo alaspäin , mutta ei mielestäni ihan passelisti.
Täytyy huomenna soitella asiasta vielä ja jos aavistus mennään alaspäin hinnassa niin auto vaihtaa omistajaa varmasti:)
yhtä 2.8 nelikkoa kävin koeajamassa , mutta ei päätynyt mukaan.vetoja toki oli mukavasti...
Hinnasta on päästy jo alaspäin , mutta ei mielestäni ihan passelisti.
Täytyy huomenna soitella asiasta vielä ja jos aavistus mennään alaspäin hinnassa niin auto vaihtaa omistajaa varmasti:)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa