Golf mk5 etupään camber säätö?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Voimausvaa
-
Viestit: 7
Liittynyt: 20.4.2009 9:23

Golf mk5 etupään camber säätö?

ViestiKirjoittaja Voimausvaa » 23.2.2013 9:51

Onko 5-koppa golfissa mahdollista säätää etupään camberia jollain suht yksinkertaisella tavalla? Eihän siellä valmiina taida olla siihen oikein apuja, takapäässähän sen sijaan on, eikö..?

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 23.2.2013 10:06

Tuossa takapään säädöstä kuvallista materiaalia, etupäässä ei alkuperäisellä ratkaisulla onnistu:
http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=168636

Voimausvaa
-
Viestit: 7
Liittynyt: 20.4.2009 9:23

ViestiKirjoittaja Voimausvaa » 23.2.2013 10:18

Noin muistelinkin että takapäätä saa suoraan säädettyä, mutta etupää olisi nyt enempi se juttu. Kellään hyviä ideoita? Onko ketään paininut asian kanssa esim. enemmän madaltaessa..?

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 23.2.2013 10:20

Vaihdat camber/caster-säädöin varustetun iskarin yläpään.

Voimausvaa
-
Viestit: 7
Liittynyt: 20.4.2009 9:23

ViestiKirjoittaja Voimausvaa » 24.2.2013 15:07

Tietääkö kukaan onko moista kampetta valmiina myynnissä vai ptääkö ottaa itse paperi ja kynä ja alkaa suunnitella..? Viimeisimmässä Tuningissa esitellyssä Jetassa on säädettävät camberit edessä, kellään tarkempaa tietoa tästä projektista..?

wille84
-
Viestit: 204
Liittynyt: 27.10.2009 9:54

ViestiKirjoittaja wille84 » 24.2.2013 17:16

Pikaisella googletuksella ainakin D2 ja BC Racing alusta sarjoissa näytti olevan nuot säädettävät yläpäät mukana, luulisi että jostain kautta saisi tilattua valmiina TUV hyväksyttynäkin

twin
-
Viestit: 130
Liittynyt: 8.8.2003 13:02

ViestiKirjoittaja twin » 24.2.2013 21:13

TT:n alatukivarret tuoreesta audi RS TT:stä, ne on kevyemmät (alumiiniset), niissä on jäykemmät puslat ja tärkeimpänä alapallossa on camber säätö.
Molemmat varret on samoilla numeroilla 8J0 407 151 D ja säätö ei varsinaisesti olekkaan noissa varsissa vaan alapalloissa 8J0 407 365 ja 8J0 407 366, mutta varret tarvii että saa pallonivelet sopimaan. Varret on jo itsessäänkin 12mm pidemmät eli vaikka saadön laittaa pienimmilleen niin tulee camberia, TT:n pusla on myös jäykin mitä vakioissa on, sen joutuu vaan prässäämään vakio kannakkeeseen että istuu kunnolla.

"These are an excellent upgrade for a GTI being approx half the weight and having adjustable camber.
Giving upto -2.5 degree's camber for increased grip in the corners." Jenkit näitä tehneet useita ja sanovat parantavan alustan geometriaa...

Voimausvaa
-
Viestit: 7
Liittynyt: 20.4.2009 9:23

ViestiKirjoittaja Voimausvaa » 24.2.2013 22:59

Kiitos ideasta vaikka tuo kuulostaakin jotenkin liian helpolta. Täytyypä harkita noita vaikka tuleekin useampi satanen yhteensä hintaa. Ei kait noilla kuitenkaan kauheasti vielä camberia tule jos minimiin laittaa säädöt..? Tuo prässääminen kuulostaa kyllä sitten siltä, että ei onnistu välttämättä kotioloissa. Onhan nuo tukivarret samanlaiset vajaa- ja nelivetoisessa? Itsellä siis neliveto.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 18 vierailijaa